(dikstaart) gerbils? ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

(dikstaart) gerbils? ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 15:14

Hallo bokkers,
Helaas is mijn lieve kruimeltje (syrische hamster,3 jaar) overleden..
Hierdoor heb ik nu een hok leegstaan..
Ik twijfel steeds meer over een wEer een syr nemen of een (dikstaart) gerbil.

Een mongoolse gerbil lijkt me heel leuk wegens hun nieuwschierigheid en de hele dag lekker in de weer zijn,maar ik vind het wel altijd even leuk om s'avonds (doe ik vaak mt mijn syrtjes) even op de grond te zitten met mijn syr op schoot.
Wat ik dus bedoel is dat ik bang ben dat door die drukte van een mongoolse gerbil het niet echt mogelijk is rustig met ze te zitten. (Mijn syrtje gaat na poosje ook wel op onderzoek uit,dat maakt ook niks uit trouwens)
Vandaar mijn keuze op een dikstaartgerbil.
Deze schijnen wat rustiger te zijn.

Nu zoek ik over allebei de soorten gerbils ervaringen/info.

Alvast hartelijk bedankt!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:11

Ik weet niet of je al beslist hebt maar ik heb een dikstaart gerbil. Is heel moeilijk aan te komen, de mijne is van de intratuin en die koste me 50 euro. Ik vindt het echt leuke diertjes en deze kun je het beste solitair houden, 2 of meer dikstaarten gaan heel vaak fout. Mongoolse gerbils daarentegen moeten dan wel weer met 2 samen gezet worden. Dikstaart gerbils zijn lekker rustig, knagen niet super veel en zijn ook nog eens lekker tam. Althans, ik heb met de mijne geen problemen die blijft rustig zitten. :)

En ik zou als ik jou was voor een terrarium, gerbilarium of aquarium kiezen. Ze vreten zich namelijk sne, uit plastic bakken/kooien en het is ook nog eens leuker om naar te kijken. ;)

anneliesdj

Re: (dikstaart) gerbils? ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 00:07

Mijn zusje heeft mongoolse gerbils gehad, zijn leuke diertjes hoor.
Wel 's nachts actief, overdag slapen ze. Nieuwsgierig en actief maar op een leuke manier, ik vond het geen (enorme) druktemakers. Ik heb zelf ook hamsters (rusjes) gehad en die waren niet veel rustiger, zet je die in een vreemde omgeving dan gaan ze ook op onderzoek uit.
Of het wat voor je is kom je maar op een manier achter toch?

Wat Samblabla zegt over de huisvesting is zeker wel waard, een aquairium oid is zeker de moeite waard.