Beetje vreemde titel, maar sinds gisterochtend is onze 8 jarige ex-kater helemaal de weg kwijt.
M'n vader zat tv te kijken en ineens ziet hij onze kat van de schommelstoel vallen. (Kat kan normaal prima springen en afstanden inschatten) Toen de kat vervolgens wilde gaan lopen bleef hij rondjes linksom achter zijn staart aan lopen.
Vader is direct met hem naar de dierenarts geweest. Deze kon niet goed inschatten wat het was. Zou iets neurologisch kunnen zijn, maar een te hoge bloeddruk zou ook kunnen. Hij heeft Prednison gekregen en als het binnen 3 dagen niet beter wordt, moet hij worden ingeslapen..
Gisteravond ben ik er even wezen kijken (woon niet meer thuis) en de situatie leek onveranderd. Hij heeft geen koorts gelukkig en lijkt ook geen pijn te hebben, maar z'n rechteroogje staat vreemd en z'n kopje hangt helemaal naar links als hij slaapt. Hij blijft ook rondjes draaien als hij op de vloer staat. Ook eet en drinkt hij niet. Hij lijkt z'n bekje niet onder controle te hebben. Hij probeert zichzelf wel te wassen, maar het lijkt alsof zijn tong niet mee wil werken.
Erg sneu.. Het is altijd zo'n gezond beessie geweest.. Mijn vraag is of mensen dit herkennen en wat er bij hun kat aan gedaan is.
Alvast bedankt!
) Lief dat jullie met me meedenken!
) Hij "vergeet" soms dat hij net heeft gedronken en loopt dan wat heen en weer tussen drinkbak en schommelstoel. En het leek ook alsof hij ons huis en omgeving opnieuw aan het verkennen was, heel vreemd om te zien..