Blonde Bouviers in shows?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MiekJenx

Blonde Bouviers in shows?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 11:30

Hoii!

Ik heb 2 bouviers, Quibus Genesis v Caya's home en Danou v/d Beauty dog. Quibus is een 4 jarige gecastreerde reu en Danou is een 6 maanden oude teef. Quibus is zwart en voldoet dus aan de rasstandaard, maar Danou is Blond. En aangezien Q gecastreerd is, mag hij niet meedoen aan shows. Nou vroeg ik me af: aangezien de Blonde boef nogsteeds word gezien en behandeld als 'uitschot' in de (inter)nationale hondenwereld, mag ze meedoen aan shows? Ik wil haar namelijk graag showen, aangezien ze een mooie, gezonde en vrolijke pup is, die als ze mee mag doen het ver kan schoppen.
Heeft iemand antwoord?

X Marieke

Nicole288

Re: Blonde Bouviers in shows?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:38

Aangezien jouw topic over honden gaat en niet over paarden, verplaats ik het van Fokkerij en Afstamming (een paardenforum) naar Beestenboel:

F-AM -> BB

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:40

Eerste vraag: Heeft ze een Raad van Beheer stamboom? Ik weet ff niet meer hoe het zit met blonde bouviers maar er hangt me zoiets bij dat blond-gefokt (dus beide ouderdieren blond) geen stamboom geeft omdat dat NEKs zijn. Als ze boomloos is mag je sowieso niet meedoen aan (inter)nationale shows. Als ze wél een stamboom heeft is de vraag of ze NEK-blond is (NEK=Niet Erkende Kleur) of gewoon zwaar licht gestroomd. Dat zou dan op de stamboom moeten staan. Met een NEK kom je nergens op een CAC/IB show. Misschien mag het wel hoor, geen idee hoe dat reglementair zit maar je zal in ieder geval niet verder komen dan een M of een DISC want de kleur is fout.

Uiteraard kun je in beide gevallen wél meedoen aan lokale showdagen voor honden met een foutje en boomloze honden enzo :)