Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leverage schreef:moonsparkle schreef:Hoe oud is hij? Deed hij dit ook voor hij bij jullie kwam of is het nog een pup?
Hij is anderhalf. Toen wij hem gingen ophalen bij de fokker, deed ie het ook al bedacht ik me net. De fokker was weg en hij begon gelijk te janken, fokker weer terug en er was niks aan de hand..
VDB schreef:Misschien kan je proberen om de radio aan te zettten?
Geen muziek maar de zender van de radio op een "politieke partij" zetten (Radio 1 bijvoorbeeld)
Hoeft niet eens zo heel hard aan te staan.
Mijn hond dacht dan, bij het horen van al die "stemmen", dat het hele huis vol visite was en dat ie daardoor niet alleen was. Heeft heel goed geholpen.

wij hebben het opgelost door 'm gewoon in de kamer te laten
En dat heeft tijden prima gewerkt
Ik denk dat ik maar weer gewoon ga beginnen met opnieuw aanleren van alleen zijn. Gewoon, weer opnieuw opbouwen.. 

het was een enorme driftkikker 
Leverage schreef:Wij hebben nu ongeveer iets meer dan een jaar een een engelse springer spaniël Bruno.
Probleem 1. Als hij alleen is, begint hij te piepen of te janken en uiteindelijk begint hij te blaffen. Hij jankt oa als iemand snachts naar de wc gaat (daarna gaat ie janken omdat ie hoort dat er iemand is), als hij in z'n bench zit in de bijkeuken, als hij in de gang ligt en iemand zit boven, als ie meent dat ie niet genoeg aandacht krijgt gaat ie nog voor je neus gaan janken en piepen.
En dan probleem nummer 2. Vervolg op probleem 1, uiteindelijk gaat het janken over op blaffen. Hij blaft als er iemand langs het huis loopt, als je hem uitlaat blaft en gromt hij overal tegen.
Hoe lossen we dit in godsnaam op? Ik ben ten einde raad.. Een anti blafband heeft hij al en daar blaft hij gewoon doorheen.