Kat met dementie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QuintySnoepy

Kat met dementie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 21:17

Heey bokkers
Mijn kat gedraagt zich de laatste raar.
Hij wordt gewoon ineens dol :p en gaat heel raar draaien en dan is hij weer heel agressief.
Hij is ook al heel oud en we denken dat hij dementie heeft heeft iemand hier op bokt er ervaring mee?
(Sorry als ik spelfouten heb zit op me iPad)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:04

Waarom denken jullie dat het dementie is, dol worden en raar draaien herken ik niet direct als symptomen voor dementie. Heeft er al een dierenarts naar gekeken? die kan het beste zien wat er aan de hand is, en je aan de hand daarvan ook de beste tips geven.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:18

QuintySnoepy schreef:
Heey bokkers
Mijn kat gedraagt zich de laatste raar.
Hij wordt gewoon ineens dol :p en gaat heel raar draaien en dan is hij weer heel agressief.
Hij is ook al heel oud en we denken dat hij dementie heeft heeft iemand hier op bokt er ervaring mee?
(Sorry als ik spelfouten heb zit op me iPad)

ehm jawel loopt tie ook vaak te huilen in huis? das ook een teken. Wat versta je onder draaien , achter zn staart aan? rondje da kan geen kwaad, of ff bellen met de symptomen eerst

Laptopmuis

Re: Kat met dementie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:15

Mijn kat is ook dement. Ze is ongeveer 15 jaar oud.
Ze miauwt veel, ook tegen de muur waar niets te zien is. Ze rent veel rond, heeft geen rust. Ze is ook erg mager terwijl er lichamelijks niets te vinden is.

Ik kan die kat soms wel iets aandoen,... want eerst deed ze het af en toe maar nu is ze echt constant aan het mauwen.
Wat ook typisch is. Ze gaat naar buiten, weer naar binnen, buiten, weer naar binnen. En dat wel 10 keer achter elkaar.

Toch.. ik heb haar al 15 jaar.. en ik zou haar nooit naar een asiel brengen.