). Nou, ik was klaar en ik doe m'n been weer naar beneden en ik voel een zacht ding onder me, m'n cavia!! (ze loopt altijd los in m'n kamer). Gelukkig stond ik nog niet met m'n volle gewicht op haar want anders weet ik niet hoe het anders was afgelopen. Zij rent keihard achter haar hok en was allemaal rare bewegingen aan het maken, met haar hoofdje alle kanten op zwiepen en zo. Echt heel eng. Ik ging naar haar toe en ze rende niet weg, terwijl ze normaal bang is om opgepakt te worden. Dus ik pakte haar op en keek of ik iets kon zien en voelde zachtjes of alles nog op z'n plaats zak. Dat liet ze allemaal toe zonder spartelen of piepen. Toen legde ik haar in haar hok en daar ging ze op haar zij in een hoekje liggen. Daar schrok ik nog meer van, omdat je vaak van die verhalen hoort dat nadat er iets is gebeurt met het dier het in een hoekje ging liggen en dood ging!
Nadat ze een paar minuten had stil gelegen begon ze weer een beetje te lopen en een half uur later was ze het volgens mij al weer vergeten want ze was vrolijk aan het rond rennen, aan't eten en aan de tralies aan het knagen omdat ze er uit wou. Het was behoorlijk eng. Ik vind eigenlijk dat ik niet naar de dierenarts hoef, want ze is nu weer precies hetzelfde aan het doen als voor dat ik op haar stapte. Wat vinden jullie?
Groetjes Hanny