Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jans schreef:Het eerlijkste tegenover de katten is abortus plegen, daarmee ook het eerlijkst tegenover jullie portemonnee, en tegenover de gezondheid van de beestjes, en dan meteen een nieuw paspoort want ik vermoed zomaar dat die jongen de paspoorten ook niet heeft.
Waren de katten wel gechipt?
spicegirl schreef:optie 1, en gelijk sterilisatie.
ik vind de financiele kant nu wel erg naar voren komen. je moet nu eenmaal geld willen uitgeven voor je dieren.
delerium schreef:Ik vind je helemaal niet zo dom. Overspoeld door liefde wellicht en over een paar jaar kijk je terug met een glimlach en denkt "ik heb dat ook eens meegemaakt".
Het is niet jouw fout dat de kittens zwanger zijn, het is niet jouw fout dat je ervoor betaald hebt en de gozer van het studentenhuis zijn gang kan gaan. Jij hebt gedaan wat je goed leek en bent er gewoon ingestonken, maar neemt wél je verantwoordelijkheid.
Wat adviseert je eigen DA? Is abortus in deze het wegnemen van de baarmoeder incl kittens? Het lijkt hard en wreed, maar het is wellicht met name voor het poesje waarvan je niet zeker weet of ze draagt wel de beste oplossing.
Het eerste poesje, met dus zeker 4 kleintjes: ik zou er vooral heel erg wakker van liggen en vind het echt heel jammer dat juist jij met je goede wil en juiste inzet voor zo'n keus staat... Ik denk "doe wat de DA die je als eerste benadert adviseert".
Voor de kosten is meestal wel iets te regelen... 500 per kat is 1000 totaal. Ik snap dat dat ook een kopzorg is..
troi schreef:Surprise:medische kosten komen altijd onverwacht...
annebe schreef:weet je... Op een boerderij vermenigvuldigt zich als het rijp is om gedekt te worden en dit gaat 9 van 10 gewoon goed.
Ik zou mij geen zorgen maken om de leeftijd van de katjes.
Wat wil je er zelf mee?
Boheme schreef:Och heel herkenbaar, ik was ook overstag gegaan hoor. Ik zou ook gaan voor abortus en castratie. Het is jammer genoeg een hele hap geld. En wie heeft dat tegenwoordig nog zo even op zak. Vind het wel fantastisch dat je zoveel moeite doet voor de twee moppies. Kan je niet een gedeelte van de kosten verhalen op de oude eigenaar? Desnoods met dreigen..
Ik wens je heel veel sterkte.
dankjewel.RosiePosie schreef:Dat was uitgelopen op een baarmoederontsteking. De DA zei dat ze met een week dood had kunnen zijn als we haar niet meteen hadden laten opereren.
Luf_Midnight schreef:heeft de dierenarts aangegeven dat de poes te klein is om te bevallen? of dat er een risico bestaat?
want een risico bestaat er altijd jong en oud groot en klein.
er worden jaarlijks heel wat kittens gedekt, ook erg jong, en als ze gevonden worden hebben ze meestal al kittens.
stal kat hier in de buurt was ook een maand of 6 met haar eerste nest. is een super klein katje (nog steeds met 4jaar) is allemaal prima verlopen.
dus als je eigen dierenarts ze jongen al te groot vind om ze nog te laten aborteren is het misschien een mogelijkheid om gewoon af te wachten, jonkies te laten komen en daarna meteen te laten sterilisen en alleen de andere te laten helpen omdat die dan nog een stuk kleiner zouden moeten zijn omdat je dierenarts ze nog niet kan voelen?