Wellicht wat breed omschreven titel, maar het volgende is het geval.
We willen er een tweede hond bij, en het ras sharpei heeft ons hart gestolen. Echter zijn er dermate veel gezondheidsproblemen binnen dit ras dat we het eigenlijk niet goed aandurven een pup te nemen.
Neem je een herplaatser, heb je misschien een beter inzicht in de gezondheidshistorie, maar mis je de opvoeding..
We hebben zelf een reu, van ruim 13 jaar, met stamboom, die altijd kerngezond is geweest, enkel nu last heeft van hartruis.
Een fokster kwam met het idee om zelf nog een pup van hem te fokken. Maar...is dat gezien zijn leeftijd nog wel verantwoord? Dalijk blijft ie erin... Dat zou ik mezelf nooit vergeven! Dus eigenlijk ben ik benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben..of tips, is misschien KI een optie? En dan moet je nog een teef vinden, en het vertrouwen dat die eigenaars mee willen werken en je de eerste keus uit het nest geven..
Het zou er mij dus om gaan, dat ik een pup zou hebben van mijn eigen reu, waarvan ik weet dat hij gezond is.
Moeilijk moeilijk... Wie denkt mee, zonder ver/ voor oordelen en zonder verwijten en rellen ( het blijft bokt he
)