Visitekat !??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roosxrhan

Visitekat !??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:20

Hee bokkers,
wij zitten hier thuis een beetje met een probleempje. :=
er loopt namelijk heel vaak een vreemde kater op ons erf, ook slaapt hij 's nachts bij de paarden in het stro.
op zich is dat niet zo'n groot probleem, maar wij hebben zelf ook 2 katjes en 2 poezen, allemaal bijna 1 jaar oud.
maar het probleem is dat die vreemde kater steeds gaat vechten met onze katten.
daardoor loopt er 1 al een week met een zere poot #) ook zie ik hem op ons erf achter onze katten aan rennen..
we weten niet van wie deze kater is.
zijn er meer bokkers die hier last van hebben, of heeft er iemand tips hoe we hem uit de buurt kunnen houden?

Rennie89

Re: Visitekat !??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:25

vangen en dierenambulance bellen :j

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:41

foto's maken, en foto's ophangen in het dorp, en in brievenbussen in de buurt doen. misschien dat iemand hem herkent?
en anders inderdaad vangen en de dierenambulance bellen.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:43

dierenambu of asiel in de buurt bellen idd, even op amivedi kijken of 'ie vermist is, rondvragen/foto's ophangen in de buurt..

roosxrhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-13 20:48

Bedankt voor de tips! :)
Ik weet niet of vangen lukt want hij is best wel schuw, ik denk wel datie van iemand is want hij is absoluut niet mager, of hij moet zo zen adresjes hebben waar hij allemaal eten krijgt.,
Foto maken en ophangen is idd wel een goed idee!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:21

succes ermee! hopelijk lijden je eigen beestjes er niet teveel onder.. :(:)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:33

Als 'ie gewoon goed doorvoed is, zou ik 'm niet gaan proberen te vangen of briefjes ophangen o.i.d. Dan komt 'ie blijkbaar nog vaak genoeg terug naar 'huis' om zich rond te eten :))
Wat ik heel simpel zou doen is een emmertje/glas water klaarzetten op de plekken waar je 'm vaker ziet en 'm flink nat te gooien als 'ie weer rondloopt. Na een paar keer krijgt 'ie dan de boodschap wel :j En 't kan geen kwaad, hij is alleen een beetje nat :) (Tenminste, niet doen als 't loopt te vriezen o.i.d., da's een beetje sneu, maar verder..)
Vragen wij ook aan onze buren om te doen als onze kat ongewenst in hun tuin komt en dat werkt tot nu toe prima :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:32

Waarschijnlijk een ongecastreerde kater (die vechten veel vaker, gecastreerde katers kunnen wel eens een meningsverschil hebben- niet dat het echt in gevechten uit). Probleem kan het wel zijn omdat deze vaak (vaker dan je denkt) FIV+ zijn. Kattenaids dus en dat wordt door bijtwonden overgebracht. Ik zou dus zeker de dierenambu bellen sowieso voor advies.

Is hij niet vermist op amevedi ?

roosxrhan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 20:57

we hebben de kat nu sinds gisteren niet meer gezien, maar 1 van onze katjes ook niet..
net op amivedi gekeken maar daar staatie niet op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:42

Een dierenambulance komt voor zwerfdieren die wat mankeren. Een kat die niets mankeerd en er gezond uit ziet zullen ze niet op mogen halen van de gemeente (katten mogen alleen op straat lopen en degenen die niets mankeren mogen dus ook niet zomaar in het asiel opgenomen worden zie de aflevering van de rijdende rechter van vorige week? maar terug)

Voor overlast van die kater kan je wel de gemeente bellen of de politie bijv. Die zijn er om overlast op te lossen (en dan misschien wel weer via het asiel maar dat ligt vaak aan welke gemeente het is bijv.)
Als je hem gevangen krijgt en hij is te benaderen dan kan je altijd controleren op chip en/of een bandje aan doen of de eigenaar even wil bellen naar jullie. Wel opletten dat je een goed bandje aan doet.