Ontwormen, wat een feest.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Ontwormen, wat een feest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 22:16

Hoe doen jullie dat?
Pil in stukje leverworst, alles gaat op, pil wordt weer uitgespuugd.
Achter in keel laten vallen, neus in de lucht en een poosje op de hals wrijven in de hoop dat ie wordt door geslikt,
waarna ie er alsnog weer uitvalt.
Laatste poging heb ik de pil opgelost in water, in een lege schone spuit gestaan en achter in keel gespoten
op de slikken of stikken manier.
Puppy heel boos, en de halve kuur weer op de muur. :roll:

Sweetgirl1

Re: Ontwormen, wat een feest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:37

Op mijn stage doen we bij de katten het fijn maken en door blikvoer

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:42

Ik heb een Labrador. ALLES wat je hem voorhoudt verdwijnt die bek in... worst, brood, kaas, komkommer, papieren zakdoekjes, handdoeken, pil, ontworming... Zelfs de meest gore antibiotica. Ik kan je dus helaas niet helpen wat betreft ervaring :)

MAAR er bestaan ook ontwormingspastas (die je ergens doorheen kunt doen). En ontwormingssnoepjes zeg maar. Dus "smakelijke pillen". Je zou dan het truukje kunnen doen van: echt snoepje, echt snoepje, echt snoepje, pil, echt snoepje... waardoor hij dus leert dat hij hem gewoon kan opeten. Dat werkte wel vroeger bij mijn Duitse Herder in elk geval, zo had ik hem dat als pup geleerd.

Als je meteen allerlei truuks erbij haalt leer je hem eigenlijk dat DIE ENE PIL niet lekker is...

Sterkte!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:48

Ik gooi eerst een paar pinda's zodat hij lekker fel wordt op het vangen. En dan de wormpil even tussen 2 pinda's door. Oeps zomaar doorgeslikt :+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:50

Bek open, pil in keel gooien, slok water vanuit je mond erbij, bek dicht houden en omhoog houden zodat ie wel moet slikken. Klaar!

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 22:50

Wij ontwormen de pups altijd met pasta dat werkt super. Voor volwassen exemplaren is er een worm tablet met "lekkere"smaak bij ons eten ze die zo uit de hand

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:15

gewoon pil diep genoeg in de keel duwen...

of de pil vermalen tussen 2 lepels en dan met leverworst oid ( iets dat plakt) geven...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:16

Druk ze bij honden en pups gewoon achter in de keel. Als je dat ver genoeg doet geen probleem. Sommige eten het vrijwillig. Van pasta's worden ze vaak veel vervelender en van spuiten ook. Katten gaan hier via pipet of met een pillenschieter. Niks geen drama's of problemen ook nog nooit gehad. Ga hier echt niet vermalen, oplossen, ergens inpakken enz.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:19

Als hij hem er weer uit werkt heb je de pil er niet ver genoeg in gestopt, bekkie open en recht omhoog, dan pilletje langs het gehemelte laten vallen. Dan zit ie meteen zover, voor ik de bek dicht heb is ie al doorgeslikt.

En anders even fijnmalen en door een beetje leverworst mengen.
Of in stukjes breken, tussen een stukje droge worst proppen en dat gooien zodat hij vangt.
Maar de eerste manier vind ik veruit de beste ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:30

Ik heb een ninjakat, die duw je echt geen pil in de strot zonder geschonden uit de strijd te komen...
Ik geeft ze tegenwoordig maar Stronghold, dat kan ik tijdens het eten ongezien in de nek druppelen :Y)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:32

Vraag je DA eens naar milbamax ontworming. Dat zijn net vleessnoepjes en eten ze vaak gewoon op.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 23:32

Een kat is ook een ander verhaal :D

Inderdaad de snoepjes methode. Snoepje snoepje pil snoepje.
Werkt bij onze hond. Soms niet als mijn moeder het doet.. verkeerde energie waardoor de hond doorheeft dat er 'iets' is. :')

tones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 07:08

jilleroo schreef:
Vraag je DA eens naar milbamax ontworming. Dat zijn net vleessnoepjes en eten ze vaak gewoon op.

Het is van Milbamax, zou ik nu al dat gedonder voor niks aangehaald hebben???? :')

DA had ze ook in de vorm van een kluifje, werd ook buiten gewerkt.

Dank voor jullie tips allemaal! _/-\o_

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:14

Milbemax heeft twee soorten ontworming, gewone pillen en kauwtabletten. Die laatste worden idd gegeten alsof het snoep is. Mijn honden staan in ieder geval altijd teleurgesteld te kijken dat er geen tweede snoepje volgt...

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:17

Na eindeloze gevechten met een bange herplaatshond en een zeer schattig ogende, maar oh zo gevaarlijke kat die alles uit de kast haalde om mij het leven zuur te maken bij het geven van pilletjes, zijn wij overgegaan op het geven van pillen in een stukje Easypill. Verkrijgbaar bij in ieder geval de dierenarts. Het is een rolletje kneedbaar spul, ruikt niet echt prettig, maar de dieren vinden het geweldig. Klein stukje afsnijden en om een pilletje heen kneden, bij mij staan zowel hond als kat hebberig te wachten tot ze een stukje krijgen. Geen gevechten meer, maar gewoon zo geven. Ideaal spul!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:20

Easypill zag ik toevallig gisteren bij de DA staan. Vroeg me al af wat het was. Bedankt voor de uitleg :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:21

Gewoon bek open pil erin bek dicht en laten slikken. Spugen ze het de eerste keer eruit, gewoon net zo lang doorgaan tot de pil erin zit. Je moet hem flink ver achterin duwen, dan kunnen ze hem niet meer uitspugen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 07:23

heel af en toe krijgen mijn honden blikvlees en dat vinden ze dan zo enorm lekker dat het fijn gestampte pilletje niet eens op valt. Zo ontworm ik overigens ook 90% van de honden in het asiel. Je moet wel genoeg blikvlees nemen en niet zo zuinig mogelijk zijn.

De kat krijgt pasta in de bek (eet geen blikvlees en katten zijn stukken kieskeuriger dan honden). HOnden die het niet eten in vlees is gewoon bek open, achterin de keel proppen en daarna stuk leverworst in de bek geven. Geeft eigenlijk nooit problemen het moeten ontwormen alleen is het even kijken op welke manier.

Als je geld in overvloed heb kan je ook stronghold pipetten kopen. Die ontwormen, ontvlooien en nog veel meer. Er zijn ook pipetten voor in de nek die puur voor ontwormen zijn. Heb ze 1x gebruikt bij zo'n 15 katten. Heb die hele groep een week later weer ontwormd omdat ze aan de diaree gingen na het pipetje en het ging niet over. Pipetjes puur voor ontwormen gebruik ik dus nooit meer maar wie weet wat het puur toeval of zijn ze al verbeterd (is 2 jaar geleden gebeurd)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:32

Haha, dit doet me gelijk denken aan het katten en tablet geven stukje :') Maar mijn hond eet het zo op, ik houd eerst een gewoon snoepje voor, dan een tabletje dan weer een gewoon snoepje, en weg is het :j

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:36

jilleroo schreef:

Ook goede ervaringen mee, je kunt ze ook bestellen bij www.medpets.nl die verkoopt meer van dit soort spul, erg handig :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:38

Pil wegduwen in een dikke plak chorizoworst. De lucht van de chorizoworst overheerst elke andere lucht.
Die van het pinda's gooien is wel erg origineel :D

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:39

ik heb van de dierenarts een speciale pil schieter gekregen.. doe je pilletje in, mond van je kat open, en schiet je m zo z'n keelgat in. Na 45 minuten in gevecht te zijn geweest zat ie er in 5 seconden in. zijn te koop voor 1,75

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:43

hond lief wil gerust dat pilletje even voor mij opeten als ik hem in een overheerlijk plakje leverworst stop.
zal hond een zorg wezen wat ik in die leverworst stop ;)
katten doe ik ook altijd achter in hun keel, mijne zijn niet zo kwaadaardig dus blijven keurig zitten tot ik het pilletje achter in hun keeltje gepropt heb.
hoewel het met de boerderij katten ook lukt in leverworst :P