Op dit moment gaat het niet goed met een van mijn katten en ik hoop hier dan ook wat tips te krijgen voordat ik morgenochtend met haar naar de dierenarts ga.
Mijn ene kat (Yara) krijgt kvv, mijn andere kat (Leisa) wil dit niet en eet voornamelijk brokjes en wat natvoer. Ze begint langzaamaan wel meer richting vers te eten en begint dit ook steeds lekkerder te vinden. Op dit moment blijft het nog bij KVV vis (Tinlo Makreel) en af en toe een klein stukje rauwe kip. Ze verteert dit goed, beide katten doen het eigenlijk ook heel goed op de combi van vers met brok (ik weet dat dit wordt afgeraden ivm een ander verteringspatroon).
Leisa is een heel kieskeurige eter en heeft een gevoelige maag, ze eet ook vaak planten en geeft af en toe wat 'gras' over. Ook als ze iets teveel brokjes eet gooit ze deze er vrij vlot weer uit, maar dan is het eigenlijk zo weer over.
Naar mijn idee is het zaterdagochtend een beetje begonnen. Zaterdag heeft ze smiddags ook overgegeven, hier zocht ik eigenlijk niks achter. Zondag heeft ze ook overgegeven en maandag begon het erger te worden, meerdere keren in zeer korte tijd overgeven. We wilden het heel even aankijken, echter bleek vandaag toen we thuis kwamen dat ze zeker 3 of 4 keer heeft overgegeven en niks heeft gegeten. Het was puur slijm met 'schuim', ze wil ook niet meer eten en ik geloof dat ze ook niks drinkt op dit moment. Ze is inmiddels ook iets lusteloos en heeft iets traanoogjes. Morgenochtend maak ik gelijk een afspraak met de dierenarts, tot die tijd heb ik het eten in ieder geval weggezet. Toegang tot water heeft ze altijd.
Beide katten hebben zaterdagochtend een stukje kip gekregen, gewoon verse kip van de supermarkt, uit de koelkast. Yara heeft nergens last van, maar Leisa lijkt het dus niet goed opgepakt te hebben. Ik kan echt niet zeggen of haar klachten van de kip komen, maar het is de enige trigger die ik kan bedenken op dit moment.
Ik kan haar niet dwingen tot drinken, maar is er iets wat verstandig is om wel of juist niet te geven tot morgenochtend? Ze is niet uitgedroogd, het gaat pas sinds vanmiddag echt minder met haar, daarom zijn we ook nog niet naar de dierenarts geweest.
Hopelijk kan iemand me bruikbare tips geven, alvast bedankt

Wat moet je hier nou mee..