We hadden hem en zijn broer Beerke pas een maand in ons bezit..
2 weken terug hebben ze een groot gerookt bot gekregen om aan te kluiven..
Ze hadden hem algauw doormidden en aangezien ik dat gevaarlijk vond, hebben wij belsoten deze weg te gooien..
Helaas was het dus al te laat.. Een paar dagen later kreeg Vos diarree.. Niet bij stilgestaan dat hij een botsplinter in zijn lijf kon hebben, want naar mijn weten waren die dingen juist voor honden.. Enfin, een paar dagen kip en rijst gegeven en zijn ontlasting werd weer steviger.. Maar daarna ging hij moeilijk doen met zijn eten.. Kieskeurig.. Niet de hele bak leegeten.. Maar omdat zijn vorige eigenaren al zeiden dat hij wel eens lastig kon zijn met eten (waar wij de eeste paar weken zelf niks van gemerkt hebben) hebben wij daar in de eerste instantie niets achter gezocht, aangezien hij wel nog IETS at..
Vorige week vrijdagavond at hij helemaal niet meer en zaterdagochtend ook niet.. Toch maar eens naar de DA gegaan.. (nog steeds niet aan het bot gedacht) die voelde niets raars, maar aangezien Vos wat verhoging had, kreeg hij toch een spuitje met griepremmer/onstekingsremmer/pijnstiller en nog een paar pilletjes die hetzelfde deden voor thuis.. Maar omdat het geen kuur was, mochten we stoppen wanneer Vos zich beter voelde..
Resultaat:
Zaterdagavond, zondag en maandag was hij weer helemaal zichzelf.. Vrolijk.. Energiek.. at weer goed.. En toen werd het dinsdagmorgen..
Weer minder eten.. Dinsdagavond.. Nog minder.. Woensdagmorgen meteen weer DA gebeld en toch maar weer naar het avondspreekuur.. (nog steeds niet aan bot gedacht)
Hier werd vocht in zijn buik gevonden.. DA wilde graag een echo van zijn buik omdat hij dacht aan 1 of meerdere tumoren op zijn lever.. Door zijn leeftijd was de kans hierop aannemelijk.. Dus afspraak gemaakt om vrijdag een echo te maken en weer naar huis met Vosje..
Donderdagavond:
Hij kon amper nog op zijn pootjes staan, dus weer terug naar de DA..
Bloedonderzoek gedaan, kwamen zware afwijkingen in voor.. Hoge ontstekingswaarden en noem maar op.. Op dat moment wijst Louis (mijn vriend) mij op dat bot wat ze hebben gehad en dat vanaf toen eigenlijk alles is begonnen..
Dus een foto gemaakt en jawel hoor.. Een darmperforatie.. Er zit een flinke splinter (halve balpen lang) in zijn dikke darm..
Nu hadden we de keuze: of we laten hem opereren (operatie 1300-1500.-) met zeer kleine kans dat hij het overleefd omdat hij al zo verzwakt is, of in laten slapen..
Ik wilde in de eerste instantie gaan voor de operatie.. Het geld, daar kwamen we wel uit.. Maar ik wilde ook weten wat de DA ervan vond..
Hij vond Vosje zo verzwakt dat hij bang is dat hij op de operatietafel sterft.. Hij is echt veel te zwak..
Dan is het eerlijker voor hem om hem in te laten slapen met ons en met zijn broer erbij..
Vanmiddag om 16.45 zal het zover zijn.. Dan wordt ons dierbare Vosje ingeslapen..
En dit allemaal door een stom bot..
De waarschuwing dus bij deze:
Alsjeblieft.. Alsjeblieft koop jullie honden GEEN BOTTEN.. De kans dat hij eraan overlijdt is te groot..
Ik hoop dat Vos zijn dood op deze manier niet voor niets is en dat ik de mensen ermee kan waarschuwen en daarmee hondenlevens kan redden..
Vosje is de achterste op de foto..

R.I.P Vosje (16-4-2003 / 1-3-2013)