Hond misselijk in de auto, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkivdnberg

Hond misselijk in de auto, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 08:59

Hallo,

ik heb een hond van 10 maanden en hij wordt enorm misselijk in de auto met als gevolg
dat hij er dus echt niet in wil.. Hij is gek op eten maar zelfs hiervoor gaat hij er niet in,
omdat hij zo misselijk wordt. Nou zei de trainer dat je een watje in zijn oor moest doen,
want dit blijkt te helpen met sommige honden, maar ook dit werkte niet.
Heeft iemand tips hiervoor? Zodat mijn hond het autorijden niet meer zo vervelend gaat
vinden. Ik hoor het graag!

Even een leuk fototje van mn hond erbij :)
Afbeelding

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:04

Nikkivdnberg

Re: Hond misselijk in de auto, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 09:07

Bedankt, ik zal eens kijken waar dit verkrijgbaar is :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:08

bij de dierenartsen is dit verkrijgbaar

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 09:09

ja ik zag het, gaan we dat eens proberen!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:13

Een klein stukje primatour verstoppen in een stukje brood een half uurtje vvordat je met de auto weggaat aan je hond geven. Succes verzekert!!!!!!!

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:17

Ik geef mijn dochter gember, en dat schijnt ook bij honden te kunnen, is maag versterkend. Heb geen verstand van honden maar wie weet, mijn dochter vind dat t helpt.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 09:22

Hmm gember kan ik ook eens proberen inderdaad, wil eigenlijk het liefst zo min mogelijk medicijnen moeten geven, want hij gaat elke week wel mee met de auto.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:25

Ze zeggen een wolle deken.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 09:26

kohtje schreef:
Ze zeggen een wolle deken.

ben benieuwd of dat gaat werken, maar kunnen het eens proberen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:52

primatourtje geven...wel half uurtje van te voren,anders komt het pilletje alsnog eruit

primatour koop je bij de drogist overigens..

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:57

Primatour!!
Zelf heb ik vooral in de bergen last en met primatour merk ik niks. Bij honden schijnt het ook te werken :)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 10:05

Kreeg net ook een berichtje van iemand die primatour aanraadde dus misschien is dat wel de beste oplossing :P Ga eerst de gember eens proberen en anders ga ik even naar de drogist :) Bedankt allemaal!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:06

gaat hij vaak mee met de auto ??

mijn hond heeft dat in het begin ook gehad, ze heeft 2 of 3 keer in de auto overgegeven,,
maar neem haar vaak mee in de auto( omdat ze klein is ) dus ze is er aan gewent.
weet natuurlijk niet of jou hond ook vaak mee gaat.
en waar heb je je hond dat zitten ? in de kofferbak ?

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 17:19

bello2005 schreef:

mijn hond heeft dat in het begin ook gehad, ze heeft 2 of 3 keer in de auto overgegeven,,
maar neem haar vaak mee in de auto( omdat ze klein is ) dus ze is er aan gewent.

hij gaat van kleins af aan al elke week mee met de auto en hij is nu 10 maanden maar hij vindt het echt vervelend
nu en aangezien hij best groot en zwaar is geworden wordt het wel moeilijk hem er elke keer in te moeten tillen..
Hij zit in de kofferbak, maar mijn ouders willen hem absoluut niet op de achterbank en bovendien is hij daar een beetje groot voor :P

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:34

Ik weet dat het gevaarlijk is misschien mijn hond zat met een tuigje vast aan in de gordels voorin de auto omdat hij steeds misselijk was. voorin ging goed met autorijden, nu gaat het ook goed op de achterbank en hoeft hij niet meer voorin. En ben heel vaak met hem wezen rijden kleine stukjes.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:52

94ninitjuh94 schreef:
bello2005 schreef:

hij gaat van kleins af aan al elke week mee met de auto en hij is nu 10 maanden maar hij vindt het echt vervelend
nu en aangezien hij best groot en zwaar is geworden wordt het wel moeilijk hem er elke keer in te moeten tillen..
Hij zit in de kofferbak, maar mijn ouders willen hem absoluut niet op de achterbank en bovendien is hij daar een beetje groot voor :P

Hmms,,, idd raar als hij toch regelmatig mee gaat met de auto.
Heb je je da al eens gevraagd wat het kan zijn ? Zal vast niets ergs zijn, maar misschien heb je er wel medicatie voor zodat hij
niet gaat overgeven

succes ermee

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 20:00

bello2005 schreef:
Hmms,,, idd raar als hij toch regelmatig mee gaat met de auto.
Heb je je da al eens gevraagd wat het kan zijn ? Zal vast niets ergs zijn, maar misschien heb je er wel medicatie voor zodat hij
niet gaat overgeven

succes ermee

hij gaat niet echt overgeven meestal omdat we hem weinig eten geven van tevoren, maar wil t liefst zo min mogelijk medicatie omdat hij het anders elke week moet krijgen en zo lang ritje is het niet... Dus liever alternatieve manieren mochten die werken :)

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 20:01

yv_on schreef:
Ik weet dat het gevaarlijk is misschien mijn hond zat met een tuigje vast aan in de gordels voorin de auto omdat hij steeds misselijk was. voorin ging goed met autorijden, nu gaat het ook goed op de achterbank en hoeft hij niet meer voorin. En ben heel vaak met hem wezen rijden kleine stukjes.

wij rijden er ook maar kleine stukjes mee maar mn ouders willen hem echt niet op de bank en bovendien is hij daar ook redelijk groot voor :P

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 22:59

Kan hij naar buiten kijken tijdens het rijden?
Is er voldoende frisse lucht?
Rij je rustig, kalm aan optrekken en remmen en rustig de bochten door?

Wagenziekte wordt veroorzaakt door een evenwichtsorgaan wat het allemaal niet volgt, dat veroorzaakt misselijkheid.

Misschien eens vaker kleine stukjes meenemen in de auto en leuke dingen gaan doen als hij dan met de auto meegaat. Dat heeft voor mijn eerste hond goed geholpen, de andere honden hebben gelukkig nooit last gehad van wagenziekte.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 06:30

Esther schreef:
Kan hij naar buiten kijken tijdens het rijden?
Is er voldoende frisse lucht?
Rij je rustig, kalm aan optrekken en remmen en rustig de bochten door?

Wagenziekte wordt veroorzaakt door een evenwichtsorgaan wat het allemaal niet volgt, dat veroorzaakt misselijkheid.

Misschien eens vaker kleine stukjes meenemen in de auto en leuke dingen gaan doen als hij dan met de auto meegaat. Dat heeft voor mijn eerste hond goed geholpen, de andere honden hebben gelukkig nooit last gehad van wagenziekte.

Jup doen we allemaal maar nog steeds niet beter helaas:( we rijden ook wel ns met mn paard dus mn vader weet wel hoe ie rustig moet rijden ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 07:45

Begin is met elke dag de hond in de auto te doen. Gewoon niet rijden maar even tot rust laten komen ,wat lekkers geven en er weer uit. Langzaam op bouwen met bv de klep dicht doen voor 1 minuut en dan weer open. Auto moet geen spanning meer geven maar moet leuk zijn.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:11

kohtje schreef:
Begin is met elke dag de hond in de auto te doen. Gewoon niet rijden maar even tot rust laten komen ,wat lekkers geven en er weer uit. Langzaam op bouwen met bv de klep dicht doen voor 1 minuut en dan weer open. Auto moet geen spanning meer geven maar moet leuk zijn.

ja hij vindt het alleen maar vervelend omdat hij zo misselijk wordt dus ben bang dat dat niet gaat helpen ;) Hij moet het ook leuk gaan vinden maar denk echt dat dat alleen gaat lukken als hij van die misselijkheid af is...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:16

In wat voor een auto proberen jullie hem te proppen eigenlijk? Meer in de zin van hoe groot is de kofferbak. We zijn soms auto s voorbij komen waarin de hond achterin echt opgepropt in de kofferbak tegen de ruit geplakt zit. heeft hij wel frisse lucht achterin? Hoe warm is het daar? En kan hij zich omdraaien tijdens de rit? Anders toch maar eens op de achterbank proberen, desnoods een bank omklappen als dat kan en eens kijken of hij dan ook ziek wordt.

En in sommige autos dweilt de achterkant echt heel erg als je rijdt. En hoe hard remt je vader en gaat hij de bochten door. Onze oude herder was bij mijn ouders altijd wagenziek en ging niet graag de auto in.bij ons was hij binnen een maand verandert in een autojunkie die graag meeging en nooit meer ziek werd. Andere auto andere rijstijl dezelfde uitjes.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 15:21

karuna schreef:
In wat voor een auto proberen jullie hem te proppen eigenlijk? Meer in de zin van hoe groot is de kofferbak. We zijn soms auto s voorbij komen waarin de hond achterin echt opgepropt in de kofferbak tegen de ruit geplakt zit. heeft hij wel frisse lucht achterin? Hoe warm is het daar? En kan hij zich omdraaien tijdens de rit? Anders toch maar eens op de achterbank proberen, desnoods een bank omklappen als dat kan en eens kijken of hij dan ook ziek wordt.

En in sommige autos dweilt de achterkant echt heel erg als je rijdt. En hoe hard remt je vader en gaat hij de bochten door. Onze oude herder was bij mijn ouders altijd wagenziek en ging niet graag de auto in.bij ons was hij binnen een maand verandert in een autojunkie die graag meeging en nooit meer ziek werd. Andere auto andere rijstijl dezelfde uitjes.

Mijn vorige hond en mn andere hondje hebben nergens last van en we hebben een ruime auto want daar letten we expres op met de honden :P Mijn vorige hond was ook zon autojunkie dus aan de auto ligt het niet en mn vader is gewend om met een paard te rijden dus die let wel op hoe hard hij remt en de bochten door gaat ;)