Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:ik geef er niet om dat honden alleen moeten zitten. Lengte maakt ook niet uit honden kunnen geen klok kijken. Echter als een hond het niet aan kan is 5 minuten alleen zijn al veel te lang en als de energie die hij heeft niet eruit kan via wandelen en spelen dan vind ik dat ook zielig. Wat heeft een hond aan mensen die de hele dag thuis zijn en hem daarnaast maar net een uur per dag in totaal uitlaten en de rest moet hij binnen leven als het een zeer actieve hond is? Dan kan hij beter bij iemand zitten waar hij bijv. 8 uur per dag alleen thuis moet zijn wat hij goed kan en daarnaast nog 2 á 3 uur intensief vanalles mee gedaan wordt.

Als je zo'n hond een ander ritme aanwent, dat ie overdag gaat slapen dan kan ie best eens 8 uur alleen blijven. Maar als je een hond hebt die vol energie zit, en zich niet de hele dag kan vermaken met een kauwspeeltje, dan kan twee uur alleen al te lang zijn.. Kentaro schreef:Ik ben het voor een groot deel met dierenfan eens, alleen vind ik het werkelijk niet kunnen dat een dier 8 uur zijn/haar plas/behoefte op zou moeten houden!! Ze moeten de hele nacht ook al door.
Bij ons komt het ook wel eens voor dat ze een aantal uur alleen zitten, maar ik zorg wel dat ik dan tussen de middag langer pauze heb, zodat ik tussen de middag een stuk met ze kan gaan lopen!
EskeGirl schreef:Kentaro schreef:Ik ben het voor een groot deel met dierenfan eens, alleen vind ik het werkelijk niet kunnen dat een dier 8 uur zijn/haar plas/behoefte op zou moeten houden!! Ze moeten de hele nacht ook al door.
Bij ons komt het ook wel eens voor dat ze een aantal uur alleen zitten, maar ik zorg wel dat ik dan tussen de middag langer pauze heb, zodat ik tussen de middag een stuk met ze kan gaan lopen!
Bij onze hond komt het 1x in de week voor dat ie z'n plas 8 uur lang moet ophouden, maar daar lijkt ie geen probleem mee te hebben.
Die dag kan het helaas niet anders, in pauzes kan ook niemand naar huis, maar hij lijkt er geen problemen mee te hebben, maar dat kan met andere honden natuurlijk wel zo zijn
Gimli_ schreef:Ik voel een zware discussie opkomen..
Ben het wel met dierenfan eens hoor, dan zou je dus als fulltime werkende nooit een hond kunnen hebben als dat allemaal 'zielig' is.
Want dat is ook gewoon zo. Of je meot een hele grote tuin en meerdere honden hebben zodat ze overdag niet zitten weg te kwijnen in hun eentje zonder vermaak.