Oude binnenkat houden op studentenkamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Oude binnenkat houden op studentenkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 22:41

Hoi,

Ik ben gewoon aan het oriënteren voordat ik heel bokt over mij heen krijg...
maar ik was benieuwd. Ik heb een hele leuke kat gezien. En dit is een echte binnenkat. Hij is al een jaar of 10 oud. En eventueel zijn maatje kan ook mee. Maar dit was niet hoognodig.

Ik vind dit een ontzettend leuke kat en de kat kan helaas niet met het kind inmiddels van de vrouw, daarom wilt ze hem weg doen. Nu wil ik deze kat wel overnemen, maar vinden jullie dit zielig als ik dit houd op een ruime studentenkamer? Ik zal uiteraard zorgen voor genoeg speeltjes.
Ik woon met max 3 personen in mijn huis. en momenteel zelfs maar 1 iemand.

Verder ben ik elke middag thuis en savonds ook altijd. Dus veel zal die niet alleen zijn. Wat vinden jullie hiervan?
Hoe denken jullie erover? Nogmaals ik orienteer alleen en hou gewoon opties open. En gezelligheid is natuurlijk welkom :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:42

tuurlijk kan dat !
als jij zorgt voor genoeg TLC ;) , en speeltjes/afleiding.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:42

Ik denk dat dit best kan, alleen zou ik er dan zelf wel voor kiezen om dan het maatje ook te nemen, zodat ze zich goed kunnen vermaken als je er niet bent. :)

Sjolvir

Re: Oude binnenkat houden op studentenkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:45

In ons studenten huis had ook 1 huisgenoot een kat, die liep altijd door het hele huis en werd bij iedereen binnen gehaald!

Wel voorwaarde dat je huisgenoten hem ook leuk vinden, zo kan hij lekker hele huis onveilig maken en lol hebben.

(ahum, huisgenoot was haar kat wel eens kwijt als ze thuis kwam (om 2 uur 's nachts), dan had ik of een ander hem geconfisceerd en kamer op meegenomen (anders zat ie op de gang te miauwen, op je kamer hield hij keurig zijn kop dicht en ging liggen slapen)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:46

Wat versta je precies onder een ruime studentenkamer? Denk dat ie wel een beetje zn benen moet kunnen strekken/spelen. Als het echt een beperkte ruimte is zou ik het persoonlijk niet doen maar misschien kan ie het hele huis door als je huisgenoten m ook leuk vinden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:48

Het is al een binnenkat, toch ?

Geweldig als je dat dier een fijn thuis kan bieden, maar indien mogelijk, zou ik ook gaan voor het kameraadje erbij :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 22:52

Ik weet niet precies de afmetingen. Dat moet ik namelijk nog meten allemaal. Maar het is zeker een ruime kamer. :) Bank en alles kan er prima staan.

En Shirley het is al een echte binnenkat heb ik gehoord van de eigenaresse! Hij komt niet graag buiten!

Bedankt alvast iedereen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:59

Ik zie het probleem ook niet als het al een echte binnenkat is, ik heb er 1 van nu bijna 3 jaar op 30m2 en die vermaakt zich prima. Hij heeft een grote krabpaal, zat speeltjes en een tunnel, ligt zomers voor de open ramen met hor en gaat soms mee aan een tuigje de tuin in. In vakanties/met lange weekenden gaat hij mee in de trein naar mijn ouders, waar hij veel meer ruimte heeft. Maar ik merk qua gedrag geen verschil tussen daar en hier. Hij ligt toch grootste deel van de dag te slapen :+ Hij mag overigens over elk meubelstuk heen sprinten hier, behalve de salontafel. En de keukentafel niet als er eten op staat. Dus hij heeft genoeg om op en af te springen ook tijdens zijn gekke 5 minuten.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:03

Ik Zie het probleem er ook niet van!
Wel even uitkijken met 2 katten in een kleine ruimte. Ik zou het alleen doen voor 2 katten als je zeker weet dat ze echt vriendjes zijn. Katten leven liever alleen dan met meerdere en meerdere katten in een kleine ruimte kan problemen en stress opleveren.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:16

Ik heb een tijdje in een appartementje gewoond en had uit het asiel ook een oude kat gehaald die altijd binnen was geweest, ging prima hoor en we waren superblij met elkaar!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:33

ja ze kennen elkaar, hebben ze erg veel aan. en wel gaaf als ze samen kunnen blijven, moet wel lukken als ze maatjes zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 07:03

Komt hij dan in het hele huis of alleen op je kamer? Alleen in een kamer van 4bij4 (ofzo) vind im wel echt krapjes maar als hij in het hele huis welkom is zou het qua kat moeten kunnen lijkt me.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:10

En in de weekenden? Hoe ben je dat van plan?

Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen. Naar mijn mening moet een binnenkat toch minstens wat meer ruimte dan 1 kamer hebben om in rond te kunnen lopen. Daarnaast heb ik een kat voor mezelf, niet zodat 'ie op andermans kamer rond kan wandelen :P Maar dat is natuurlijk iets persoonlijks.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:17

Wat leuk dat je een wat oudere kat een plekje aan wilt bieden!! Persoonlijk zou ik ook voor allebei gaan. Als het echt een binnenkat is, zie ik weinig problemen in hoe groot jouw ruimte precies is. Ken een paar binnenkatten en die doen niet veel meer dan ergens een heerlijk plekje uitzoeken en af en toe een rondje rennen om de salontafel :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:23

mag het ook van de huisbaas? En mag de kat ook door de rest van het huis? Dan doen!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:25

Overleg het vooral even met huisgenoten en/of verhuurder.Voor de kat kan het best,maar als je samenleeft met iemand die allergies is wordt het een drama. ;)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:53

Als het van de huureigenaar en huisgenoot mag en hij/zij vindt het ook geen probleem als de kat door het huis loopt dan zit er geen probleem in. Wel zou ik kiezen voor 2 katten in dit geval omdat deze kat al een maatje heeft. Het is al een overgang om te verhuizen en zo heeft hij een vertrouwd gezicht om het zo te noemen.