geiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

geiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 18:55

Hoelang is een geit drachtig?
bij mijn verzorgshetties, staan namelijk 2 geitjes die allebei een dikke buik hebben! Er staat uiteraard ook een bok bij.
Ze zijn echt wel drachtig want zo'n dikke in de breedte buik komt echt niet door het eten... :Y)
En hoeveel geitjes worden er eigenlijk geboren meestal. of hoeveel kunnen er Max. geboren worden? :wow:
Maar eigenlijk was mijn vraag hoelang zijn de geitjes drachtig? :D Alle dingetjes die je er mar over weet, of als er bij jouw ook geitjes staan die bijvoorbeeld: 2 lammetjes hebben gekregen, zet dan alsjeblieft reactie!

Laptopmuis

Re: geiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:04

Een geit draagt tussen de 145 en 152 dagen.

Bok zou wel weggenomen moeten worden bij de geit zodat ze niet weer opnieuw gedekt wordt.

Geiten kunnen trouwens ook een dikke buik krijgen als ze veel hooi eten, het gas hoopt zich op.

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Re: geiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 15:51

okhe, ik heb daarnet met de eigenaresse gesproken, en haar vader dan dan de geitjes binnen 2 weken komen, ze zijn niet in het juiste seizoen gedekt (dat weet ik/ze). En ik ga eens aan ze vragen of ze van plan waren de bok weg te halen, gen idee of zee dat weten. Bedankt :)