Is mijn hondje drachtig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Is mijn hondje drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:03

Hoi allemaal.

Sinds een paar dagen merk ik steeds meer veranderingen aan mijn hondje, zowel in gedrag als uiterlijk.
Ten eerste zijn haar tepels groter geworden, haar 'onderkant' is wat opgezet maar voornamelijk haar buikje is dikker geworden. Ze slaapt de laatste tijd veel, soms een iets kortere ademhaling, ze knort als je haar oppakt, ze wil soms niet meer spelen en ligt graag onder de dekens op bed. Ze is 6 weken geleden voor het laatst loops geweest, we hebben een reu in huis maar we hebben voor zover mogelijk natuurlijk goed in de gaten gehouden. Waarschijnlijk gaan we voor de zekerheid een echo laten maken of iniedergeval even langs de DA. Maar wat denken jullie, ik kan eventueel wat foto's maken als jullie daar interesse in hebben?

EDIT :

Een staande foto maken lukt helaas niet in mijn eentje, maar hier 2 liggende foto's :)
Ze is trouwens 75% chihuahua 25% oliebol

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Simonesimone op 28-02-13 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Re: Is mijn hondje drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:09

Tja, aangezien je een volle reu (neem ik aan omdat je zegt dat je geprobeerd hebt er zo veel mogelijk op te letten) zou ik voor de zeker maar even iets van een echo laten maken bij de DA.
De kans zit er natuurlijk wel in dat ze gedekt kan zijn door jullie reu. Soms zijn die reuen daar heel geniepig in. Je hoort wel vaker van dat soort verhalen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:10

Je kan toch wel uitsluiten of ze gedekt is? heb hier ook reuen en teven maar die laat ik dan niet uit het oog.

Kan goed zijn dat ze schijnzwanger is maar is meestal pas zichtbaar met 8 a 9 weken.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:14

Wilawander schreef:
Je kan toch wel uitsluiten of ze gedekt is? heb hier ook reuen en teven maar die laat ik dan niet uit het oog.

Kan goed zijn dat ze schijnzwanger is maar is meestal pas zichtbaar met 8 a 9 weken.

Je kan ze natuurlijk niet iedere minuut in de gaten houden :)
Ik heb haar wel één keer horen piepen ben er toen meteen heen gegaan (zat op de wc) maar er was niks te zien. Reuen blijven vaak toch even vastzitten?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:17

Jeetje heb je ze echt gewoon bij elkaar laten lopen? :x |o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:19

Simonesimone schreef:
Wilawander schreef:

Je kan ze natuurlijk niet iedere minuut in de gaten houden :)
Ik heb haar wel één keer horen piepen ben er toen meteen heen gegaan (zat op de wc) maar er was niks te zien. Reuen blijven vaak toch even vastzitten?

Ja, dat kan wel en als dat niet gaat, opsluiten in andere ruimtes, niet bij elkaar laten.
Als je een intacte teef en reu hebt is dat je engiste optie, nu loop je reeel de kans dat je teefje drachtig is,
er zijn echter nog meer mogelijkheden voor wat jij omschrijft, bezoekje dierenarts zou duidelijkheid moeten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:21

Dit meen je toch niet?! Als je ze niet in de gaten kan houden moet je ze apart zetten, beter nog, geen volle reu in huis nemen als je zelf een loopse teef hebt.
Hoe is haar 'pruim'? Is die de normale grootte?
Ga er maar vanuit dat ze drachtig is, en laat dit een les zijn, nooit een loopse teef en een volle reu alleen in de kamer laten, ook al ga je 30 seconden de kamer uit..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:21

Hoe oud is de teef?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:23

Als je een reu en een teef die loops is samen hebt dan mag je die geen sec. uit het oog verliezen. Kan dat niet snappen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:24

Ipv de TS allemaal verwijten maken, kan je ook gewoon antwoord op de vraag geven. Gezien nog altijd niemand röntgen ogen heeft, is de enige optie voor de TS om naar de DA te gaan. Ongelukjes gebeuren helaas en dat maakt iemand nog geen slecht mens ;)

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:25

Bedankt voor jullie reacties. Een bezoekje aan de DA gaan we zeker brengen dat kan nooit kwaad natuurlijk. Maar wellicht dat een van jullie wat aan de foto's af kon zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:27

Leffroi schreef:
Ipv de TS allemaal verwijten maken, kan je ook gewoon antwoord op de vraag geven. Gezien nog altijd niemand röntgen ogen heeft, is de enige optie voor de TS om naar de DA te gaan. Ongelukjes gebeuren helaas en dat maakt iemand nog geen slecht mens ;)

Ongelukjes gebeuren ja, maar een loopse teef alleen laten met een volle reu is gewoon vragen om problemen, dat kan ik ook geen ongelukje meer noemen.

TS hoe oud is de teef?
En hoe zit haar 'pruim' er uit?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:29

Niemand heeft rontgenogen op bokt, hop naar de da voor een echotje.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:33

Nou weten we het wel hè mensen :D Ik heb ze alleen gelaten harstikke stom. Maar wat gebeurd is is gebeurd niks meer aan te doen. Dus graag ook niet meer zulke reacties, bedankt. Bezoekje aan de DA komt er zeker aan, dat is het eerst wat we gaan doen. Pruim is inderdaad wat opgezet en dikker maar geen vocht verlies oid. Tepels zijn dikker als normaal en heel roze.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:35

Hoe ziet "pappa" er eigenlijk uit?

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:35

Papa is een volle blue merle chihuahua.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:36

Als de pruim dikker is denk ik toch wel dat er een hele grote kans is dat ze drachtig is.. vocht verliezen ze niet echt, hooguit wat doorzichtige afscheiding.
Nogmaals de vraag hoe oud ze is? Is dit de eerste keer dat ze loops werd?

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:38

Ja dit is de eerste keer dat ze loops is geworden. Ze is nu 9 maanden ongeveer, dus nog te jong om een nestje te krijgen. Misschien dat dit gewone verschijnselen na de eerste loopsheid zijn?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:43

Ze kan schijnzwanger zijn, maar daar kom je maar op een manier achter en dat is de echo, dat was je al van plan natuurlijk. Wilde je zowiezo ooit een nestje uit deze combi?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:43

dees_daan schreef:
Leffroi schreef:

Ongelukjes gebeuren ja, maar een loopse teef alleen laten met een volle reu is gewoon vragen om problemen, dat kan ik ook geen ongelukje meer noemen.

TS hoe oud is de teef?
En hoe zit haar 'pruim' er uit?

Ja, want iedereen anders hier is perfect zeker? Een foutje? Ja, natuurlijk, maar het dier zal er met enig geluk niet onder lijden. Het is geen wereldramp..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:44

Simonesimone schreef:
Ja dit is de eerste keer dat ze loops is geworden. Ze is nu 9 maanden ongeveer, dus nog te jong om een nestje te krijgen. Misschien dat dit gewone verschijnselen na de eerste loopsheid zijn?

Nee is niet normaal.
Heeft ze ook geen slijm of afscheiding gehad?
De tekenen van dikke buik, grotere tepels e.d kunnen er ook zijn als de schijnzwanger zijn, maar als haar pruim echt dikker is (zoals tijdens de loopsheid) en ze wat afscheiding heeft is dat wel een teken dat ze drachtig zijn.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:45

Tiffany schreef:
Ze kan schijnzwanger zijn, maar daar kom je maar op een manier achter en dat is de echo, dat was je al van plan natuurlijk. Wilde je zowiezo ooit een nestje uit deze combi?

Het lag in de planning om over een jaar of 2 een keer een nestje van hun te nemen, aangezien ik denk dat het een mooie combinatie zou worden.
Maar nog niet nu. Morgen helaas geen tijd om langs de DA te gaan, dus waarschijnlijk word het a.s. maandag dat we even langsgaan om een echo te maken.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:46

dees_daan schreef:
Simonesimone schreef:

Nee is niet normaal.
Heeft ze ook geen slijm of afscheiding gehad?
De tekenen van dikke buik, grotere tepels e.d kunnen er ook zijn als de schijnzwanger zijn, maar als haar pruim echt dikker is (zoals tijdens de loopsheid) en ze wat afscheiding heeft is dat wel een teken dat ze drachtig zijn.

Ik heb nog geen afscheiding geconstateerd. Wel dat ze veel aan haar ''pruim'' likt en die dus ook wel dikker is dan voor haar loopsheid. Iets minder dik dan met haar loopsheid want toen was ie gigantisch, maar nog wel behoorlijk dik en opgezwollen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:59

Bleu merle is niet voor niets een niet toegestane kleur bij de chi. Zo snel mogelijk (dus morgen ) naar de dierenarts. Met 9 maanden een nest is echt iets om je zorgen over te maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:01

Jeetje 9 maand.............. Als ze inderdaad 6 weken dragend is dan zal ze dus inderdaad een nestje krijgen. Dat is wel heftig en onverantwoordelijk.

Zeker kan men fouten maken maar het lijkt me toch logisch dat je ze uit elkaar houd? snap dat nooit zo goed. En dan ook nog zo'n jong ding.

En dan ook Blue merle. Fokken is iets wat doordacht gebeuren moet.