Magneet bal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Magneet bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 23:53

Iemand enig idee waar ik deze trainingsballen incl bevestigingsmagneet goedkoper kan krijgen?
De originele kost incl magneet ruim 50 euro en dat vindt ik iets te gek om ''uit te proberen''.

Voor mensen die niet weten wat het is; het wordt veel in de IPO sport gebruikt, zie:

dierenfan

Re: Magneet bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 07:13

ik ken het product totaal niet dus denk dat het nog een vrij nieuw iets is? In elk geval zou ik (nog) niet voor een namaak gaan maar dus wel investeren in die 50 euro. Voor training vind ik dat nog mee vallen. Vind het een apart iets. Aan de ene kant is het nodig? Echter aan de andere kant hij kan het zelf pakken, de beloning is in zicht en die vieze bal hoeft niet meer in je jaszak.

Ja, vind het idd een erg leuk ding!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 08:53

Ik zou helemaal zenuwachtig worden van zo'n magneetbal denk ik. Elke keer op je jas bevestigen, geeft teveel denkruimte voor de hond. Ik heb gewoon een simpel balletje, als ik hem even niet gebruik hangt die in mijn borstzak.

Wat is het nut van de bal op je rug of aan de andere kant trouwens?
Ik wil graag dat de hond uit voorwaartse drang die bal gaat halen, hangt bij mij ook altijd in de lucht, tussen mijn benen door of vanuit een zwiep met mijn arm.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 10:15

Het is met name bedoeld om bepaalde oefeningen in de africhting te vergemakkelijken.
Voor roepen,apporteren,netjes volgen met focus op jou etc.
Een vriendin van mij zweert erbij, ik hoor meer trainers die er positief over zijn.
Het is juist de bedoeling dat de hond contstant gefocust is op jou, en dus op de bal die zichtbaar aan jou ''kleeft''.
Ik train mijn andere hond ook met een gewone bal, en daar mis je soms net de finesse.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:12

Ken de ballen daar er meerdere bij ons mee trainen maar ben er geen voorstander van. De hond raakt veel te veel gefocused op de bal zelf ipv op de geleider waarvan hij de bal krijgt. Met examens is de bal compleet weg terwijl hij normaal altijd zichtbaar is. De gewone bal heb je normaal in je zak en dat zou met een examen ook zo kunnen zijn. Dat is al probleem 1 wat ik er mee heb. Dan geef ik de bal uit verschillende posities bij een jonge hond. Bijvoorbeeld bij het voorkomen onder mijn kin. De top matic moet je dan eerst de magneet verplaatsen of een dubbele set kopen. Ook zijn sommige honden enorm gefixeerd op de bal en dat kost je op den duur heel wat kleren. In elk geval bij mijn beide reuen wel. hahaha

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:30

De bedoeling is ook dat je het later gaat afbouwen zodat de bal helemaal weg is.

Mijn vriend traint ook op deze manier met onze reu Kyto.

Hij heeft zo'n mcrs vest , de zwart met oranje.
Daar zitten de magneten al op div. plaatsen in.

Rug , oksel , keel en nog ergens maar waar weet ik zo gauw niet meer.

Hij gebruikt dan de groene meerkantige ballen. Zit n magneet in en zijn niet stuk te krijgen.

Ditch kreeg alleen nog maar die ballen om te spelen.
Alles was binnen 5 min stuk , behalve deze .

Heb ze al 2 jaar en nog geen beschadiging aan te zien.

Ben niet zo'n voorstander van die losse magneten.
Bij de hond van een kennis kon die mooi operatief verwijderd worden nl.

Wij halen trouwens alles bij de k9 shop , is wel wat duurder maar wel super kwaliteit.
En dan ben je uiteindelijk toch goedkoper uit dan dat je steeds nieuwe spullen moet kopen.

Over de methode ; elke methode heeft voor en tegenstanders.
Je moet gewoon de methode kiezen die jou het beste ligt en bij de hond past

Ik train bijv op een hele andere manier dan mijn vriend nl. volgens de touch methode.
Alles op de hand dus , beloning is n voertje en de jackpot is n favo speeltje.
Hoeft niet perse n bal te zijn