Waar zitten de kale plekken? Op de rug, kop, buik? En idd, mannetje of vrouwtje? Leeftijd? Is het gewoon kaal en doet het konijn er verder niets mee, of jeukt het ook en is het rood?
Kan hij daar zelf bij met z'n mond, dat hij het misschien uit een vorm van stress doet dan?
Miesjex
Geplaatst: 23-02-13 14:31
Jat zat inderdaad ook te denken aan stress ik heb zelf ook altijd al konijnen alleen vrouwtjes plukken zich kaal heb er een gehad die was schijnzwanger maar mannetjes heb ik nooit mee gehad nee
XMandylover
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-13 14:32
Volgens mij niet ik probeer hier de fotos te zetten .
Ligt er ergens in het hok een nest met deze haren? In deze tijd van het jaar gaan veel voedsters last van hun hormonen krijgen, en het lijkt op de foto typisch een vrouwtje die met een nest bezig is. Check dus ook nog een keer het geslacht, je zal niet de eerste zijn met een konijn van een ander geslacht. Als je de haren niet in een nest kan terugvinden en als je zeker bent dat het een mannetje is, raad ik je aan om maandag even naar de dierenarts te gaan om huidproblemen uit te sluiten.
XMandylover
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-13 09:36
We hebben hem gekocht bij welkoop . Ze zeiden dat het een mannetje is .
We hebben hem sinds hij 6 weken oud was, hij wordt in augustus 8 . hij heeft het in al die tijd nog nooit gehad . Ik zal vragen of ik met Hem naar de dierenarts zou mogen . Ik hoop van wel .
Omdraaien Denk dat het het makkelijkste is om naar de ballen te zoeken als je onervaren bent. Bij een konijn van 8 jaar moet je duidelijke balletjes kunnen zien.