help weet iemand een oplossing voor mij en mn hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

help weet iemand een oplossing voor mij en mn hondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:25

In 2009 nam ik een pup. Ik woonde nog bij mn ouders, en die hadden ook 2 honden dus hij was eigenlijk nooit echt alleen. Destijds werkte ik ook in mn eigen trimsalon waarbij hij mee kon. Nu kreeg ik echter een auto ongeluk waardoor ik helaas moest stoppen met trimmen. Echter vond ik wel een andere fulltime baan waar ik gelukkig een vaste aanstelling heb en waar ik het naar mn zin heb. Nu ben ik halverwege de 20 en hoewel het goed ging thuis werd het toch echt tijd om mn ouders te verlaten. Hun woonde in de randstad waar de wachttijd gemiddeld iets van 9 jaar is. Dit maakte dat mn vriend en ik besloten verderop te kijken. Nu is het zo dat ik mn hondje echt niks tekort wil doen maar ik werk fulltime en mn vriend studeert fulltime. Hij is echt mn maatje en ik ging minstens 3x per week met hem naar het grote strand of bos en trainde agility. Weet iemand een manier waardoor ik hem niet tekort doe want ik heb echt het beste met hem voor. Voordat iemand het zegt ja er was goed over nagedacht toen we hem haalde. Ik.zou namelijk destijds blijven trimmen en dan kon hij altijd mee. Parttime werken met deze economische omstandigheden en branche is helaas dan ook geen optie :-(

Vanessa24

Re: help weet iemand een oplossing voor mij en mn hondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:34

Er zijn aardig wat hondenuitlaatservices tegenwoordig. Zij komen dan 1 x per dag je hond halen om daar vervolgens een aantal uren mee te wandelen. Je kunt ook voor een hondencreche kiezen, een soort van kinderopvang. Je kan natuurlijk ook een vrijwilliger zoeken in jouw buurt die het heerlijk vind om met jouw hond te wandelen. Je ziet er zijn keuzes genoeg.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:35

hondenopvang, uitlaatservice, mensen uit de buurt die hem uit willen laten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:38

Opties genoeg, desnoods door de week bij je ouders of een heel goed tehuis voor hem zoeken als alle andere mogelijkheden niet kunnen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:40

Vroeger toen ik nog op school zat was ik honden oppas.
Zat dus 's middags gewoon te leren bij mensen thuis die werkten, zodat er iemand bij de hond was en
uiteraard gingen we wandelen.

Mijn eigen hond breng ik elke ochtend naar de oppas en haal ik 's avonds op, vroeger kon hij mee naar mijn werk, nu niet meer.

Andere opties inderdaad uitlaatservice of in de buurt eens rond kijken/vragen of iemand het wel leuk vind om overdag wat met een hond te hebben, maar die niet de verplichting van zelf een hond hebben wil.
Jouw hond zat bij je ouders toen je er nog woonde, optie om hem daar te laten doordeweeks? Of misschien wel helemaal
als je anders geen oplossing hebt?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:45

Mn ouders wonen nu dus op 50km afstand maar n oppas zoeken die echt op m wil passen is wel een goed idee

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:49

Ik las of zag laatst iets over een soort van "opa/oma gastouderburo voor honden" Ja serieus, ik plaag je niet :') Dat Buro maakte dus matches tussen honden die oppas nodig hadden en "opa's" en "oma's" die wel wat dierlijk gezelschap wilden en beweging.

Dit is de site:
http://www.oopoeh.nl/over-oopoeh

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:01

@MamaMiesje, wat leuk! Is echt een heel goed idee zoiets. En duur is het ook niet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 21:42

Is dat wel betrouwbaar? Zie namelijk wel dat je inschrijfgeld moet betalen, is niet erg maar ik had nog nooit van die website gehoord

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:49

Ja of het betrouwbaar is weet ik niet, wat ik van het artikel begreep is dat het een vrij nieuw bedrijfje was. Wellicht kun je wat beoordelingen vinden via Google?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:56

Ze zitten op Facebook, daar zie je ook reacties en ze hebben een onderscheiding gekregen las ik. Leuk initiatief zeg!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 06:20

Inderdaad, ik denk ook meteen aan een hondenuitlaatservice, gaan ze lekker een paar uurtjes mee en kunnen ze fijn spelen met andere honden, komen ze weer moe thuis.
Een vaste oppas zou ook fijn zijn, of een opvang, maar persoonlijk zou ik voor de uitlaatservice kiezen dan. :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:45

ik zou geen uitlaatservice doen. Proberen (sommige asielen en pensions bieden het) om een dagopvang te pakken te krijgen. Dan breng je zelf je hond en haal je hem zelf weer op ook bijv. Dan wordt hij de hele dag geanimeerd. Kan hij bijv. maandag thuis blijven om bij te komen van het weekend, dinsdag lekker gaan spelen, woensdag thuis en daarna sporten, donderdag spelen, vrijdag thuis of wat je ook maar wil doen ;) Als ik op mezelf ga dan probeer ik te maken dat ik zoiets in de buurt heb. Hier in de buurt is het 7,50 euro voor 1 hond en dan mogen ze de hele dag spelen met andere honden en daarnaast liggen ze droog in de kennel om bij te komen van het spelen en andere honden ook de kans te geven. Ideaal maar voor mij momenteel niet nodig.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:19

Misschien hebben ze zoiets als een dagopvang voor honden ergens bij jou in het dorp? Als je hier had gewoond had je je hond wel iedere dag kunnen brengen hoor :))

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:26

Proberen om een vaste oppas te vinden. Ik heb zelf ook een oppashond en ga 4 keer per week een uur tussen de middag met haar op het strand wandelen. Erg leuk om te doen!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:02

Inderdaad proberen een vaste oppas te vinden waar je hond naartoe kan of die persoon eventueel naar jou komt. Uitlaatservice zou ik zelf nooit voor kiezen, want dan heeft je hond nog geen aandacht als hij dan een hele dag alleen is. Dan wordt hij alleen even uitgelaten en that's it. Opvang zou ik ook niet zo 1,2,3 kiezen. Heb op meerdere plekken stage gelopen bij zo'n dierenhotels enzo en daar krijgen de honden jammer genoeg echt niet de aandacht die ze verdienen. Daar zijn de medewerkers meer bezig met poetsen en stront vegen dan aandacht geven aan de honden. Al zijn er ook plekken waar wel met de honden gerust iets gedaan wordt, maar het is wel feit dat als hij naar een plek gaat waar meerdere honden zitten hij toch minder aandacht krijgt als dat je voor een vaste oppas zou kiezen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:47

Uitlaatservice is net als dagopvang een goede optie hoor, het is echt niet alleen even uit, bij mij en de meeste uitlaatservices zijn ze een dagdeel van huis, ik loop z,on uur a anderhalf uur met de honden, ze zijn enorm druk met spelen , rennen enz, het is niet te vergelijken met een wandeling aan de lijn omdat ze in een roedel lopen en geestelijk en lichamelijk heel druk zijn, met reistijd zijn ze twee a drie uur van huis. Ik hoor van m'n klanten dat de honden nog helemaal tevreden en out liggen als ze thuiskomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 20:38

Een pension vind ik niet zon goed idee. Heb bij verschillende stage gelopen maar je ziet bijvoorbeeld toch veel honden die hun kennel bevuilen (geeft mij t idee van nestbevuiling omdat ze daar ook in t zelfde hok slapen. Daarbij heb ik het idee dat je hond er ook wel een beetje geschikt voor moet zijn. Die van mijn kan goed met andere honden maar zou echt overrompeld en bang zijn als meerdere honden opeens op hem af komen stormen en hij binnen een hek nergens heen kan. Je zag daar dus ook een aantal honden die vaak zenuwachtig/bang gedrag vertonen ook omdat dit gedrag soms bij een bepaald ras hoort.