Verzorging hoogbejaarde Perzische man

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Verzorging hoogbejaarde Perzische man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 15:51

Ik opende al eerder een topic over mijn kattendilemma [BB] (toekomstig) kattendilemma en omdat de situatie nu veranderd is maar ik daar weinig reacties krijg op mijn vraag open ik een nieuwe.

Ik ga maandag een bejaard katertje van 18 ophalen. Een geschoren Pers. Ik heb mijn hele leven al katten, maar 0,0 ervaring met bejaarde Perzen. Hoe kan ik het zo fijn mogelijk maken voor dit oude mannetje?

Dit is hem <3
Afbeelding

dierenfan

Re: Verzorging hoogbejaarde Perzische man

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:46

gewoon lekker vertroetelen en geven wat hij nodig heeft. De vacht vanaf het begin goed verzorgen en als het niet meer goed lukt gewoon weer laten scheren. Niet moeilijk doen bij een oude man ;)

bellow2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:36

Wat fijn dat hij op zo'n leeftijd nog een fijn nieuw thuis krijgt voor het oude baasje ook fijn.
Wij hebben nu bijna een jaar een dames pers. Ik vind Perzen net hondjes. Ze zijn heel aanhankelijk en erg vriendelijk. Die van ons geniet echt van een borstelbeurt. Enige nadeel bij haar zijn de traanoogjes. Veel plezier samen!
Laatst bijgewerkt door bellow2 op 09-03-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Re: Verzorging hoogbejaarde Perzische man

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:38

Waarom moet een kater op die leeftijd nog van baas verwisselen?

Maar eh, ik zou het gewoon makkelijk maken voor hem, ik weet niet hoe het met hem gesteld is lichamelijk? Kan hij nog goed zien en horen? Is hij nog goed zindelijk? Zijn zijn tanden nog goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:21

anneliesdj schreef:
Waarom moet een kater op die leeftijd nog van baas verwisselen?

Maar eh, ik zou het gewoon makkelijk maken voor hem, ik weet niet hoe het met hem gesteld is lichamelijk? Kan hij nog goed zien en horen? Is hij nog goed zindelijk? Zijn zijn tanden nog goed?

Zoals je kunt lezen in het andere topic, staat er dat zijn huidige baasje erg ziek is en niet beter word.

De kat gewoon lekker vertroetelen en zijn gezondheid goed in de gaten houden. Veel plezier met hem :)