kat vangt 8 muizen op 1 dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jetwii

kat vangt 8 muizen op 1 dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 19:59

Mijn kat neemt regelmatig een muis,vogelt of kraai mee.
Soms nog levend met als gevolg al paar keer een vogel vliegend door de huis.
Vant winter waren ze er niet en had ze ze niet, nu kwam ze vanmiddag met een muis thuis, en elke keer als ik de muis in de container gooide ging ze naar buiten om bin nen 5 min met een nieuwe thuis te komen. naar 7 muizen hield het op.
maar nu ligt er weer zon vies goor beest waar ze mee speelt, heb hem weer afgepakt maar ze is gelijk weer naar buiten op zoek naar een nieuwe wat te doen...

Blacky

Re: kat vangt 8 muizen op 1 dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:00

Leuk is dat he? Die van ons zijn wel eens met een levende meerkoet aangekomen. :=

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 20:01

haha ja t is en blijft een prooidier maar dit gaat wel erg ver dat ze om het kwartier met een muis aankomt haha en hem dan ook nog zo leuk voor mn voeten neerleggen haha

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:10

Deuren dicht en ogen dicht.
Kat rustig buiten met haar muis laten spelen en niet afpakken. Zoals je merkt gaat ze telkens een nieuwe vangen als je de muis afpakt.
Als ik hier zie dat een kat komt aanlopen met een muis gaan alle deuren en ramen dicht. Ze blijven maar buiten met hun muizen. En liefst ook niet vlak voor m'n deur want echt smakelijk is het idd niet.
Heb ze wel eens in de gaten gehouden en als ze echt in vorm zijn lopen ze af en aan met muizen. Muisje vangen, muisje verorberen, boertje laten en terug muisje vangen.
Als je wil dat ze minder vangen kan je hen een belletje aandoen, maar sommige katten laten zich daardoor niet tegenhouden en je moet wel veiligheidsbandjes aandoen of ze hangen zichzelf op.
Als je wil dat ze niet jaagt moet je haar binnen houden maar dat gaat kat (en bijgevolg jij) niet zo leuk vinden.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 20:13

denk dat ik idd de ramen maar dicht doe dan jankt ze maar als ze erin wil. bandje vind ik niks, ze heeft zichzelf al eens aan haar oor opgehangen aan het prikkeldraad, wat de buurman zag en heeft al een uitgescheurd oortje dus een halsbandjke laat ik maar af die had ze altijd om tot toen, maar ook toen ving ze vogels en muizen dusja.
en binnenhouden vind ik idd niks vind dat ze zich wel moet uitleven