kat met blafband?!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

kat met blafband?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 15:50

Iemand ooit van gehoord? Blafband tegen het schreeuwen van een kater met lentekriebels??
Zag dit net voorbij komen op marktplaats, iemand die een nestje kittens te koop heeft....
Kan toch nooit gezond zijn, honden krijgen al een beste schok...

Afbeelding

Saaams

Re: kat met blafband?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:51

Dat is wel heel triest moet ik zeggen..

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:52

neem dan geen kater. Echt sneu.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:55

Denk dat dit zo'n halsband is van de 'cat-fence'........ Wij hebben er ook een, je legt een draadje in de tuin en dit zorgt ervoor dat de kat niet ontsnapt. Moet wel zeggen degene die wij hebben een stukje kleiner is, maar bij de dierenwinkel hadden ze toen we hem kochten ook zo'n knoeperd meegegeven......

Denk dus niet dat het tegen het 'jammeren' is!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:57

turtlelito schreef:
Denk dat dit zo'n halsband is van de 'cat-fence'........ Wij hebben er ook een, je legt een draadje in de tuin en dit zorgt ervoor dat de kat niet ontsnapt. Moet wel zeggen degene die wij hebben een stukje kleiner is, maar bij de dierenwinkel hadden ze toen we hem kochten ook zo'n knoeperd meegegeven......

Denk dus niet dat het tegen het 'jammeren' is!

Doet het mij ook aan denken; misschien de voorloper ervan?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 16:43

Als ik pet fence opzoek kom ik ook bij oudere modellen echt op 10 maatjes kleiner uit...
Hier heeft een kat ook zoveel hinder van dat ik dan maar liever een ren zou bouwen, maar dat terzijde...

Ik heb een blafband thuis van petsafe, 1 keer omgehad en toen was het over, maar dat is echt exact dezelfde band, dezelfde logos op gdezelfde plaats en battery ook precies hetzelfde.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 16:47

Deze blafband
Afbeelding

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:49

Zou best kunnen hoor, ik weet alleen dat ik ook flink gegoogled had op de cat-fence, en toen ik de 'standaard' halsband zag (op onze flink uit de kluiten gewassen 8kg wegende kater) vond ik dat toch ook nog een flink ding..... De 'extra small' versie was nog net te doen.

Dus misschien toch een blafband...... Als het werkt als bij jouw blafband, of zoals bij de cat-fence (na één keer op de laagste stand hoeft ie niet meer aan) zal het eenmalig zijn, maar wel vreemd dat je dan net die foto op internet gooit........

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 16:57

Dat vond ik dus ook, die foto komt op mij al meteen over als "daar koop ik dus GEEN kitten"
Geen idee of een blafband werkt tegen mauwen eigelijk, ga het ook niet proberen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 17:06

Heel eerlijk meeste banden werken met trilling niet met schokken.
Het idee van de banden is dat het het dier afleid, als ze op schok staan is het idd wat te voor mijn smaak.
En persoonlijk... zo nu en dan zou ik staan springen om zo'n band als de dame hier weer krols is en het altijd flikt om te gaan mauwen als ik op bed kruip.
Geloof me is niet funny als je er om 4 uur uit moet.

Nu ga ik heel bokt over me heen krijgen :+