Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jis_ schreef:Hoe oud is de hond? Wat voor hond is het? Zit hij in de achterbak (in benh)? Dan tuigje kopen en hem aan de gordel vast maken, op de achterbank zetten of naast de bestuurder.
Opbouwen, met de hond in de auto gaan zitten zonder de motor te starten, gaat dat goed dan motor starten en niet gaan rijden. Gaat dat goed dan een klein blokje om rijden. steeds een stukje verder.
Bij dierenspeciaalzaken verkopen ze ook bandjes die een kalmerende geur afgeeft, weet alleen even niet meer hoe het heet. had het voor mijn pup gekocht maar was uiteindelijk met de methode hierboven niet meer nodig. Maar als deze hond het zo erg heeft dat pillen al niet helpen weet ik niet of dit gaat werken eigenlijk.
Jis_ schreef:Shenavallie schreef:Inmiddels begint de hond al te braken als hij alleen al de auto ziet.
Dan is je collega trouwens ook wel zwaar over de grens gegaan van zijn hond. Die dingen kunnen natuurlijk gebeuren maar wel zonde.
kimmie261 schreef:nogmaals even een half uurtje van te voren een primatourtje geven ...
werkt echt heel erg goed,ik heb hier hetzelfde gehad met 2 honden,beide mega auto ziek,alleen al het erin zitten maakte dat ze zaten te kwijlen/misselijk werden ,maar met een primatourtje konden we prima op pad..

)
wendy1987 schreef:En is dat dan wel goed voor honden? Dat primatour? Pure interesse hoor![]()
Werkte de cerenia tabletten niet? Of heeft hij dit nog niet gekregen?
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 61-cerenia
En over het eruit trainen :
http://www.woefshop.nl/index.php/autori ... r-of-niet/
Is dit wel echt op deze manier getraind? En dan echt stap voor stap? Hier gaat met deze hond wrs weken overheen en niet in 1 week gelijk door na stap 6..
Paganx33 schreef:Onze pup had precies het zelfde. Maar toch is het wel een beetje veranderd.
Je kunt de duurste pillen aanschaffen , het kan nog zijn dat het niet werkt. Dit komt omdat het evenwichtsorgaan word verstoord. Dit heeft te maken toen de pup nog bij de moeder was. ( Ofzoiets als ik goed opgelet had tijdens de les)
Wij vonden het ook allemaal vreselijk vervelend , en het bleef duren. Inmiddels gaat het een heeel klein beetje beter. Maar bij te lange afstanden gebeurt het nog steeds. Heel goed aan de auto laten wennen en leuke dingen er in doen, is het enigste dat ik als tip kan mee geven
wel zeggen dat primatourtje ( zeker) een half uur voor vertrek gegeven moet worden,anders kotst de hond alsnog de maaginhoudt incl de primatour eruit...
) kimmie261 schreef:primatour kan gewoon gegeven worden aan honden ( en katten) alleen moet je niet overdoseren,maar ja,dat is zo ongeveer met elk medicijn zo.
er zijn zelfs dierenartsen die het adviseren.
) en het werkt echt als een tierelier! Shenavallie schreef:@ Wendy1987: De hond is niet bang voor de auto, want hij gaat zonder problemen erin zitten als hij geroepen wordt. Hij schijnt alleen tijdens het rijden te gaan braken en inmiddels al als hij de auto ziet. Hij vertoont geen angst voor de auto, want hij wil - ondanks het braken - evengoed graag mee. Ik geef het uiteraard evengoed door, je weet tenslotte maar nooit!![]()
Als het goed is, dan heeft mijn collega gisteren zo'n rubber ding voor aan de auto aangeschaft en hij zou een dezer dagen voor Primatour op pad. Verdere tips blijven evengoed van harte welkom!
En dat is er dan op deze manier weer uit te trainen
Wie weet werkt het ook wel op het braken, dat durf ik niet te zeggen

kimmie261 schreef:wel zeggen dat primatourtje ( zeker) een half uur voor vertrek gegeven moet worden,anders kotst de hond alsnog de maaginhoudt incl de primatour eruit...
( ervaring mee nl,primatour wat te laat gegeven,resultaat > autozieke hond,en kots incl pilletje in de auto)
merrieveulen schreef:Mijn hond (4 maanden bij mij, net 3 jaar oud nu) was/is ook wagenziek. In eerste instantie leek het niet zo heftig, we moesten een uur rijden toen we hem ophaalden en hij vond het spannend en kwijlde en hijgde wel.
Bij een ritje naar Duitsland (iets langer dan twee uur) ging het mis, en op de terugweg ook.
Ik heb van de DA Cerenia gekregen, dit werkt rechtstreeks op het evenwichtsorgaan, en indien dat de oorzaak is is met cerenia het probleem opgelost. Voor mijn hond scheelde het zeker.
Verder heb ik ook de primatour als tip gekregen, en bij de volgende langere rit gaan we die proberen.
Daarnaast ging ik altijd op de fiets met hem naar het bos, maar nu gaan we ook regelmatig met de auto. leuke, korte ritjes luidt het devies.
Mijn hond vindt het vooral ook spannend, zeker bij de eerste rit kon ik goed zien dat hij vwb het in de auto zitten weinig gewend was. Ik heb hem altijd voor me op de grond en zit dan zelf in de passagiersstoel.
Om te beginnen met training moet je binnen de grenzen/ comfortzone blijven. Als de hond de auto ziet begint hij te braken, wat je zou kunnen doen is net vóór dat punt gaan voeren, en zo steeds iets meer naar de auto toewerken, tot het voeren in de auto geen probleem is. blijf altijd binnen de grenzen, deze verschuiven vanzelf mee waardoor je een stap verder kunt. Hoe lang dat duurt is echt per dier verschillend. Hou steeds kleine stapjes aan zoals meederen hier in het topic ook al aangeven.
Start de motor in eerste instantie niet als de hond erin zit, maar laat hem instappen nádat de motor gestart is. Daarna kan je starten nadat de hond in de auto is gegaan.
Wat je absoluut niet moet doen is de hond laten merken dat je het vervelend vindt dat hij ziek wordt/ overgeeft, dit vergroot de spanning namelijk.
Heb je enig idee van de oorzaak? Is het eenstukje spanning/ opwinding? of toch iets anders?