Hond |(labrador) compleet van streek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneG

Hond |(labrador) compleet van streek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 18:44

Mijn labradorteefje van 2 jaar gedroeg zich net ontzettend vreemd, ik maak me zorgen
Ze lag te slapen en stak plotseling haar neus in de lucht en begon een spoor te volgen met haar neus in de lucht.
Ongeveer een minuut later liep ze de keuken in en begon weer te snuffelen met haar neus in de lucht en rende abrupt keihard naar m'n zusje op de bank en sprong zonder aarzeling met een grote sprong naast haar en verstopte zich achter haar en is compleet van streek.
Ze zit nu al 10 minuten met haar staart tussen de poten doodsbang te shaken, heb geen idee wat er aan de hand is...
Ze is nog nooit bang geweest en zit nu als een trilplaat te shaken

Gas al gecontroleerd, lekt niet..
Hebben jullie dit ook ooit met je hond meegemaakt?
Het is niets medisch voor zover ik kan ontdekken....

groetjes Daphne

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:47

Wellicht zal er toch een geur uit de keuken komen die haar bang maakt. Ik zou voor de zekerheid nog eens goed controleren en verder haar gedrag gewoon negeren. Dit zal haar nog het meest geruststellen.

BigOne

Re: Hond |(labrador) compleet van streek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:51

Gewoon even alles open zetten, hond wel vasthouden. Als ze dan nog zo bang is dan zit er misschien ergens een beest ofzo, of er ligt een dode muis? Zou het niet weten maar je moet niet direct veel aandacht er aan geven. Hebben jullie trouwens centrale verwarming of gaskachels?

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:53

miss komt er onweer aan dat kunnen ze ook voelen

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 18:57

Ze is inmiddels gestopt met shaken, en loopt weer voorzichtig door de kamer maar blijft haar neus hoog houden en weigert de keuken in te gaan...

@betadine Daar dachten wij ook aan, maar het is gewoon lasagne.. Niets vreemds aan zou je zeggen..

@bigone We hebben centrale verwarming en een houtkachel

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:08

Gas aan laten staan?Of misschien droomde ze, is ze wakker geschrokken en daardoor in paniek ?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:11

Staat er niet iets nieuws ineens in de keuken?
Ons kleine teckeltje vond net ineens dat de achterkamer eng was. Daar staat namelijk een aanrechtblad (Die zijn ook heel eng natuurlijk :Y) ) Ook hee spastisch ed. Gewoon negeren werkt vaak het beste, en even alles laten doorluchten zodat je zeker weet dat een eventuele geur weg is.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:44

Ik zou het ook gewoon negeren en misschien tijdens het koken even wat vaker 'per ongeluk' wat eten op de grond laten vallen. Misschien dat dat de neus op een goeie manier triggert om de keuken in te gaan.