Kat draait rondjes linksom achter staart aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xEliesx

Kat draait rondjes linksom achter staart aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 09:51

Dag allemaal,

Beetje vreemde titel, maar sinds gisterochtend is onze 8 jarige ex-kater helemaal de weg kwijt.

M'n vader zat tv te kijken en ineens ziet hij onze kat van de schommelstoel vallen. (Kat kan normaal prima springen en afstanden inschatten) Toen de kat vervolgens wilde gaan lopen bleef hij rondjes linksom achter zijn staart aan lopen.

Vader is direct met hem naar de dierenarts geweest. Deze kon niet goed inschatten wat het was. Zou iets neurologisch kunnen zijn, maar een te hoge bloeddruk zou ook kunnen. Hij heeft Prednison gekregen en als het binnen 3 dagen niet beter wordt, moet hij worden ingeslapen.. :(:)

Gisteravond ben ik er even wezen kijken (woon niet meer thuis) en de situatie leek onveranderd. Hij heeft geen koorts gelukkig en lijkt ook geen pijn te hebben, maar z'n rechteroogje staat vreemd en z'n kopje hangt helemaal naar links als hij slaapt. Hij blijft ook rondjes draaien als hij op de vloer staat. Ook eet en drinkt hij niet. Hij lijkt z'n bekje niet onder controle te hebben. Hij probeert zichzelf wel te wassen, maar het lijkt alsof zijn tong niet mee wil werken.

Erg sneu.. Het is altijd zo'n gezond beessie geweest.. Mijn vraag is of mensen dit herkennen en wat er bij hun kat aan gedaan is.

Alvast bedankt!

Collie2008

Re: Kat draait rondjes linksom achter staart aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 09:56

Kan van alles zijn inderdaad. Onze kat deed net zoiets, die hadden we recent ontvlooid en had waarschijnlijk een neurologische reactie op het middel tegen vlooien.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:27

Ja, onze kat toevallig vorige week..vermoedelijk een tia, maar sowiezo een te hoge bloeddruk (hij is van zichzelf al doof en die dag plots ook blind, erg grote pupillen)..heeft nu idd kuurtje prednison, maar ook korreltjes tegen die hoge bloeddruk. Nu een week later lijkt hij weer de oude, maar is wel overdreven aanhankelijk..(kat van mn moeder)
Moet eerlijk zeggen, hier is niet gesproken van inslapen, dan eerst een onderzoek om te zien wat er exact speelt..want een hoge bloeddruk ed kan erg goed behandeld worden hoor.

Zorg je wel dat hij goed vocht binnen krijgt, desnoods AD Hills halen ook om hem te laten eten en aan te sterken.
Veel sterkte met je vriendje hoor..nare dingen.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 10:36

Bedankt voor jullie reacties (en kom ik jou zo ook weeres tegen Colway! :) ) Lief dat jullie met me meedenken! :)

Gister heeft hij de hele dag niets gedronken, dat lukte niet. Vanmorgen even met m'n moeder gebeld en zij vertelde dat hij nu alweer een beetje rondscharrelde (zonder rondjes te draaien) en een beetje heeft gedronken.

Volgens mij heeft onze kat geen korreltjes gekregen tegen te hoge bloeddruk. Misschien moeten we die nog maar even gaan halen dan voor de zekerheid. Ik hoop niet dat hij blind is geworden. Zijn ene oogje zag er wel erg vreemd uit.

Hoop dat het goedkomt, hij woont toch al 8 jaar bij ons en is echt een ontzettend lief beest! :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:40

Wij hebben exact hetzelfde gehad alleen dan met onze hond. Ook een wat oudere hond met dezelfde sympthomen als jullie kat.

Was waarschijnlijk ook een hersenbloeding. Bij ons heeft het 1,5 dag geduurd en leek het op te knappen maar ze lag na die 1,5 dag dood in haar mand. De natuur had dus zijn werk gedaan.

Hoop voor jullie dat de kat opknapt van de Prednisolon en dat het mee lijkt te vallen. Sterkte!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 10:49

Bedankt voor je reactie MarliesV

Hierbij even een update, het lijkt weer een beetje beter te gaan. Als hij geslapen heeft issie af en toe de weg nog kwijt, maar hij loopt ook alweer stukken recht en wast zichzelf ook weer (zonder om te vallen). Weet niet of hij inmiddels ook weer heeft gegeten, maar drinken gaat in ieder geval weer goed! We hopen dat het beter blijft gaan en dat hij weer helemaal de oude wordt.. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:05

Fijne update. Hopelijk gaat het zo goed door!

Het is een dier maar je kunt ze niet missen hè die beestjes. Duim voor jullie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:14

Ik vind dit toch ernstig genoeg om goed uit te zoeken wat er loos is, was specifieker onderzoek of desnoods een second opinion bij een andere DA geen optie?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:52

Bedankt beide :)

Heb even met m'n ouders gesproken. Volgens mijn vader issie van top tot teen onderzocht en was verder helemaal gezond. Hij had ook geen koorts.

De medicijnen die hij heeft gehad zouden moeten werken tegen verschillende ziektebeelden. DA heeft aangegeven dat als het leek te verbeteren binnen 3 dagen, dat het iets met het evenwichtsorgaan zou zijn. Dit herstelt volgens haar eigenlijk altijd. Omdat het evenwichtsorgaan dicht tegen de hersenen aan zit, zijn er naast evenwichtsverlies ook neurologische klachten. Als er nu nog geen verbetering was opgetreden waren m'n ouders waarschijnlijk nog wel naar een andere DA gegaan :) we willen niet zomaar opgeven.

Weer even een update. Volgens mijn vader reageert de kat een beetje onnozel en is hij extra aanhankelijk, maar hij loopt weer recht, wast zich weer, en hij eet en drinkt ook weer goed.

We hopen dat het alleen maar beter blijft gaan :) Lief dat jullie allemaal helpen meedenken!

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:58

Wat je beschrijft heeft mijn vorige kat ook gehad, of in ieder geval, dezelfde symptomen, want wij zijn er nooit achter gekomen wat er was.
Onze kat had dus dezelfde symptomen, toen leek het beter te gaan en toen was hij een paar dagen later ineens blind (hij heeft wel nog een jaar geleefd daarna)

Gelukkig loopt hij weer recht en eet en drinkt hij weer! Hoop dat het beter blijft gaan! :) (en dat ik je niet heel bang heb gemaakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:12

Onze kater had het ook eens en een hersenbloeding , gelukkig zijn jullie al bij de dierenarts geweest maar raar dat het nog zo gaat...

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 10:56

Jullie ook nog bedankt voor de reacties! :) alles is welkom op zo'n moment. En omdat deze klachten kunnen wijzen op zoveel verschillende ziektebeelden is het voor een DA natuurlijk ook lastig om een juiste diagnose te stellen.

@ takkie_muis, wat bedoel je met raar dat het nog zo gaat?

Inmiddels is onze kat weer (bijna) helemaal de oude. Hij gaat gewoon weer zonder toezicht naar buiten en springt weer op de vensterbank als hij binnen wil eten of slapen. Evenwicht is weer goed, hij klimt en klautert als vanouds. Eten en drinken gaat ook goed.

Wel lijkt het of zijn "geheugen" is aangetast en hij sommige dingen opnieuw moet leren. M'n ouders waren hem laatst kwijt, lag ie boven (hij weet donders goed dat ie daar niet welkom is ;) ) Hij "vergeet" soms dat hij net heeft gedronken en loopt dan wat heen en weer tussen drinkbak en schommelstoel. En het leek ook alsof hij ons huis en omgeving opnieuw aan het verkennen was, heel vreemd om te zien..

Toch zijn we heel blij dat hij weer zo is opgeknapt en helemaal happy is!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 11:23

De mijne deed dit pas ook:
[BB] Kat gevallen deed heel vreemd geen evenwicht enz

Wat fijn dat de weer bijna de oude is.
Ik vind mijn kat nog wat stil, ze ligt wat vaker in haar mandje op de boven verdieping en niet beneden maar ze heeft geen aanvallen meer gehad en eet en drinkt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:07

@xEliesx , sorry zal wat duidelijker zijn , onze kat was toen ook van de bank gevallen en deed ook heel gek , rondjes om zijn as en dat een dag lang. Bij de DA dus hersenbloeding en na een tijd in de praktijk was hij op een scheve kop na de oude. Helaas is een blaasontsteking hem fataal geworden uiteindelijk , fijn dat het beter gaat me de kat... Dat bedoelde ik raar dat het zolang duurde :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 21:17

Dan begrijp ik het takkie_muis :) Ben soms beetje traag van begrip :P