waar komt vlees van bibi, carnibest vandaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

waar komt vlees van bibi, carnibest vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 19:18

na een gruwelijk filmpje over slachtpaarden in Argentinië was mijn eerste reactie 'ik hoef geen paardenvlees meer' (even de discussie hier niet gaan voeren dat je dan ook geen kalf moet eten etc)..

daarop schoot meteen de gedachte door mij heen 'mijn katten eten vers vlees, waar komt dat vlees vandaan?'
ik heb bijvoorbeeld brokken van acana en dat komt van dieren uit de natuur dus echt vers vers en de dieren hebben een goed leven gehad om t zo maar te zeggen.

Wie kan mij vertellen waar het vlees van carnibest en bibi / barf vandaan komt?
Hoe hebben de dieren die in dit vlees verwerkt zitten het gehad?

dierenfan

Re: waar komt vlees van bibi, carnibest vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:26

vlees van carnibest komt vast ook uit de natuur of van goed verzorgde dieren af.

Nee geintje, maar hoe weet je zo zeker dat de dieren die in acana brok gaan werkelijk uit de natuur komen? Omdat men het zegt? Omdat je het zelf met eigen ogen gezien heb? ;) (niet bedoeld als kritiek!!!)

Je kan een bericht sturen naar die fabrikant(en) maar of je eerlijk antwoord krijgt is wat anders natuurlijk. Net als de vraag of Acana eerlijk is (prijzig wel net als carnibest en bibi echter dat hoeft echt niet te zeggen dat er dus vlees in zit van dieren die het beter gehad hebben, kan ook zijn dat ze er gewoon enorme winst op draaien wegens geloofwaardig verhaal, goede samenstelling e.d.)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:40

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:30

Ik geloof dat carnibest gewoon vlees gebruikt wat ook voor de menselijke consumptie gebruikt wordt: de bio-massa industrie dus. Maar goed, als jij kip uit de supermarkt haalt of elk ander soort vlees eet jij dat ook.
Van bibi weet ik het niet.

BARF is ongemalen vlees en hangt er dus vanaf waar je het vandaan haalt. Maar meestal is dit ook afkomstig van dieren die een niet al te geweldig leven hebben gehad tenzij je echt wild vlees koopt of van een biologische oorkomst.