Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bassenqua schreef:Moeilijk ras wat gezondheid en karakter betreft, alleen geschikt voor de ervaren hondenbezitter. Is mijn persoonlijke mening dan he.
Maarja onze franse kan ook behoorlijk lomp zijn. Volgens mij zijn meerdere rassen dit wel.
Leorah schreef:mijn dochter is 4 en we willen graag een grote(re) hond erbij. We hebben nu een kruising maltezer x jack-russel reutje van 13 en zijn recentelijk verhuisd naar een huis met veel ruimte (ook de paarden aan huis).
Leorah schreef:Sassol mijn kleine hond laat echt absoluut niet met zich sollen. De andere hond zal zeker de onderdanige worden, daar hoef ik niet bang voor zijn. De 2 rassen die je daar opnoemt zijn (hoe toevallig) uitgerekend de 2 rassen die bij mij de deur dus echt niet in komen. Met beide rassen zeer slechte ervaringen. Herders heb ik zo ongeveer trauma's van uit mijn jeugd (enkele zeer valse exemplaren uit de buurt).
De liefste herder verandert wanneer ik in de buurt ben in een rij tanden, puur omdat ze mijn angst voelen (echt waar, meerdere keren een poging gedaan om toch in contact te komen met een 'lieve" herder van kennissen.)
Daarnaast heb ik mijn reutje op het nippertje weten te redden uit de bek van een pittbull, dus echt geen denken aan zo'n hond.
Die zijn nog koppiger dan een ezel

Alleen als ie een kat zag had ik niks meer te zeggen
doet geen vlieg kwaad. Maar is met kinderen heel onzeker en wil dan Welleens grommen. Ik laat haar ook nooit alleen met kleine kinderen. Ik kan je darkenwald aanbevelen als fokker.. In mijn profiel staat een foto van mijn teef. Succes!!