Mijn hond eet graag poep...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stalxpaard

Mijn hond eet graag poep...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:48

Jawel, wij vinden het op z'n zachts uitgedrukt smerig. Maar onze 6 maanden oude labrador puppy (Benno) is er dol op :Y)

De eerste keer dat ik het zag was op zaterdag morgen om kwart voor 7. Niets vermoedend liep ik met Simba (6 jarige schotse collie) en Benno door het park. Simba loopt dan vaak los. Zo ook deze morgen. Ik zag in de verte een hond aan komen en riep Simba bij mij. Benno liep links over het gras te struinen. Mijn hoofd was naar rechts gericht om te kijken waar Simba bleef. Even draaide ik me terug naar Benno. Hij was iets aan t op eten. En toen pas zag ik wat het was... :Y) Een drol. IEEEEELLL was t enige wat mij te boven kwam. Gelukkig had ik nog niet ontbeten. Gelijk trok ik hem weg maar het leed was al geschied. Hij keek onwijs onschuldig dus lang boos blijven kan ik niet. Maar echt heel blij zijn we er toch niet mee.

Nu is het dus zo dat ik hem geen moment uit het oog kan verliezen omdat hij steeds hondendrollen eet. Dit hebben we nog nooit meegemaakt. Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee hoe we dit hem af moeten leren. Iemand enig idee?

Want hij is ontzettend lief maar hij gaat er nogal van uit zijn bek stinken. :')

Afbeelding

Hikarii

Re: Mijn hond eet graag poep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:50

Vaak eten dieren hun eigen poep als ze vitamines missen.

Geef hem een stukje banaan, 9 van de 10x is het opgelost.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:20

xBerber schreef:
Vaak eten dieren hun eigen poep als ze vitamines missen.

.

Nope, bakerpraatjes.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:22

muilkorf.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:23

Ik was van plan precies zo'n topic te openen :+
onze airedale van 8 maanden doet het ook sinds kort. Paardenpoep altijd al maar nu ook ineens hondendrollen van onze andere honden. Op internet las ik dat verveling een oorzaak kan zijn, maar dit is onmogelijk.
ik lees dus even mee!

Gianti

ik volg even enne, muilkorf vind ik maskeren van de problemen, niet oplossen :x
Laatst bijgewerkt door Gianti op 24-02-13 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Goede onderbouwing Kuggur.

Welke brokken geef je?

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:25

Banaan helpt toch niet?
Nou dat eet onze dame soms ook, maar die eet vrolijk poep :P

Muilkorf vind ik persoonlijk geen goede tip.

Had van de week de tip eierkoek geven gehad, heeft tot nu toe bij haar honden geholpen.
Had ze via een vriendin gehoord, tip van een DA :+
Dit gaan wij nu ook proberen :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:30

Air schreef:

Net zo goed onderbouwd als die onzinnige vitamine bewering.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:31

En als een ander in de sloot springt spring je er zelf ook in :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 07:41

Banaan werkte bij onze hond juist super goed.. Hij miste vitamines, hadden hem banaan gegeven, klaar. Daarna at hij geen poep meer. Een jaar later weer es, stukje banaan erin en klaar.

Dus wat jij nu zegt vind ik ook lariekoek, Kuggur.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:14

Jonge honden doen dit wel vaker, het is lastig om er weer uit te krijgen. Maar idd, wat voor brok krijgt de hond nu?
Er zijn middelen op de markt die beweren het poep eten te stoppen, maar of deze werken, geen idee. Eierkoek heb ik ook vaker gehoord, maar lijkt me ook niet echt ideaal.

Eet hij zijn eigen ontlasting, of alleen dat van anderen?
Doet die het alleen in het park? Of overal? Het kan ook een extreme vorm van "opruimen"willen zijn. Alhoewel je dat vaker ziet in een eigen terrein zoals bijv de tuin. Dan willen ze die omgeving schoon houden, net als het nest. Maar dan had die het misschien al eerder moeten doen ipv op deze leeftijd pas.

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:33

hier ook een hond van 11 maanden die dat doet. At eerst alleen paardenpoep, eierkoek erin en daar is ie nu wel meegestopt. maar nu eet ie inderdaad andere honden poep, juist buiten het erf..vind het maar vies..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:35

Kuggur schreef:
Air schreef:

Net zo goed onderbouwd als die onzinnige vitamine bewering.

Misschien is het dan zinvoller om wel een waardevolle tip te geven :)*

Hier ook goede ervaringen met het bijvoeren van eierkoeken :j

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:38

Onze hond van 2 doet het ook. Alleen vindt die de warme drolletjes lekkerder.
Zodra onze andere hond poept, staat hij erachter om ze op te vangen. -O- :')

De tip van de eierkoek gaan we hier eens proberen, wij willen er graag vanaf... hij stinkt behoorlijk af en toe :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:05

Bananen, eierkoeken, muilkorf... Ik vind dat er hier aparte tips worden gegeven!

Ben ook erg benieuwd naar de brok die je voert. Ik weet niet of er ooit onderzoek naar gedaan is, maar ik hoor toch vaak dat honden ermee ophouden als er iets aan het dieet gedaan wordt. In een aantal gevallen zal het dus zeker om een tekort in de voeding gaan.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:42

Er is nog nooit een verband aangetoond tussen koprofagie en deze hypothetische "tekorten".
Nooit als dit argument op tafel wordt gegooid, wordt erbij vertelt wát voor tekorten (welke vitaminen/mineralen) ervoor verantwoordelijk zouden zijn, en waarom poep eten de hond zou helpen dit op te lossen ...
Wat betreft raad, het enige wat erop zit is het eruit te trainen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:49

Vitamine tekort is géen bakerpraatje. Het kan wel degelijk één van de zoveel redenen zijn dat een hond poep eet. Zo heeft onze hond dit ook gedaan, en na advies van dierenarts ook fruit gegeven, en t was over. Verder weet ik ook niet hoeveel tekorten hij van iets had. Maargoed, zo zijn er nog wel meer redenen waarom een hond dit kan doen. Helaas geen idee wat er echt tegen helpt..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:57

Misschien niet wetenschappelijk onderzocht Kuggur, maar wanneer honden die dit doen op een ander dieet worden gezet en het dan plots stopt, is het gewoon een kwestie van helder nadenken en er je eigen conclusie uithalen.
En dan maakt het geen bal uit welke tekorten er waren, want die zijn er dan niet meer.

Gezien je advies: kan jij met 100% zekerheid zeggen dat er GEEN verband is? En dat het tegendeel dus bewezen is?
Zolang je dat niet kan en er resultaten worden geboekt met een ander dieet, is jouw advies zeer ongezond.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:02

1 van de redenen kan zijn eiwit te kort en indd dit kan geholpen worden met eierkoeken maar let op dat een eierkoek heel plakkerig is en dit aan de gehemelte van een hond kan blijven plakken...

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:06

Onze vorige hond deed dit ook.
We hebben alles geprobeerd:
- voer veranderen (ook vlees)
- eierkoek/banaan voeren, supplementen door zijn voer, etc. etc.
- zelfs op aanraden van een hondentrainer voor het uitlaten met een pot sambal naar het park om op elke drol die we tegenkwamen sambal te gooien (dan zou het na één keer over zijn), maar de poep werd ook mét sambal gewoon met smaak naar binnen gewerkt.
Conclusie: alleen het eruit trainen werkte bij ons. Uiteindelijk bleef het nog maar bij konijnenkeutels, maar verder liet de hond het wel liggen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:16

Air schreef:
Gezien je advies: kan jij met 100% zekerheid zeggen dat er GEEN verband is? En dat het tegendeel dus bewezen is?

Nee, dat kan nooit, zo werkt dat niet.

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:25

mijn hond heeft het ook een tijd gedaan, soms pikt ze nog wel eens een "frolic" drol mee. maar nu ze Farmfood krijgt is het probleem zo goed als over

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 18:03

wow wat een reactie's haha
bedankt!

Een muilkorf vind ik idd niet de oplossing. Ten eerste verhelp ik het probleem niet en ten tweede lopen hier veel oude mensen rond die hem dan gelijk als gevaarlijk beschouwen...

Hij krijgt nu junior brokken van Kenner. Hier doet hij het goed op. Dit was een heel drama om brokken te vinden die hij lust. Meneer was ze namelijk binnen 5 maaltijden al beu. Deze brokken eet hij nu 3 maanden.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:07

Air schreef:
Misschien niet wetenschappelijk onderzocht Kuggur, maar wanneer honden die dit doen op een ander dieet worden gezet en het dan plots stopt, is het gewoon een kwestie van helder nadenken en er je eigen conclusie uithalen.

Misschien smaakt de poep gewoon minder lekker door dat andere dieet. Ook een optie ;)
Ik denk dat het enorm simplistisch is om te stellen dat er één oorzaak is voor dergelijk gedrag. Bij sommige honden zal het wellicht met tekorten te maken hebben, maar het zou net zo goed kunnen komen doordat de poep lekker ruikt, of uit gewoonte, of omdat er veel onverteerde etensresten in zitten, of omdat de hond er aandacht mee krijgt.