Help ! Slechte buurvrouw !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Help ! Slechte buurvrouw !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:42

Hey bokkers !

Heb sinds kort een nieuwe buurvrouw , een meisje van 18 jaar. Ik woon in een halfopen bebouwing dus haar huis staat pal tegen het onze. Zij huurt dit huis en het is in vrij verwaarloosde staat want hiervoor woonde er een oudere man in.
Het meisje op zich is erg lief en vriendelijk maar we hebben toch al wat problemen ondervonden.
Het meisje heeft een scooter en werkt snachts en soms enkele uren overdag. Ze onderhoudt haar huis erg slecht maar wat mijn werkelijk probleem is is dat ze haar 2 grote honden heeft aangeschaft. 2 jonge Boxers. Deze honden komen bijna nooit buiten om te wandelen maar enkel op haar klein terrasje. Het meisje komt soms minstens 2 nachten niet naar huis en deze honden zitten in een kennel opgesloten en janken en 'huilen' het is verschrikkelijk 's nachts. Dit is echt zo zielig om te horen en het stoort vooral onze nachtrust. Wij zien het meisje amper buiten komen en is erg afstandelijk als wij onze hulp aanbieden omdat ze helemaal alleen voorzichzelf moet zorgen.
Gewoon het feit dat zij 2 honden heeft ( en dan nog grote ) en deze toch verwaarloosd baart mij zorgen.

Heeft er iemand raad wat wij kunnen doen ? Vind het zo zielig voor de beestjes.

roylinde

Re: Help ! Slechte buurvrouw !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:45

144 bellen?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 20:45

Woon in België hé , wat voor nr is dat ? Dierenbescherming ? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:46

Woningbouw even bellen? :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:53

Als je overlast hebt van het gejank en geblaf meteen politie bellen en melding doen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:54

Ik zou buurvrouw aanspreken en zeggen dat je er last van hebt. Als dat niks uithaalt zou ik idd de politie bellen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:31

Tegen het gejank van de honden kun je optreden (melding maken politie) maar voor de zorg voor de dieren moet je wel heel zeker van je zaak zijn. Als mijn buren op vakantie zijn is het soms ook net of er niemand komt, maar daar komt een meisje op een scooter en die is soms zo snel weg dat ik een week dus niemand zie daar. Ik weet ook niet hoe groot haar terras is maar massa's honden komen niet van het eigen boerenerf af ;) Eten en drinken moeten ze natuurlijk wel zeker krijgen!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 22:29

terras totaal niet groot. Eigenlijk kan je er amper een tuintafel en stoelen neerplaatsen. Het meisje woont pas alleen en haar moeder kwam eerst helpen met de verhuis etc maar sinds dan hebben we haar nooit meer gezien. Het meisje zelf is nooit thuis en laat haar spullen gewoon rondslingeren op de stoep zoals haar dwijl , aftrekker , olie voor haar brommer etc. Zeer vervelend ! We gaan morgen eens aanbellen , dit kan zo niet meer. Als je geen tijd hebt voor een hond moet je er maar geen in huis nemen en al zeker geen 2 !
Maarja dat is mijn mening..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:25

Kun je het gejank opnemen snachts enzo? Dan heb je bewijs...

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 17:27

Ze was vandaag weer een hele dag niet thuis dus we hebben haar weer niet kunnen aanspreken. Misschien vanavond nog.. En je raad het natuurlijk al , weer een zangkoor van hondengejank.. Hmm opnemen is inderdaad geen slecht plan.. :) bedankt !

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:21

idd opnemen en 144 bellen. Hoe lang heeft ze het twee tal al en zijn het volwassen boxers? Welke kleuren?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:48

Wanneer het gejank van de honden aan houd zou ik de politie bellen i.v.m. overlast maar wat haar werk tijden betreft daar heb je niks mee te maken, ook kan je nooit zeker zijn of de beesten wel of niet buiten komen dit weet je nooit 100% zeker of je moet haar 24/7 in de gaten houden dan zou je ook eens naar je eigen moeten gaan kijken.
Wij laten onze hondjes ook heel vroeg in de ochtend uit, de hele straat is dan nog in de nachtrust. Overdag laten we ze in de tuin en ruimen de ontlasting meteen op voor het slapen gaan maken we nog een ommetje ik tref dan zelden iemand uit mijn straat. Verder nemen we ze mee naar bossen, strand etc. buren weten hier niks van hoor zou het dan ook niet erg op prijs stellen als ik zomaar de dier bescherming aan de deur heb staan omdat mijn honden overdag in de tuin rond lopen omdat mijn buren dit enkel maar zien.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 19:49

Ze woont nu ong een half jaar naast ons. Na enkele weken heeft ze haar 1 puppy boxer gekocht en een paar weken daarna nog 1. Deze 2 zijn nu toch al vrij groot geworden. Kleuren weet ik niet goed , vrij donker / bruin want de beestjes komen nooit niet buiten. Heb ze enkel gezien toen ik haar kwam melden dat het aan het regenen was omdat haar brommer gewoon buiten in de regen stond. Heb ze ondertussen nog steeds niet gezien en de beestjes blijven maar janken en vooral huilen. :x

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:59

xanthos111 schreef:
Heb ze enkel gezien toen ik haar kwam melden dat het aan het regenen was omdat haar brommer gewoon buiten in de regen stond.

Eerlijk gezegd klinkt dit voor mij toch ook wel behoorlijk over de top, als je voor dat soort dingen langskomt kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat ze afstandelijk is :o

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:09

Het zou mij toch verwonderen mocht ze echt zo vroeg met de honden gaat gaan wandelen... Weet wel niet haar precieze werkuren , soms vertrekt ze s'nachts , soms onder de middag. Ik merk gewoon dat de honden vaak alleen thuis zitten en ze verschrikkelijk hard janken.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:11

Urielle schreef:
xanthos111 schreef:
Heb ze enkel gezien toen ik haar kwam melden dat het aan het regenen was omdat haar brommer gewoon buiten in de regen stond.

Eerlijk gezegd klinkt dit voor mij toch ook wel behoorlijk over de top, als je voor dat soort dingen langskomt kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat ze afstandelijk is :o

Ze doet normaal altijd een waterwerend scherm over haar brommer , zeker als het regent of sneeuwt. Het begon net heel hard te regenen en wij kwamen net thuis en we zagen haar brommer daar staan dus we hebben dat even gemeld. Het meisje woont nog maar net alleen en we willen haar wat helpen. Ze doet tegen iedereen in de straat erg afstandelijk ;)

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:12

dierenfan schreef:
idd opnemen en 144 bellen. Hoe lang heeft ze het twee tal al en zijn het volwassen boxers? Welke kleuren?

Wat maakt dat uit wat voor kleur ze hebben??

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:14

mooney1 schreef:
dierenfan schreef:

Vroeg ik mij eigenlijk ook wel af :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:18

xanthos111 schreef:
Ze doet normaal altijd een waterwerend scherm over haar brommer , zeker als het regent of sneeuwt. Het begon net heel hard te regenen en wij kwamen net thuis en we zagen haar brommer daar staan dus we hebben dat even gemeld. Het meisje woont nog maar net alleen en we willen haar wat helpen. Ze doet tegen iedereen in de straat erg afstandelijk ;)

Oh, okee, ik vond het al een beetje Huh :? maar dat is idd wat anders.
Weet ze zelf dat haar honden zo janken?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:38

Urielle schreef:
xanthos111 schreef:

Oh, okee, ik vond het al een beetje Huh :? maar dat is idd wat anders.
Weet ze zelf dat haar honden zo janken?

Ja want ze was over het laatst ziek en was dan even bij haar moeder gaan wonen voor 2 weken. De eerste week had ze de 2 honden alleen gelaten ( geen idee wie ze toen heeft uitgelaten of eten heeft gegeven , ik veronderstel haar moeder ) maar we hebben haar dan even opgebeld op te melden dat het geblaf echt verschrikkelijk was. Ze heeft dan 1 van de 2 honden meegenomen , de meest dominante , en toen is het een week gestopt. Dus ze weet weldegelijk dat de 2 honden samen veel lawaai maken als ze niet thuis is..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:48

Hebben jullie een wijkagent of een buurtcommissie waar je iets mee kan?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:51

Hmm neen niet echt geloof ik..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:51

Ik ben een beetje verbaasd dat er dus allemaal 114, dierenbescherming etc wordt geroepen :o Ga nou eerst even praten!! wie weet heeft ze het niet eens door!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 20:54

Gianti schreef:
Ik ben een beetje verbaasd dat er dus allemaal 114, dierenbescherming etc wordt geroepen :o Ga nou eerst even praten!! wie weet heeft ze het niet eens door!

Ja aan de dierenbescherming had ik nu ook niet direct gedacht. Ik weet natuurlijk niet de werkelijke toestand van de dieren.. Maar denk niet dat ze zelf direct een oplossing zou vinden en direct naar de politie stappen is ook al zo drastisch vind ik dan..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:26

xanthos111 schreef:
mooney1 schreef:

Vroeg ik mij eigenlijk ook wel af :')

niet raar toch? Ik had begrepen (geen idee hoe ik erop kwam) dat ze 2 volwassen boxers had aangeschaft en vandaar mijn vragen ik ben zeer veel bezig met dit ras en ook met de herplaatsers. Omdat ik dus dacht dat het om volwassen herplaatsers ging wilde ik daar achteraan gaan om te kijken of ik kon achterhalen welk setje en eventueel via welke stichting o.i.d. van daar uit kan men wel eens wat.

Dit ras doet me gewoon erg veel kan daar niets aan veranderen ;)