Onze honden krijgen altijd eten als wij zelf gegeten hebben. Tussen ons eten en hun eten laten we ze altijd even plassen, anders zitten ze de hele avond je aan te staren en te kreunen dat ze eruit willen
Als ik ze dan na ons eten even laat plassen, rennen ze altijd zo snel mogelijk naar het grasveld, gaan plassen en rennen weer keihard terug naar huis en zo snel mogelijk naar de keuken waar ze eten krijgen. De hond waar het om gaat heeft ook een kleine blaas en drinkt veel, dus voor hem is dit echt nodig. Een paar weken geleden heeft hij een blaasontsteking gehad (is weer helemaal in orde) en plaste toen in huis, hier hebben we verder niks aan gedaan, gewoon opgeruimd want we dachten dat hij er niks aan kon doen. Daarna is hij het vaker gaan doen en de laatste paar dagen doet hij het elke dag, de dierenarts zei ook dat hij er nu wss een gewoonte van gemaakt heeft omdat we het, toen hij blaasontsteking had, toegelaten hebben. Hij plast altijd op het moment dat ze mogen plassen, ik denk zelf dat hij dan zo snel mogelijk eten wilt en het dus maar in huis doet. Nou plast ie niet een paar druppels maar echt gewoon een hele overstroming om het zo maar te noemen
Mijn ouders worden er nu echt helemaal gek van, schelden hem uit voor van alles en nog wat, schreeuwen tegen hem en slaan hem soms zelfs (ik heb er nog een hele discussie over gehad dat je die hond gewoon NIET moet slaan).
Wie o wie heeft de gouden tip om dit af te leren?

Hondje is al op leeftijd en hééft al een "kleine blaas" zoals je zelf zegt, dus gewoon iets eerder naar buiten. Of iets vaker
en we gaan ook kijken of hij het nog snapt dat hij op een krant moet plassen, dat zal ook al een hoop schelen denk ik