Ervaringen gezocht: konijn met gebroken kaak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ
Blogger

Ervaringen gezocht: konijn met gebroken kaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 01:18

Hebben hier mensen misschien ervaring met konijnen die een gebroken kaak hebben (gehad)??

Laptopmuis

Re: Ervaringen gezocht: konijn met gebroken kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:38

Niet een konijn, maar wel eens een hond in de praktijk. Heeft heel veel geld en tijd gekost voordat dat geheeld was.
Weet niet of een konijn het wel zo prettig gaat vinden om constant naar de dierenarts te gaan enzovoort.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:40

Mijn hondje heeft zijn kaak gebroken gehad. Weet niet of het te vergelijken is. Maar na 4 zware operaties ( ijzer erin, ijzer eruit, kiezen eruit, ijzer wat naar buiten kwam en weg gehaald moest worden ) Heeft ons ruim 1500 gekost om hem erweer bovenop te krijgen. Er zit nog steeds ijzer in zijn kaak en met de kou heeft hij nog snel last. We moesten hem een hele poos gepureerd voer geven omdat hij niet hard mocht eten.

Het duurt erg lang en het kost flink wat. Mijn hondje heeft ook een hele poos op pijnstilling gestaan en heeft in 4 dagen in de kliniek gelegen.

Ben je met je konijn bij de dierenarts geweest? Hier kunnen ze precies zeggen wat er moet gebeuren en hoe het allemaal zal gaan.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 11:17

Ik wilde vanmorgen gaan, helaas is daar iets met spoed tussengekomen. Wel heb ik gebeld en wordt straks terug gebeld voor een afspraak. Het konijn is bijna 9, heeft E.cuniculi, dus wil voor hem de operatie(s) en die stress eromheen besparen, mocht het zo zijn...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:26

Oeh 9 is al echt een oudje en ook nog E.cuniculi. Hopen dat je snel met hem naar de dierenarts kan. Dan zullen ze wel kijken wat het beste is voor hem. Operaties en veel pijn en stress verdiend hij niet, dat opaatje.

Succes met je konijntje

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:18

Thnx AAASCHAAA :)
Het is wel een komen een gaan van dierenartsen op het moment := Ook mijn 5 jarige ruin is ziek en komt vandaag de dierenarts voor de 2e keer om te behandelen ;(

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:21

Ik ben bang dat het einde van je konijntje toch wel erg dichtbij komt, met een mooie leeftijd en E.cuniculi... :(:)
Hopen dat het mee valt allemaal! Balen ook van je ruin, sterkte!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:47

Ja dat denk ik helaas ook ;( ;( ... Heb hem straks een beetje metacam gegeven tegen de pijn en ciseral drops om zijn eetlust op te wekken en zijn darmen bezig te houden... Gelukkig neemt hij zijn geweekte brokjes wel op... nog wachtende op telefoontje van de dierenarts, gaat ik zo naar de ruin, want daar komt ze andere dierenarts weer voor... pffffffffffff zucht ;(