Kat opgehaald, chip omzetten en iets anders..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Kat opgehaald, chip omzetten en iets anders..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 19:38

Hallo,

Ik heb echt een ontzettend lieve poes opgehaald n.a.v. een advertentie op internet.
Nou komt deze kat oorspronkelijk uit een asiel.

Alle papieren zitten erbij, maar er staat ook iets over dat de eigenaar niet zonder toestemming de kat door mag verkopen of weggeven zonder toestemming van het asiel.. Ik heb echt geen idee, kan iemand me daar misschien meer over vertellen?

Ook is ze gechipt en ik wil dus graag de chip op mijn naam zetten, hoe moet ik dat doen??

Help... haha

Laptopmuis

Re: Kat opgehaald, chip omzetten en iets anders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:20

Staat erbij van welk asiel? Misschien kan je daar informatie vragen. Kan je direct doorgeven dat de kat dus bij jou is.

Een asieldier mag je inderdaad niet doorverkopen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:22

Contact opnemen met het asiel en als dat om wat voor reden dan ook niet kan, even met de Dierenbescherming.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:24

Gewoon naar het asiel bellen, verhaal vertellen en vragen of ze de chip over willen zetten. Ze gaan echt die kat niet bij jou weg trekken om weer in het asiel te zetten voor de verkoop. Ze vinden het waarschijnlijk erg jammer dat de vorige eigenaar zonder overleg de kat herplaatst heeft maar kunnen hem echt niet zomaar bij jou weg halen. Daarnaast zijn er zat asieldieren/asielkatten dus als het zonder het asiel kan is het super toch?

Tenminste zo zouden wij denken bij de opvang. Je kan het namelijk nooit 100% voorkomen alleen maar hopen dat mensen contact op nemen als het nodig is of dat het dier in elk geval in een betere situatie terecht komt als waar hij/zij schijnbaar in terecht gekomen was.

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 20:43

Okey, Ik weet inderdaad welk asiel het is.
Er staat alleen in de papieren dat degene die de kat uit het asiel heeft gehaald en hem zonder overleg "weg" doet, hij/zij een boete riskeert van 500,-

Ik heb ook geen idee of de vorige eigenaar overleg heeft gehad of niet.

Ik wou het asiel een mailtje sturen, maar het contact formulier blijft foutmeldingen geven.
Ik ga proberen ze te bellen, maar ze zijn altijd geopend op tijden dat ik op stage ben..

Bedankt voor de reacties, ik ben in elk geval super blij met haar.
Ondanks dat ze hele nacht gemiauwd heeft en wij dus geen oog dicht hebben gedaan, is ze nu lekker rustig en ligt heerlijk op de bank te slapen..