Product voor hond voor soepele gewrichten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Product voor hond voor soepele gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:49

Hallo,

Ik ben opzoek naar een geschikt product voor mijn hond. Het is een drie jarige actieve labrador die vorig jaar juni haar linker kruisband heeft afgescheurd. Ze is hier aan geopereerd, wat goed is gegaan. Echter loopt ze nu in de koude periode nog regelmatig wat stijf met dat pootje. Dit is voornamelijk na het opstaan van het kussen na een lange wandeling of na een dag flink spelen met een andere hond. Op een gewone rustige dag die niet heel koud is, is er niet veel aan de hand. Afgelopen dagen met de sneeuw is ze toch wat drukker en heeft ze wat meer last.

De dierenarts geeft aan dat alles er goed uitziet en merkt niks opmerkelijks aan de poot. De kruisband is goed geheeld. Hij heeft aangegeven dat ze gewoon alles mag doen, maar dat we haar alleen af en toe rustig moeten houden omdat ze erg actief is en wel haar rust moet nemen.

Ik ben toch opzoek naar een product die haar lichaam kan ondersteunen en haar gewrichten en pezen soepel houden. Ik ben opzoek naar een product wat tijdelijk in een kuur gegeven kan worden.

Heeft er iemand een advies voor een product?

Floepie86

Re: Product voor hond voor soepele gewrichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:48

Ik heb stage gelopen bij een asiel waar een herder met HD zat.
Die kreeg Glucobest pillen voor zn gewrichten.
Ook een oudere hond kreeg Glucobest voor de stijfheid.
Misschien is dit iets voor jouw hond? :)

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:53

Wat wij bij onze vorige hond gebruikten was produros.
Onze hond had door ouderdom last van stijfheid na een lange wandeling en intensief bewegen, dierenarts wou al beginnen aan pijnstilling. Maar dagelijks een schepje produros over zijn voer heeft er toch voor gezorgd dat hij er niet zo veel last meer van had en na een lange wandeling weer gewoon op kon staan en verder kon lopen (en uiteindelijk dus geen pijnstilling nodig gehad).

Produros is wel een product wat je echt langere tijd moet geven en moet 'onderhouden', door dagelijks een schepje over het eten. Of er iets bestaat in de vorm van een korte kuur weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:15

Hier goede ervaringen met Fortiflex. :) Onze hond had destijds beide kruisbanden (twee achterpoten, niet tegelijk) gescheurd en is daar in totaal 3 keer aan geopereerd. Hierdoor had hij wat artrose ontwikkeld. Het was een jonge en actieve hond (Berner Sennen x Labrador), dus rust was erg moeilijk. Hij kreeg regelmatig een kuurtje Fortiflex als we merkten dat het even wat minder ging, later kreeg hij het standaard om de maand geloof ik (een hele kuur van 30 dagen).

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:52

na veel dure merken met glucosamine erin te hebben geprobeerd zonder zichtbaar resultaat ben ik de glucosamine plus chondroitine en msm van het huismerk van het kruitvat dagelijks gaan gebruiken waar hij zichtbaar beter op loopt. ook een stuk goedkoper dan de merken speciaal voor honden.
En uiteraard zwemmen is heel goed, helemaal bij een jonge energieke hond.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:20

odilia schreef:
na veel dure merken met glucosamine erin te hebben geprobeerd zonder zichtbaar resultaat ben ik de glucosamine plus chondroitine en msm van het huismerk van het kruitvat dagelijks gaan gebruiken waar hij zichtbaar beter op loopt. ook een stuk goedkoper dan de merken speciaal voor honden.
En uiteraard zwemmen is heel goed, helemaal bij een jonge energieke hond.

De mijne krijgt ook gewoon een "mensenproduct" en doet het daar goed op.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:23

kijk eens op de site van amiqure daar hebben ze bigsize en nog wel meer dingen!

Onze hond doet het weer als van ouds daarmee:-)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:24

Wij geven aan onze hond met HD gewone mensenpillen van de kruidvat, glucosamine + chondoitrine.
Geen idee of het echt werkt, ze heeft nog geen pijn terwijl ze al vanaf jongs af aan zware HD heeft. maar we gaan het natuurlijk ook niet uittesten door haar er af te halen ;)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 21:18

Mijn hond heeft jarenlang Primeval Gelatinaat voor de hond gekregen. Ze had met 15 jaar nog haar voorpootje gebroken, maar was met 2 maanden zo goed als genezen. Ze is uiteindelijk 18,5 jaar geworden en ze was zelfs op het laatst nog soepel

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:57

RedPassion schreef:
Hier goede ervaringen met Fortiflex. :)

Hier nog iemand met zeer goede ervaring met fortiflex!
Mijn hond heeft ocd en artrose in beide spronggewrichten wat maakt dat als zij zich overbelast ze nauwelijks nog kan lopen. Ik geef haar dagelijks de helft van de aanbevolen dosering en 2 dagen nadat ik hiermee was gestart was het weer eeen jonge hond. Ze sprong, rende, deed gek als nooit tevoren. Ik ben fan van fortiflex!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:59

Msm daar zie ik goede dingen van.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:01

Ook die van mij krijgt gewoon glucosamine mensen-pillen. Eerst het dure voer van de DA geprobeerd maar dat at meneer niet. Toen maar gewoon pillen bij het Kruidvat gehaald. Hond is 15 kilo en ik geef een half tabletje per dag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:06

Ik heb trouwens ook glucosaminepillen (gewoon van kruidvat) geprobeerd, maar het nadeel is dat je die iedere keer weer naar binnen moet werken.
Fortiflex is een poeder dat kennelijk erg lekker smaakt. 1x per dag over het voer en hond smult ervan, lekker makkelijk dus ;)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:15

Die van ons kreeg ook glucosamine-tabletten van het kruidvat en heeft het daar jaren heel goed op gedaan! Klein beetje pindakaas en hapslikweg was die tablet, ze vond het een groot feest ;)

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:37

kohtje schreef:

Vertel?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:29

Mijn hond doet het onwijs goed op Sasha's Blend. Ze heeft artrose.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:50

Mijn hond staat net op Doils Joint en Puur Arthro, dus ik hoop dat het bij hem aanslaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:06

Mijn herder van 11 heeft spondylose en krijgt naast de novacam nu Stride, DA had er goede ervaringen mee, en hij is wel opgeknapt.
2 jaar terug heeft hij acproh dynam gehad (voor zijn elleboog was dat) en ook daar goede resultaten mee gehad! (was een tip van een zwitserse witte herder fokster die hier goede ervaringen mee had, en in haar omgeving ook veel positieve reacties.
Ik ben nu op mijn DA af gegaan wat de Stride betreft maar met beide goede ervaringen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:20

odilia schreef:
kohtje schreef:

Vertel?

Oudere honden die weer beter gaan lopen maar ook vacht problemen die erg opknappen.