Goedkoop kattenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Goedkoop kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 14:34

Hallo!

Mijn zorgenkindje Semmie moest gister weer naar de dierenarts. Hij heeft een blaasontsteking :(:) Heel vervelend allemaal, nu zit hij aan de Metacam en voer van Royal Canin. Nu is niets natuurlijk goed genoeg voor mijn schatje :o maar dit voer is echt ongelovelijk duur. -O- Hij heeft een paar maanden geleden al een operatie van een paar honderd euro achter de rug, en nu dit weer.. :( En aangezien we het momenteel niet heel breed hebben vroeg ik mij af of iemand misschien een goedkopere oplossing weet? Hij krijgt nu Royal Canin Urinary S/O

Ik hoop dat iemand iets weet :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:39

Waarom ga je niet gewoon naar een diervoeder en vraagt daar om de goedkoopste zak kattenvoer?
Doen wij al 15 jaar lang en katten lopen nog steeds tevreden rond :)

edit; wij hebben dan altijd een zak van (weet niet precies) 20 of 25 kilo

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:40

Kijk eens in een goede dierenwinkel!
Zij hebben vaak ook "onderhouds diëten" die je nadat alle blaasgruis is verdwenen (vaak veroorzaakt door blaasontsteking+ andersom) makkelijk kunt geven om herhaling te voorkomen.
Kom je in merken als Prins en Consult S+O.

Let op een dierenarts is natuurlijk altijd fan van de eigen voeding :+ , maar voor zover ik weet zijn er allerlei alternatieven op de markt :)!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 14:42

CalanthaMuis schreef:
Let op een dierenarts is natuurlijk altijd fan van de eigen voeding :+ , maar voor zover ik weet zijn er allerlei alternatieven op de markt :)!

Daarom vraag ik het hier ook :o Er moeten goedkopere voermerken zijn. Dankjewel :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:43

Hier zijn al behoorlijk wat topics over geweest, maar vergelijkbaar voer (bv Trovet) zit rond dezelfde prijs. Ander voer (goedkoper, wat 'vrij verkrijgbaar is' komt niet in de richting, neem bv Prins). Moet je kat dit voer tijdelijk of moet hij levenslang op een dieet? Heeft hij gruis of alleen een ontsteking?

Riannesodd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:43

Wij hebben het zelf ook niet heel breed, onze kat had ook erg last van zijn blaas en nieren.
we zijn hem prins resist gaan geven en nu heeft hij nergens last meer van.
wij kopen steeds de 5 kilo zak dat is even een wat grotere uitgaven voor voer maar als je het berekend ben je niet heel duur uit. :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:44

bij Zooplus hebben ze betaalbare dieetvoeders.
@ ekeif - ze zoekt speciaal voer. geen goedkope meuk waar alleen troep in zit...dat veroorzaakt alleen maar meer blaasgruis.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 20-02-13 14:49, in het totaal 3 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:45

Solidago van A Vogel paar druppels over het voer werkt super. tegen alle blaasproblemen werkt het.Mijn poezel had blaasgruis en moest haar leven lang dieet voer, maar dat hoefde na 1 flesje al niet meer.

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:48

Animonda is een goede en niet dure brok.
Ze verkopen het bij zooplus in zakken van 15 kilo.
Die Royal Canin zou ik zo snel mogelijk de deur uit doen.
Het is dan wel een dure brok die sommigen dierenartsen verkopen maar iij een van de slechtste brokken.
Dan kun je nog beter aldi brok gaan voeren want Royal Canin is pure troep.
Oja en laat je niet verleiden door een verpakking met daarop dieet voer maar kijk naar de ingredienten lijst.
Genoeg merken die veel beter zijn bij blaasproblemen.
Laatst bijgewerkt door Eindeloos op 20-02-13 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:49

Heb ook een kat met blaasproblemen. Staat nu op Royal Canin High Dillution. Ik zet hem daarna over op Royal Canin Urinairy. Is wel een duur voer maar het is niet anders. Tip is wel om even te kijken op internet want daar kost een zak voer van 9 kilo een kleine 10 euro minder dan bij de dierenarts. Ik Koop een grote voorraad want heb 4 katten.
Consult S + O is ook niet erg goedkoop. Prins Resist is volgens de omschrijving niet speciaal voor blaasproblemen.

Met duurder voer hebben ze over het algemeen ook minder nodig en daarbij een bezoekje dierenarts is meestal ook niet goedkoop.

En vanwaar de reactie dat Royal Canin pure troep is??

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:55

Qua Urinary voer heb je Sanabelle die goedkoop is en Trovit.
Trovit is bij een aantal dierenwinkel wel te krijgen, Sanabelle denk ik alleen via internet.

@Ekeif96: een kater met blaasproblemen goedkope troep geven is echt vragen om blaasgruis, dat is echt heel sterk af te raden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:06

Die van mij heeft ook speciaal voer voor gevoelige blaas/ urinewege nodig. Ik heb ook een tijdje urinary van RC gevoerd, maar dat kost inderdaad klauwen met geld.
Ik ben toen voer gaan proberen dat ik tot nu toe enkel bij Dobey heb gevonden en waar mijn kat het ook gewoon heel goed op doet. Zeker het proberen waar dus.
Zie onderstaande link:

http://www.dobey.nl/urinary-health-p5052.html

Brievenbus

Re: Goedkoop kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 15:25

Dankjulliewel allemaal _/-\o_

Ik ga eens even kijken wat de beste oplossing is!

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:36

Hier ook even bedankt. Ga eens Sanabelle proberen dank zij zonnebloem 18.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:11

broekhuizens is ook niet duur met kattenvoer en ze hebben verschillende merken en soorten.

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:19

Begrijp ik het goed dat je kater dit voer nodig heeft ivm blaasontsteking? Is dit voer speciaal voor katten die daar aanleg voor hebben?

Onze kater (heet ook Sem :D ) heeft ook 2 keer een blaasonsteking gehad. Oorzaak daarvan is stress geweest. Wat is de reden dat jouw kater een blaasonsteking krijgt?

Zou het bij onze kater komen door blaasgruis oid en niet door stress dan zou ik dat speciale voer blijven geven. Liever wat duurder voer dan weer een ziek beestje...

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:28

Sanabelle vind ik goed kattenvoer, onze kat deed het er goed op. Niet zo duur. En mn kat vond het vooral erg lekker!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 19:30

Kenzo schreef:
Begrijp ik het goed dat je kater dit voer nodig heeft ivm blaasontsteking? Is dit voer speciaal voor katten die daar aanleg voor hebben?

Onze kater (heet ook Sem :D ) heeft ook 2 keer een blaasonsteking gehad. Oorzaak daarvan is stress geweest. Wat is de reden dat jouw kater een blaasonsteking krijgt?

Zou het bij onze kater komen door blaasgruis oid en niet door stress dan zou ik dat speciale voer blijven geven. Liever wat duurder voer dan weer een ziek beestje...

Sem krijgt het vanwege (struviet)kristallen in de plasbuis. En hij is een tikkeltje aan de bollige kant... := Ik blijf het idd geven, maar liever wel een goedkopere versie. En ik lees dat er genoeg verschillende goedkopere opties zijn :Y) En aangezien hij nu toch apart voer moet, kan ik het gelijk afmeten! :) De drie musketiers kregen hier altijd onbeperkt voer.
Dit is de man in kwestie: [BB-ITP] van Pussy tot Echte Kater!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:45

Qua dieetvoer ben ik niet zo op de hoogte, mijn kat heeft ook blaasgruis gehad en ik heb me dus verdiept in ander voer omdat ik niet tevreden was over zijn vacht/huidconditie met RC Urinary.
Ben toen op graanvrij vlees overgegaan omdat ik dan kwaliteitvoer kon halen en ik het het beste vond voor een blaasgruispatient (ivm zuurtegraad). Een goeie graanvrije KVV kost ongeveer 4 euro de kilo en je kat eet er 2x zoveel van als brok ongeveer. Voor min kat betekent dat ongeveer 100 gram vlees per dag, dus doe je 10 dagen met een rol = 12 euro per maand.

Nu weer terug op brok, ook graanvrij (Acana Grainfree) aangevuld met vlees. Ik heb de hondenversie omdat die practisch niks verschilt en ik de taurine en magnesiumbehoefte toch aanvul met rauw vlees.
Als je alleen katten hebt zou ik wel de kattenversie kopen omdat een 13kg zak officieel maar 72dagen houdbaar is (wat wel aanduidt dat er dus geen conserveerrotzooi in zit) na openen.
Via zooplus.de kun je een 7kg zak kopen voor 6 euro de kilo. Dan zou ik dus 9 euro per maand kwijt zijn.

Je zou de prijzen voor jouw kat opnieuw kunnen berekenen, mijn kat weegt ongeveer 3,5/4 kilo, is 8jaar oud en beweegt niet zo super veel (hij is lui).

Edit: Van de Acana Grainfree kunnen al je katten eten, dus hoef je hem ook niet apart eten te geven.(Een 13 kg zak zou je dan wel opkrijgen maar zul je wel de taurine en magnesiumbehoefte aan moeten vullen)

Ben nooit meer bij de dierenarts geweest voor blaasgruis (en daar moet je toch het meeste naar kijken, want de behandeling is vele male duren dan iets duurder voer).

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:56

Die van mij zit ook op urinary van RC.
Hier doet ze het goed op en kost net zo veel, als niet niet minder is, dan wat de andere katten wegeten aan het goedkope voer.
Ik ben ook een tijdje een ander merk gaan voeren. Maar dit scheelde 5 euro op een zak en hier at ze meer van. Dus uiteindelijk weer duurder. Plus dat ze het op RC veel beter doet.. En dat voer vind ze lekkerder.

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:04

Ik heb ook een kat die bij normaal voer gelijk blaasgruis ontwikkeld. Het dure voer van de DA was voor mij ook geen optie. Koop nu blaasgruisdieet bij het Kattenhotel in Schoonhoven. 2 kg voor 10 euro. Doettie een hele maand mee en al jaren geen last meer gehad van blaasgruis...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 07:16

en wat je ook goed kan doen is pate halen (blikvlees) kan je lekker mengen met flink water. Als hij namelijk veel water binnen krijgt, plast hij meer waardoor de troep makkelijker uit het lijf gaat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 07:18

Overigens zou ik zelf een 10 kg zak kopen. 1 kat doet daar een jaar mee. Goed de zak dicht maken, in afgesloten ton bewaren en dan een kleinere bewaar ton (bijv. voor 2kg) zetten waar je dagelijks uit pakt. Met 10 kg RC voer bijv. ben je 70 euro kwijt ofzo? In elk geval nog geen 7 euro per maand dan. Mee gerekend dat je van dieet voeding vaak veel minder moet geven dan van andere voeding.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 07:21

De dierenarts wil je natuurlijk graag duur voer verkopen.. Wij voerden ook een tijdje Royal Canin na de castratie van onze katten. Maar volgens mij zit er echt heel veel zout in, mijn katten waren alleen maar nog aan het drinken. Terwijl ze op hun normale voer veel minder dronken. Dus nu zijn we van een goedkoper merk 'light' voer gaan voeren en dat gaat prima.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 07:28

Je kunt ook eens op internet rondkijken, prijzen verschillen ook nog overal, ook bij da voer, heb ik ook gevonden. Mijn kat had het ook, heb toen trovet gehas van de da, de onderhoudsbrok uiteindelijk, maar daar kwam het mee terug. Hij heeft inmiddels een ...amputatie gehad, maar blijft wel op dit voer van rc staan, omdat hij het anders weer terug krijgt. Je moet zelf ook even experimenteren met voer hoe of wat. Ook zijn grotere verpakkingen voordeliger