Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ashley5760 schreef:Nee die is er niet. Omdat lammetjes prima Zonder moeder kunnen met de fles.
Jou geitje hoeft ook niet perse lammetjes erbij te hebben. Zorg wel dat nageboorte er goed af komt
moonfish13 schreef:Even een geitenboer benaderen?
Als je dat toch graag zou willen moet er toch wel wat te regelen zijn?
Verder zou je gewoon naar de dieren ambu kunnen bellen of die misschien een lam heeft. Verder zou ik dan even de nageboorte bewaren en als je een lam hebt dit over 't lam wrijven
Blacky94 schreef:Maar meestal als ze er zelf al wel ''uit'' zijn en het geaccepteerd hebben accepteren ze vaak ook geen nieuwe lammeren meer.
jojoni schreef:Blacky94 schreef:Maar meestal als ze er zelf al wel ''uit'' zijn en het geaccepteerd hebben accepteren ze vaak ook geen nieuwe lammeren meer.
Echt? Dat wist ik niet.. Bij schapen werkt dat soms wel, daarmee. Ze heeft de bevalling echt zelf gedaan, ze staat ook gewoon te knabbelen aan het hooi maar of ze het dan geaccepteerd heeft?
@Jolandaa_ Goed idee van de nageboorte! Die ga ik onthouden mocht er toch nog iemand een lam hebben...
Jolandaa_ schreef:Wij hebben 3 jaar geleden een geit gehad met een 2 ling. Een was buiten geboren en de laatste binnen. Die van buiten wilde ze niet meer.. Van alles geprobeerd. Eerste 2 dagen moeder bij de horens vast houden om zo toch de biest te laten drinken.. Daarna met flessen gegaan en afentoe nog moeders vast pakken.
Zelfs ingespoten met vee rust (toen ze al wat ouder waren) maar ook dat hielp niet..
Na 2,5 week beviel de andere geit van maar een jong en hebben we de nageboorte opgevangen en erover gesmeerd.. Dat was prima. en met maar 1 lam hebben ze beide een tepel