Hallo allemaal
als eerste sorry voor t wat langere verhaal, maar probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.
Sinds 3 dagen eet 1 van mijn 2 katten echt zeer weinig en geeft meer over dan normaal,
dinsdag zelfs tot 3x toe ( en dan wel steeds 2x )
de eerste x kwam er veel brok uit, daarna alleen maar vocht.
en gister 1x beetje brok en een beetje vocht.
vandaag heeft ze nog niet overgegeven.
haar zusje eet ook minder brok dan normaal, maar die wil wel vlees eten, want de ander dus niet wil (heeft ze ook nooit gedaan)
nou is het zo dat ik een maand of 2 verhuisd ben, en ze van half outdoor katten naar indoor katten gegaan zijn, waardoor dus ook hun voer aangepast moest worden.
de eerste tijd netjes hun voer gemengd met het oude voer( royal canin fit 32) en toen dat op was verder gegaan met hun nieuwe voer (royal canin Sterilised 37)
dit ging erg goed, en ze aten het graag.
maar dus sinds 3 dagen niet tot nauwelijks meer.
heb wel 2,5 week geleden een nieuwe zak voer besteld, maar hier hebben ze dus ook al 2 weken van gegeten zonder problemen.
ik heb nou maar weer een klein zakje fit 32 gehaald om te kijken of ze dat wou eten, en dat eet ze wel maar ook maar mondjes maat.
verder wil ze wel spelen, maar is ze minder fanatiek als normaal, en ik vind haar wel onrustiger als normaal, daar waar ze altijd nerploft op de bank en uren blijft liggen, loopt ze nu maar te zoeken naar een slaap plekje.
ik wil niet voor ieder wisse wasje naar de dierenarts rennen, want dat geeft ook voor de kat weer onnodige stess,
maar hoelang kan ik dit nou nog aankijken ?
het gaat trouwens om een bijna 3 jarige poes die wel gesteriliseerd is.
ze blijft trouwens wel drinken en heb ook kattengras in huis waar ze regelmatig aan kauwt
hopelijk is er iemand die advies heeft of een dergelijke situatie heeft mee gemaakt.
uiteraard snap ik dat jullie geen dierenartsen zijn, maar ik hoop toch nuttig advies te kunnen krijgen.