Kat komt niet over overleden kat heen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clairetjuhz

Kat komt niet over overleden kat heen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 18:16

Hallo bokkers.

Voor mijn 12e verjaardag heb ik in een grote verassing en na lang zeuren 2 katten gekregen. Dit waren een broertje en zusje Rockey(mannetje) en Suzie (vrouwtje). Vanaf het begin waren het eigenlijk geen aanhankelijke katten, hun moeder wel en er is niks gebeurd in het verleden wat hiertoe naar leid. Het waren geen bange katten en vluchten niet maar ze wouden gewoon niet want als het hun uitkwam of ze moesten eten krijgen konden ze ineens wel komen :+

Vorig jaar September begon Rockey ineens raar gedrag te vertonen toen ik thuis kwam. Hij miauwde continu en Suzie verloor hem ook niet uit het oog terwijl ze normaal best wel kunnen bekvechten dus we besloten het even in de gaten te houden. 'S avonds wou hij ook niet eten en begon slomer te bewegen en bleef ook op dezelfde plek liggen, dit vonden wij al vreemd omdat hij zich normaal echt niet laten aaien. Aangezien het zondag was (dierenarts gesloten) besloten we het even aan te kijken misschien voelde hij zich gewoon niet lekker.. De volgende dag vertrok mijn moeders vriend vroeg 5 uur en we zagen dat rockey nog steeds op dezelfde plek lag en koud aanvoelde in eerste instantie dachten we dat hij dood was... Maar hij leefde nog. Ik ben toen naast hem gaan zitten en sloeg een dekentje om hem heen voor de warmte en eten en drinken voor zijn neus gezet in de hoop dat hij iets wou drinken of eten. Niks, direct hebben we de dierenarts gebeld die met spoed een plekje heeft vrijgemaakt.

Toen dachten we oh god nu gaat het drama komen := Suzie en Rockey zijn een drama om mee te nemen, we moesten ze altijd eerst opsluiten in de keuken en dan met moeite vangen en zo in het vervoersding zetten. Dit keer kon ik rockey er zo in leggen zonder drama... Van de dierenarts moesten we rockey nog even beneden zetten dat Suzie kon zien waar Rockey heen ging mocht het over zijn (ze zijn nog nooit gescheiden in 6 jaar). Wat ik heel apart vond in eerste instantie is dat Suzie voor de vervoersbanch bleef liggen en toen we deur uitgingen ze nog 1 miauw gaf. Onderweg in de auto begon Rockey hevig te shaken en beven elk moment dacht ik nu is het over.. Maar ik bleef zijn aandacht vragen en dat lukte redelijk. Toen we bij de dierenarts aankwamen ben ik direct naar binnen gegaan en we kregen direct spoed (misschien ook omdat ik in tranen stond te schreeuwen voor hulp := ) Mijn moeder en ik gingen er eigenlijk met de intentie heen van oke het is wel ernstig maar met een antibiotica kuur komt hij er wel bovenop.

Binnen bij de dierenarts bleek het slechter te zijn dan we hadden gedacht. Hij bleek een blaasontsteking te hebben opgelopen en daardoor was zijn blaas zo overvol geraakt dat het bijna op knappen stond. Doordat dit een dag heeft geduurd is het over gegaan op zijn nieren en had hij ook een nierinfectie opgelopen. (orry ik ben de naam precies vergeten.) We hadden de kans om hem nog een kans te geven en dit hield in : Een lange operatie en lange revalidatie ongeveer 6 maanden wat een hoop geld zou kosten. Ook zou hij aan de medicijnen moeten blijven voor de rest van zijn leven en speciaal voer, de kans op een terugval was erg hoog. Van mijn moeder moest ik de beslissing maken maar ik vond het gewoon niet kat waardig om dit Rockey allemaal aan te doen zeker omdat hij niet van drukte hield en vangen een drama was en de medicijnen indienen dat zou elke dag een gevecht worden en dat wou ik hem niet aan doen.

Het inslapen is heel rustig gegaan mede doordat we een onwijs aardige dierenarts hadden! Ze liet ons nog even alleen met Rockey en ik mocht nog foto's maken. Bij het inslapen ging het nog mis ook doordat het bandje vast bleef zitten en los gesneden moest worden. Na het inslapen mochten we ook nog rustig onze tijd nemen om afscheid te nemen in het totaal hebben we er nog 2 uur gezeten. 1 week later heb ik zelfs nog een kaartje gehad van de dierenarts die krijgen van mij echt een pluim wat een supermensen _/-\o_ Het is allemaal ook heel snel gegaan zondag kwam ik om 5 uur thuis en merkte het gedrag en maandag de volgende ochtend om 8 uur was het over.

Dit is het verhaal hoe het is gegaan met Rockey. Ik moest het ook even kwijt :o

Nu zijn we ongeveer een half jaar verder en merk ik dat Suzie er nog steeds niet 'overheen' is. De eerste weken dachten we oke dit hoort misschien nog bij het verwerken voor zover katten dat doen of kunnen? Maar na een half jaar zit ze nog steeds elke dag onderaan de trap te miauwen, als we haar eten geven is het eerste wat ze doet een rondje doen door het huis (vermoedelijk Rockey zoeken?) ook stond er nog eten van Rockey de eerste week maar hier bleef ze netjes vanaf. Ze blijft ook netjes aan haar kant eten ze hadden beide een eigen kant, sinds Rockey's overleiden miauwt ze eigenlijk continu en dit wordt met de tijd erger.. Ook zodra ik iets met de RO uitspreek kijkt ze meteen op en gaat rennen door het huis echt zoeken is het.

Mijn moeder en ik zijn nu een beetje radeloos wat nu? We geven haar al speeltjes, aandacht wanneer ze er om vraagt we proberen het haar zo goed mogelijk te maken. (ze komt niet buiten) Ik heb al geprobeerd mijn moeder over te halen om een andere kat erbij te nemen maar dit wil mijn moeder niet. Haar argument is : Stel dat we nu een jongere kat erbij nemen en Suzie komt te overleiden dan neem je weer een nieuwe kat erbij en blijf je eigenlijk aan de gang, dit begrijp ik ook dus een kat erbij nemen is geen optie.

Ik zit nu een beetje met mijn handen in het haar wat nu? Dit breekt gewoon mijn hart dat ze elke dag bij de trap blijft wachten. Misschien hebben andere mensen dezelfde situatie en ik zou graag willen weten hoe hun ermee omgaan?

Groetjes,
Dankjewel als je het hele verhaal hebt gelezen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:20

Een kat erbij is denk ik wel het beste, en waarom zou je een jongere kat nemen? Er zijn genoeg leuke oudere katten in het asiel die een nieuwe baas nodig hebben.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 23-02-13 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Lottie84

Re: Kat komt niet over overleden kat heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:21

Inderdaad, een nieuw vriendje :j

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:22

ik dacht gelijk een kat erbij..een kitten zodat ze een beetje kan moederen! niet iedere kat is hetzelfde!
sowieso is het gezelliger met zijn 2en!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:23

Zat katten van 8, 10 of ouder die in het asiel zitten, jammer genoeg. Best kans dat als Suzie overlijdt die andere kat dit gedrag niet vertoont, dus weer een nieuwe kat erbij hoeft natuurlijk niet.

Hoe oud is Suzie?

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 18:26

Mijn eerste reactie was ook een kat erbij, maar mijn moeder laat het echt niet toe. Ondertussen probeer ik haar al een half jaar over te halen aangezien ik thuis woon zal ik eerst haar toestemming moeten hebben. Een andere kat erbij is gewoon niet mogenlijk...

Ik weet dat er genoeg oudere katten in het asiel zitten, maar dan krijg ik weer het excuus wat als die dan eerder overleid dan blijven we aan de gang gaan. Begrijp mijn moeder niet verkeerd, niet dat ze hier verkeerd wordt afgeschilderd ze is een echte dierenvriend.

Sammie : Suzie is net 6 jaar dus nog redelijk jong :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:27

Probeer haar eens een poos geen extra aandacht te geven, ik heb al meer dan dertig jaar katten, ook wel uit hetzelfde nest en dit nog nooit meegemaakt. Waarschijnlijk zal het toch liggen aan alle aandacht die jullie aan haar geven, daardoor denkt ze misschien dat er wat aan de hand is. Eventueel een oudere kat uit het asiel erbij kan ook. Wel een tip voor de volgende keer, heb je een kater houd die dan goed in de gaten en verdiep je in blaasontstekingen/blaasgruis bij katers, als je je dier goed kent dan zie je dat ze wel op de bak gaan, niets doen. Heb je een kater dan direct naar de da, ergens jammer dat je het niet hebt geprobeerd, da had de blaas kunnen legen ( zonder operatie maar met een catheter) en daarna een antibioticakuur, meestal komen ze er wel prima bovenop.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:30

misschien je moeder eens laten adviseren door een asiel of een DA ! mss dat ze wel te overhalen is!

ik had ook een kat die haar vriendje verloren was! ook al liepen er 2 anderen rond,ze mistte hem toch.. maar door die anderen ( en nieuwe kitten) is ze er toch weer beter van geworden , vooral naar die kitten toe! ze had weer wat te doen zeg maar!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:31

Ze heeft duidelijk behoefte aan een tweede kat, zoals je merkt. Ze is niet gelukkig in deze situatie. Als er écht geen kat bij mag dan zou ik zelfs overwegen
om een ander baasje te zoeken voor je kat waar er wel 1 of meerdere vriendjes zijn en waar je kat gelukkig kan zijn.
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 23-02-13 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:32

zat ik eerlijk gezegd ook aan te denken

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 18:33

bigone schreef:
Probeer haar eens een poos geen extra aandacht te geven, ik heb al meer dan dertig jaar katten, ook wel uit hetzelfde nest en dit nog nooit meegemaakt. Waarschijnlijk zal het toch liggen aan alle aandacht die jullie aan haar geven, daardoor denkt ze misschien dat er wat aan de hand is. Eventueel een oudere kat uit het asiel erbij kan ook. Wel een tip voor de volgende keer, heb je een kater houd die dan goed in de gaten en verdiep je in blaasontstekingen/blaasgruis bij katers, als je je dier goed kent dan zie je dat ze wel op de bak gaan, niets doen. Heb je een kater dan direct naar de da, ergens jammer dat je het niet hebt geprobeerd, da had de blaas kunnen legen ( zonder operatie maar met een catheter) en daarna een antibioticakuur, meestal komen ze er wel prima bovenop.

We hebben het pas die avond gemerkt omdat ik dat weekend bij mijn vriend was en mijn moeder in braband bij haar vriend. Zaterdag middag beide vertrokken dus ze waren alleen van zaterdag middag tot zondag middag 5 uur. Uiteraard stond er voldoende eten en drinken voor mensen dat gaan denken :) Normaal houden we namenlijk altijd in de gaten of ze eten, drinken en op de bak gaan. Maar aangezien er toen net geen toezicht was werd het lastig. Eerlijk gezegd had ik er ook nog nooit van gehoord wat Rockey had.
Dat van een tijdje geen aandacht geven zal ik eens proberen. Onze neiging ging er wel naar uit omdat ze na 6 jaar eindelijk eens naast je komt zitten op de bank en zich laat aaien. Dat hoor je achteraf op dat moment ging ik uit van de kennis van de dierenarts en als ik alle na gevolgen hoorde vond ik dat gewoon oneerlijk tegen Rockey maar dat is een keuze. De dierenarts zei ook dat ze bijna nooit zag dat een kat er zo ernstig aan toe was.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 18:34

Lottie84 schreef:
Ze heeft duidelijk behoefte aan een tweede kat, zoals je merkt. Ze is niet gelukkig in deze situatie.
Als er écht geen kat bij mag dan zou ik zelfs overwegen om een ander baasje te zoeken voor je kat
waar er wel 1 of meerdere vriendjes zijn en waar je kat gelukkig kan zijn.

Een ander baasje heb ik zelf ook overwogen. Maar mijn moeder wil haar ook weer niet kwijt := Het is een aardig lastige situatie. Misschien dat ze na deze berichten lezen misschien wel is overgehaald om een kat erbij te nemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:35

Ik begrijp je moeder heel goed hoor, begrijp haar stelling ook wel. Misschien gewoon wat tijd gunnen, het kan natuurlijk ook nog slijten met de tijd en misschien voeden jullie dit gedrag met hoe je er zelf op reageert (zielig vinden en aandacht geven enz.)?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:37

Clairetjuhz schreef:
Lottie84 schreef:
Ze heeft duidelijk behoefte aan een tweede kat, zoals je merkt. Ze is niet gelukkig in deze situatie.
Als er écht geen kat bij mag dan zou ik zelfs overwegen om een ander baasje te zoeken voor je kat
waar er wel 1 of meerdere vriendjes zijn en waar je kat gelukkig kan zijn.

Een ander baasje heb ik zelf ook overwogen. Maar mijn moeder wil haar ook weer niet kwijt := Het is een aardig lastige situatie. Misschien dat ze na deze berichten lezen misschien wel is overgehaald om een kat erbij te nemen.

Op zich begrijpelijk, maar dat vind ik persoonlijk toch wel een tikkeltje egoïstisch... :( Als de kat blijft dan moet je als eigenaar wel zorgen dat de kat
gelukkig is binnen de situatie. Is dat niet het geval dat moet men naar een oplossing zoeken. In mijn opzicht zijn er maar 2 keuzes. Een kat erbij of deze kat weg..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:45

Ik zie toch nog minstens echt een derde hoor. Wacht een paar maanden tot het en of het slijt.. :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-02-13 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:46

na een half jaar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:49

Ja, kan. Zeg niet dat het zo zal zijn, maar het kan wel. Zoals ik al eerder zei, misschien voedt ts en haar moeder wel dit gedrag door het zielig te vinden en aandacht te geven.

Als het over een half jaar nog zo is, kun je er eigenlijk niet meer om heen. Maar dan nog moet je wel afwachten of die nieuwe en zij met elkaar overweg kunnen. :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:51

dat is ook zo daarom zei ik een kitten..( wij hebben opvang gehad )
een kitten maakt het gevoel toch wel los, ondanks het negeren en krengerige van andere kat in het begin ! ze gaan er toch wel plezier in krijgen later!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:52

Ik heb alweer 12 jaar (bijna 13 jaar) geleden van mijn vriend twee kittens (zusjes uit hetzelfde nest) gekregen. In maart 2011 is er eentje erg ziek geworden en na veel heen en weer gereis naar de dierenarts is ze in korte tijd uiteindelijk ingeslapen.

Hier was de rechter poezel al ziek....
Afbeelding

De overgebleven poes bleef ontzettend zoeken naar haar zusje. Was verschrikkelijk om te zien... Na vier maanden hebben we een kitten in huis genomen. Heeft een weekje geduurd tot de kleine geaccepteerd werd door mijn oudere kat. Helaas is de kleine poes op de operatietafel een week daarna overleden (stopte met ademen tijdens de narcose)... We vonden haar s'ochtends vroeg met een gebroken pootje in huis en er lag een geluidsbox op de grond. Waarschijnlijk is ze met box en al op de grond gevallen (hoe is ons nog een raadsel). Weer verdriet en wou liever geen nieuwe, maar in september toch maar eens gekeken op de site van het asiel. Mijn oudere kat werd echt niet gelukkig van alleen zijn. Zag dat ze dringend nieuwe huisjes zochten voor kittens van het asiel, en heb gebeld. Ik ben gaan kijken naar een ong 3 maanden oude kitten die gedumpt was. Heeft weer even geduurd voordat mijn oudere kat de jonge accepteerde, maar ze zijn beide helemaal gelukkig met elkaar. De jonge houdt de oude nog behoorlijk levendig (ook al is ze allang geen kitten meer :P ), en ze spelen en rennen vaak samen door het huis :j
Afbeelding

Ik raad je ook zeker aan om een andere (jonge) kat te nemen na een tijdje. Fleuren ze weer helemaal van op :)
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 23-02-13 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:01

Wij hebben dit ook met onze kat gehad, zij had het alleen toen onze hond overleed.
Jouw kat vertoond best normaal gedrag voor een kat die aan het rouwen is. Katten zijn erg gevoelig voor verlies van een maatje.
Miauwen, verminderde eetlust, zoekgedrag en aandacht vragen zie je dan veel.
Een kat heeft een rouwproces van 2 tot 6 maanden, waarin je beter geen nieuwe kat kan introduceren.
Eerst is haar maatje overleden en vervolgens komt er dan zomaar een wildvreemde in haar territorium.
Als de kat over het rouwproces heen is dan zou je eventueel wel kunnen proberen.
Een kat wegdoen is dus ook geen optimale oplossing.
Wat wel helpt bij een kat is om zijn overleden maatje te laten zien, zodat hij '''weet'' dat zijn maatje dood is en hij hier afscheid van kan nemen.
(Een feliwayverdamper of valeriaan wil nog wel rustgevend werken).

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 21:54

Het is voor een kat opzich niet normaal om zo lang te rouwen, dit komt doordat het proces ook niet natuurlijk gegaan is. Katten nemen namelijk even afscheid (zoals je zelf al zei, ze bleef in de buurt), dit gebeurt heel kort. Even ruiken, dan hebben ze vastgesteld dat de kat dood is en begint het rouwproces.

Een nieuwe kat erbij kan helpen maar geeft geen garanties. Ik zou je dan dus wel aanraden mocht er weer een kat overlijden, deze weer terug mee naar huis te nemen zodat de kat zelf ook 'afscheid' kan nemen.

Heb zelf geluk gehad met blaasgruis, kat mauwde bij het plassen, had er ook nog nooit van gehoord. Hoewel ik zelf niet snel naar de DA ren, zat het me toch niet lekker. Daar aangekomen vertelden ze me dat ik geen 2u later had moeten komen...
Blaasgruis is met goeie voeding goed te voorkomen, mocht je er weer een kater bij nemen zou ik me hier wel in verdiepen opdat het niet nog een keer gebeurd.

Lijkt me wel ontzettend moeilijk om de kat zo te zien nog een half jaar na data, sterkte ermee Y;(

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 11:42

Wat een hoop reacties! Ik zal proberen op allemaal te reageren.
Mijn moeder komt vanmiddag thuis, dan zal ik haar even dit topic laten lezen misschien kan het toch haar gedachten veranderen :)

Sammie : Misschien 'leren' wij haar inderdaad dit gedrag aan. Al is de aandacht niet veel hooguit komt ze een half uurtje soms een uurtje op de bank naast je liggen het is echt wanneer het haar uitkomt. Kwa tijd vind ik het heel lastig want wanneer trek je de lijn? De dierenarts vertelde ons dat het ongeveer 6 weken zou duren het rouwproces maar nu zijn we een half jaar verder en het wordt erger dan in het begin. Hoe lang moet je dan blijven wachten... Waar zou jij de lijn dan trekken met hoelang nog wachten?

Lottie84 : Sommige zullen het egoistisch vinden, mijn moeder heeft echter de instelling elk dier wat wij nemen maakt niet uit wat voor blijft bij ons tot de dood. We proberen er echt het beste van te maken en zo diervriendelijk maar ik ben ook minderjarig en ik zal me toch aan regels moeten houden die thuis gelden.

tylando : Ik merk wel dat als mijn vriendin haar hondje meeneemt een chiwawa ze opvrolijkt en ook met elkaar spelen. Achter elkaar aanrennen en verstoppen enz. Het lastige vind ik wel hoe weet je dat het klikt tussen je eigen kat en een kat uit het asiel. Wat als ze elkaar niet gaan accepteren aangezien het toch Suzie's terratorium is. Ik kon op site's van asielen niet vinden of het bijvoorbeeld mogelijk is om kennis te laten maken? Kwa ziektes en risico's snap ik dan het een nee kan zijn maar hoe zou je dan de kat moeten uitkiezen?

Angeliekje : poeh wat een verhaal! Gecondoleerd nog. Waarom zou een kitten het handigst zijn en geen oudere kat? Is een kitten nog meer te 'vormen' kwa omgeving en makkkelijker te accepteren ook door oa moedergevoelens?

Joosiien : Dit is nou goede informatie! Toen Rockey is overleden is hij achtergebleven bij de dierenarts het klinkt zo hard.. Suzie heeft hem dus nooit 'dood' gezien. Dat zijn echt de tekenen die ze vertoont ja wat ik nu ook meer merk is dat ze zijn gedrag overneemt? Rockey lag altijd in de vensterbank en keek altijd gelijk op als wij thuiskwamen en Suzie nooit, ook probeerde Rockey altijd op de eettafel te zitten als wij aan het eten waren. Suzie neemt nu dit gedrag heel erg over zit op zijn plekjes en neemt zijn gedrag over in feite kan dit er ook mee te maken hebben? Mocht er een maatje bij komen wanneer zou ik dat dan het beste kunnen doen omdat het nu nog zo erg is bij haar? En moet je de katten dan gelijk bij elkaar zetten of eerst kennis maken en even apart in een kamer voor de nacht?

Sassol : Het process is ook heel snel een raar gegaan in mijn ogen. In Suzie's ogen moet Rockey plotseling ook ineens weg zijn en misschien heeft ze niet eens door dat hij dood is? ik weet het niet.. We hebben er nog wel overna gedacht om Rockey mee naar huis te nemen zodat Suzie het kon zien maar dan zit je ook weer met de geur en een dode kat, maar achteraf was het beter geweest. Wel hebben wij het dekentje waar hij in is overleden neergelegd voor de geur. De vraag of Rockey het wel had gehaald als wij zondag waren gegaan heb ik nooit durven vragen en wil ik ook liever niet weten. Aangezien ik er nog nooit van had gehoord en toch aardig wat katten boekjes heb gelezen werd het lastig maar nu ga ik me er zeker in verdiepen voor de volgende keer. Het is ook gewoon echt onwijs lastig het breekt echt mijn hart als je haar dag in dag uit ziet zoeken alsof het allemaal nog goed komt :(:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 11:56

Ik zou het denk nog minstens 3 en max 6 maanden geven, maar als jij aangeeft dat ze met een hond ''opvrolijkt'' en speelt lijkt het mij eigenlijk wel duidelijk? Dan komt het iig bij mij wel over dat ze een maatje mist.

Bij ons asiel heb je katten ''op proef''. Na 2 weken bellen ze je op en vragen ze hoe het gaat, dan wordt de kat op je naam geschreven. Als het niet gaat kun je de kat dus terugbrengen. Maar ik weet niet zeker of je dan ook je geld terug krijgt, een kat uit het asiel is voor hen sowieso niet kostendekkend, dus ik gok van niet, maar een andere meenemen zou dan geen probleem zijn. De meeste asielen weten hopelijk toch wel hoe het karakter van een kat in elkaar steekt. Is het een speler, kan ie met andere katten overweg, is ie angstig of een haantje de voorste.. Per kat verschilt het voorstellen dan ook. Als Suzy dominant is aangelegd kun je bijv de nieuwe kat de boel alleen te laten verkennen en dan Suzy eerst op een kamer en er later bij. Als ik het zo lees vermoed ik dat Suzy best zachtaardig is? Je kan ook met geurdekentjes gaan werken. Dat zijn dingen die afhankelijk zijn van het karakter van Suzy en van de nieuwe kat. Dat zou je het best kunnen overleggen met het asiel.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:04

daarom gaf ik als optie neem een kitten. die word makkelijker geaccepteerd en brengt meer leven in de brouwerij.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 12:05

Sammie schreef:
Ik zou het denk nog minstens 3 en max 6 maanden geven, maar als jij aangeeft dat ze met een hond ''opvrolijkt'' en speelt lijkt het mij eigenlijk wel duidelijk? Dan komt het iig bij mij wel over dat ze een maatje mist.

Bij ons asiel heb je katten ''op proef''. Na 2 weken bellen ze je op en vragen ze hoe het gaat, dan wordt de kat op je naam geschreven. Als het niet gaat kun je de kat dus terugbrengen. Maar ik weet niet zeker of je dan ook je geld terug krijgt, een kat uit het asiel is voor hen sowieso niet kostendekkend, dus ik gok van niet, maar een andere meenemen zou dan geen probleem zijn. De meeste asielen weten hopelijk toch wel hoe het karakter van een kat in elkaar steekt. Is het een speler, kan ie met andere katten overweg, is ie angstig of een haantje de voorste.. Per kat verschilt het voorstellen dan ook. Als Suzy dominant is aangelegd kun je bijv de nieuwe kat de boel alleen te laten verkennen en dan Suzy eerst op een kamer en er later bij. Als ik het zo lees vermoed ik dat Suzy best zachtaardig is? Je kan ook met geurdekentjes gaan werken. Dat zijn dingen die afhankelijk zijn van het karakter van Suzy en van de nieuwe kat. Dat zou je het best kunnen overleggen met het asiel.

Bedankt voor de informatie. Dat zou inderdaad een optie zijn 2 weken kijken of het samen gaat. Suzie is wel een speler maar het is wel haar terratorium, ze zal niet gemeen zijn ze heeft ook nooit met opzet gekrabt maar tegen de chiwawa wou ze af en toe wel even haar nagels laten zien maar het komt niet tot aanvallen of echt verdedigen. Het beste zou zijn een beetje een onderdanigen speelse kat. Ook was hier regelmatig een herdershond en daar keek ze niet naar om en ze liet het ook toe in haar terratorium. Ik zat net te kijken op asiel site's en daar stond een kitten die precies leek op Rockey :oo

Ik heb nog een vraag misschien weet iemand waar het vandaan kan komen? Suzie is best aangekomen na het overleiden van Rockey. Ze heeft nu echt een hangbuikje terwijl ze nog hetzelfde eten krijgt (Royal canon voor volwassen binnen katten 2x per dag een half bakje) Zou dit met het verlies te maken kunnen hebben? Ze is recent gecontroleerd door de dierenarts ze is niet zwanger