Welke insecten/dieren vind jij doodeng?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Welke insecten/dieren vind jij doodeng?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 09:52

Zoals in de titel staat: Welke insecten/dieren vind jij doodeng?

Ik ben echt superbang voor motten. Als ik er eentje in mijn kamer zie tegen de muur aan geplakt durf ik er niet meer in. Ik moet dan echt iemand hebben die hem of uit mijn kamer haalt of hem dood maakt. Zelfs een dooie mot vind ik eng. Vooral als ze naar je toe komen fladderen _O-

Ik heb dus laatst eentje zelf proberen te vangen. Heb me helemaal ondergezweet. Potje ertegen aan gehouden. Toen durfde ik niet meer het potje van het raam af te halen omdat ik bang was dat die weg zou vliegen. Dus ik in paniek mijn moeder gebeld en toen heb ik dus een half uur met een potje tegen het raam aangestaan.

Ik zou graag van deze angst af willen komen maar geen idee hoe...

Waar zijn jullie bang voor en wat zijn jullie ervaringen?

Brand los!

malih

Re: Welke insecten/dieren vind jij doodeng?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:55

Iedereen lacht me altijd uit als ik dit zeg.. maar ik ben bang voor wormen... Vind ze echt verschrikkelijk

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:58

Spinnen!
Het gaat al een stuk beter dan vroeger.
Kleintjes durf ik nu zelf dood te maken, maar de grote ga ik nog steeds van huilen...

Ook schrik ik nog steeds van de kleintjes als ik er plotseling mee wordt geconfronteerd. Of bijvoorbeeld in de auto als ik geen kant op kan...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 09:59

Oh dat kan ik mij best voorstellen. Ik vind ze eerlijk gezegt net zoals motten waarloos...

Anoli dat is idd eng. Als je in de auto zit met je insect die je doodeng vind..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:59

Spinnen, ik weet niet waarom maar ik vind ze echt verschrikkelijk. Ook dooie spinnen durf ik echt niet op te ruimen. Alleen hele kleintjes durf ik te pletten met mn schoen.
En bijen en wespen kan ik ook van in paniek raken, dan kan ik absoluut niet rustig buiten zitten :n Heel erg vervelend, want ik weet dat ze in principe niks doen.

Captain

Spinnen, maar dan eigenlijk alleen de langpootspinnen en langpootmuggen... Brrrr!

Summerfly

Ik ook spinnen. Zelf voor die van 1 mm. Ik word er echt gek door, ga gillen, janken, wegrennen, alles, ik ben echt doodsbang voor die beesten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:00

Zeggen jullie ouders/vrienden ook altijd dat je je niet aan moet stellen? := Daar kan ik echt niet tegen, dan raak ik nog erger in paniek.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:01

Spinnen en alle andere kleine insecten! Als de dood ben ik ervoor.
Klein beestjes, bah!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:02

Ik ben geen held met spinnen maar om te zeggen dat ik ze doodeng vind dat ook weer niet.

Even een vraagje, als jullie ergens bang voor zijn is één of allebei van jullie ouders dat ook? Gewoon nieuwsgierig omdat het vaak voortkomt uit je jeugd door angst van een ouder en je dat als kind overneemt.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:02

Spinnen, maar ik heb gelukkig een hele goede stofzuiger staan, en desnoods een hele geduldige vriend, dus dat komt altijd wel goed. :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:03

Thats_Me schreef:
Even een vraagje, als jullie ergens bang voor zijn is één of allebei van jullie ouders dat ook? Gewoon nieuwsgierig omdat het vaak voortkomt uit je jeugd door angst van een ouder en je dat als kind overneemt.

Nee mijn ouders niet, alleen mijn zus is wel doodsbang voor spinnen. Dus misschien daardoor?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:06

Ghostattack schreef:
Zeggen jullie ouders/vrienden ook altijd dat je je niet aan moet stellen? := Daar kan ik echt niet tegen, dan raak ik nog erger in paniek.

Mijn vader heeft het vroeger zelfs nog erger gemaakt door de spin te pletten met een wcpapiertje en vervolgens dat papiertje naar mij toe te gooien... Hij dacht dat ie leuk was... ik ging volledig door het lint van paniek...

Maar ik heb geen ouders die er bang voor zijn, mijn moeder is wel als de dood voor kikkers en muizen maar die vang ik dan weer voor haar :')

@ ts: ja ik zat een keer achter het stuur, beide ramen open lekker gassen op een landweg. Ineens van de rechterkant rent er een spin over het dashboard, zo richting mij en via het linkerraam er weer uit. Ik weet niet meer hoe ik in die tussentijd heb gereden maar ik ben nergens tegen aangereden... _O-

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 10:08

Ze hadden bij mij een keer met 1april (dag waarop mijn vader overleden was) een heeele grote mot op me kamer losgelaten. Ik was al down. Ik woonde in een pleeggezin en dat vonden ze grappig omdat ik er heel bang voor was. Ze zeiden: nu ga je je angst overwinnen. Ze wouden hem niet uit mn kamer halen. Stel je niet aan en ga gewoon naar bed. maar ik durfde niet. TOen moest ik naar bed. Was helemaal aan het shaken en ik wist precies waar die zat. Tegen het raam aan en hij bewoog de hele tijd. Toen ben ik huilend onder mijn dekbed gaan slapen. Dat was erg warm maar het moest maar. De volgende dag zat die tegen mn rolgordijn. Je raad het al. ik heb dat gordijn helemaal opgerold en de mot was geplet. NU zit die daar nog steeds. (ben daar al weg) en ik durfde dat gordijn niet meer aan te raken.

Oke dit klinkt echt erg :')

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:09

Zo gauw het zoemt en steekt ben ik de kamer uit. Bijen en wespen, brrrrr. Doodeng

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:10

Maureen95 schreef:
Ze hadden bij mij een keer met 1april (dag waarop mijn vader overleden was) een heeele grote mot op me kamer losgelaten. Ik was al down. Ik woonde in een pleeggezin en dat vonden ze grappig omdat ik er heel bang voor was. Ze zeiden: nu ga je je angst overwinnen. Ze wouden hem niet uit mn kamer halen. Stel je niet aan en ga gewoon naar bed. maar ik durfde niet. TOen moest ik naar bed. Was helemaal aan het shaken en ik wist precies waar die zat. Tegen het raam aan en hij bewoog de hele tijd. Toen ben ik huilend onder mijn dekbed gaan slapen. Dat was erg warm maar het moest maar. De volgende dag zat die tegen mn rolgordijn. Je raad het al. ik heb dat gordijn helemaal opgerold en de mot was geplet. NU zit die daar nog steeds. (ben daar al weg) en ik durfde dat gordijn niet meer aan te raken.

Bah wat een laffe streek van je pleegouders!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 10:10

Jah ik vond het ook echt niet leuk! Maar ik woon nu gelukkig in een gezinshuis waar ik heeeel goed met de mensen op kan schieten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:11

Maureen95 schreef:

Walgelijk als mensen zoiets doen... :n
Een fobie kun je niet "eventjes" overwinnen, en dan ook nog op zo'n dag waarop je al niet lekker in je vel zit :(:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:13

Ik heb 1 keer meegemaakt dat ik zo erg schrok van een spin dat ik de slappe lach kreeg. Hij zat namelijk op de badkamer op de spiegel, ik loop rustig badkamer in en kijk in de spiegel. Zit daar zo'n kei grote langpoot. Ik ben omgedraaid en heel hard gillend naar de kamer gerend, mijn moeder schrok weer van mij waardoor ik dus weer de slappe lach kreeg. En toen moest ik nog gaan uitleggen wat er aan de hand was :')

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:14

Dacht dat pleeggezinouders kinder juist leuk moeten vinden, dat het een van de criteria is zeg maar.. Arme jij!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:15

wormen en naaktslakken %)

Anoli

haha dat is wel grappig ja _O-

Ik heb een keer mn baas geroepen om zo'n grote wolfsspin weg te halen op het werk. Mn baas komt lacherig aan lopen onder het mom "ja hoor ze is bang voor een spinnetje" hij ziet dat beest en zn eerste reactie "wow die is wel groot ja, uhm.... ik pak wel even een glas"

>;) sorry wie is er nou bang??

Shirley

Wat een minne streek van die pleegouders , bah :(

Persoonlijk ben ik nergens bang voor, maar iemand ermee pesten zou ik nooit doen ...

Wel proberen uit te leggen dat er geen gevaar is en proberen uit te leggen hoe iemand zelf een insect kan vangen en buiten kan zetten ( doodmaken doe ik in principe alleen steekmuggen, treiterende paardendazen en vlooien en luizen }> )

Vroeger vond ik spinnen ook wel eng, maar daar ben ik vanzelf overheen gegroeid :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:16

Ik vind wespen onwijs eng, kan me een ongeluk rennen als er 1 bij me in de buurt is. Ook muggen wordt ik panisch van en dan heb ik nog een vreselijke angst voor, wormen, rupsen, maden ( alles war kruipt, glibbert en zonder poten) en kikkers.

Laatst was ik met de hond in het bos, liepen er echt honderden kleine kikkertjes, je kon je voeten nergens neerzetten zonder erop te staan. Man wat was ik benauwd toen, was zo blij toen ik in de auto zat....
Laatst bijgewerkt door Melvern op 17-03-13 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 10:17

Rattenstaarten en maden vind ik echt goor. Bang ben ik er niet echt voor maar mijn favoriete beesten worden het nooit.