Kunstjes leren aan mijn 9 jarige hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frankaas

Kunstjes leren aan mijn 9 jarige hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 20:17

Hoi!

Ik heb even een vraag... Mij lijkt het heel erg leuk om mijn hond wat meer kunstjes te leren, alleen het probleem is dat ze al 9 jaar oud is. Ze is een Labrador Retriever, dus ik denk dat ze best wel slim is. Ze heeft heupdysplasie, dus helaas kunnen we geen lange wandelingen maken (wel korte, maar dan moeten we eerst naar het bos rijden, we zitten aan een drukke weg) of springen. Er zit heel wat kracht in haar en ze is ook best wel slim; bijvoorbeeld als we gaan 'touwtje trekken' gaat ze op een gegeven moment met haar kop schudden zodat ik hem los laat :'), ze vind het wel leuk hoor. Ze kan als liggen (=down), zitten (alleen vanuit sta modus :P), pootje geven met beide poten, 'pak je flos, bot in je mand' en ze kan zichzelf uitlaten in de achtertuin (geen hondenbelasting dus). Dus ik heb meer dan genoeg ruimte. Kan ik haar nog trucjes leren?

wendy1987

Re: Kunstjes leren aan mijn 9 jarige hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:22

Tuurlijk kan je haar nog dingen leren. "dood" zou bijv kunnen. Ook kan je hersenwerk gaan doen, dus laat haar dingen opzoeken met haar neus, dit vinden ze vaak ook erg leuk!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 20:29

Oh, gelukkig! Dan ga ik binnenkort bezig ;)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:52

Ja hoor dat kan. Leer alleen wel truckjes die in voortgaande beweging uitgevoerd worden(dus niet achteruit lopen en zijwaards zou ik ook verwijden i.v.m. de heupen e.d.). Verder zou ik korte draaien ook vermijden.
Wat je o.a. kan aanleren is schamen (poot over de neus), voorpoten laten kruisen terwijl je hond ligt en speeltjes laten opruimen.