Exoknaag Houten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NesG

Exoknaag Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 10:20

Zijn er hier nog bokkers die op 7 april naar de Exoknaag in Houten gaan??
Ik ga zoals het eruit ziet samen met mijn rij-instructrice en neem voor een vriendin die in Brabant woont enkele muisjes mee.

Sylvia_muis

Re: Exoknaag Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:15

Ik wil er eigenlijk ook weer heen. Ben afgelopen december ook geweest, toen zijn mijn vriend en ik helemaal verliefd geworden op chinchilla's. Nu in april is er ook een chinchilla keuring, lijkt me wel interessant.

Daarnaast ken ik inmiddels een aantal mensen daar via stage, dus ook wel erg gezellig om weer heen te gaan.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 11:51

Jaa, ik ben er in jaaaaren niet geweest. Nu ik weer begonnen ben met kleurmuisjes is de enige manier van vers bloed halen zo'n beurs. Dan rijd ik 2 uur voor enkele muisjes. Plus alle leuke spulletjes voor de cavia's, ratjes en de terrariumbeurs ernaast. Pinpas maar thuis laten hahaha.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:54

Lijkt me wel leuk om daar eens te gaan kijken.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:18

Ik ben vorig jaar naar houten geweest met mijn zusje. Man wat viel het ons tegen. Bijna een 1,5 rijden en we zijn maar heel even gebleven. Nee wij slaan deze over en gaan nu naar de exoknaag rond december

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:20

Waarom ga je naar die rond december? Juist die rond april is de grootste toch?

Ik ga iig wel :D

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:41

Volgens mijn zusje is die van december groter. Als die van maart/april de grote is valt het me nog meer tegen :P

Edit, volgens mijn zusje is er in december meer rond knaagdieren. De vorige keer was er heel veel exotisch en reptielen. Knaagdieren was niet echt wat...

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:50

Ik ga er ook heen! :D

Sylvia_muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:15

_AAASCHAAA_ schreef:
Volgens mijn zusje is die van december groter. Als die van maart/april de grote is valt het me nog meer tegen :P

Edit, volgens mijn zusje is er in december meer rond knaagdieren. De vorige keer was er heel veel exotisch en reptielen. Knaagdieren was niet echt wat...

Ik ben tot nu toe alleen in december geweest, zo ook de afgelopen keer. Als je het knaagdierengedeelte gaat vergelijken met de reptielen, dan is de knaagdierenbeurs in december ook maar een klein beursje. Ik was er in elk geval qua beurs binnen 1/1,5 uur echt wel doorheen. Zeker wat betreft de verkoop van dieren stelde het de afgelopen keer niet zo veel voor.

Ik hoopte eigenlijk dan ook dat deze in april groter is, ik zou het op mijn oude stage adres nog wel eens vragen (die mensen zitten ook deels in het bestuur ofzo).

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:04

Voor zover ik weet is de beurs in april altijd groter. Op alle vlakken zeg maar. Al is 't in december wel weer zo dat het knaagdierengedeelte een eigen hal heeft waardoor het wat ruimer opgezet kan worden. In april is de ruimte hard nodig voor alles zeg maar en dan delen ze een hal met de reptielen (met een schot ertussen).

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:26

Ik ga ieder jaar! Meestal zowel in april als in december.
April was altijd groter, maar ik heb het idee dat december de laatste jaren wel is aangetrokken.
Het reptielen deel is sowieso altijd veruit het grootste.

De baby chinchilla's van afgelopen december waren inderdaad geweldig! :+:

Tip: reserveer van te voren kaartjes, anders kan je zomaar een half uur buiten in de rij staan. Op hoogtepunten kan dit oplopen tot een uur.

Tip 2: pas wel op met dieren kopen. Kijk goed of de fokker verstand ervan heeft en of de dieren er goed bij zitten. Er staan altijd wel een paar niet zo fijne fokkers tussen (te jonge dieren, mannen tussen de vrouwen, etc).