Engelse cocker spaniel Noah geopereerd, wil kraag niet om

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

horses1990

Engelse cocker spaniel Noah geopereerd, wil kraag niet om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:23

Onze engelse cocker Spaniel van 1 jaar oud (17 februari), bleek een gezwel op haar hoofd te hebben. Bij nader onderzoek bleek het een tumor te zijn en is deze verwijderd. Gelukkig niet uitgezaaid of iets dergelijks. Of het goed of kwaadaardig was, kon de dierenarts niet zeggen...

Maar nu moet ze dus zo'n kap om...

Afbeelding

Ze vindt dit echter helemaal niks... ze kan alleen maar trillend zitten en liggen of lopen durft ze niet met dat ding om... toch zal ze hem om moeten 's nachts want ze mag niet aan haar hechtingen krabben...

Het is zo zielig... want zodra dat ding op zit wil ze ook niet meer eten/lopen/slapen... eigenlijk niks meer...

iemand nog tips?
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 19-02-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Re: Engelse cocker spaniel Noah geopereerd, tumor verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:25

Er zijn ook speciale zachte kragen zag ik laatst. Een soort kussen als kraag. Bij de grotere dierenwinkels denk ik wel te krijgen, misschien is dat iets?

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:28

@pluttersput... zal is even gaan zoeken... misschien inderdaad een goede oplossing :)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:34

Onze hond had ook een kleine tumor op zijn zij, na de operatie hebben we gekozen voor een andere kraag.
Het lijkt een binnenband, en is dus gevuld met lucht. Het zit veel prettiger en hij gebruikte het gewoon als stootband.haha
We konden kiezen tussen kopen of huren.
We hebben er 1 gekocht

horses1990

Re: Engelse cocker spaniel Noah geopereerd, wil kraag niet om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 20:40

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:15

Nee geen ervaring met bovenstaande kraag.
Deze hebben wij. foto van foto dus slechte kwaliteit.
Afbeelding

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 21:18

@mellen95 maar kan mijn hondje met zo'n kraag niet nog steeds aan haar hoofdje krabben ? :P Is dat niet meer om bijten aan het lichaam te voorkomen?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:29

horses1990 schreef:

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar van horen zeggen accepteren honden die kragen wel beter.
Je hebt ook nog van die zwarte, blauw kragen (ook wel dit idee) waarvan je de onderkant nog wat kan omvouwen zodat de hond makkelijker kan drinken en eten.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 06:18

Rex kon inderdaad niet aan zijn kop krabben, zijn neus wel, maar hoger daar kon hij niet bij.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 07:29

die band hielp hier niet toen mijn hond gecastreerd was. Ik zou denk ik ook niet zo bang zijn voor krabben daar maar voor schuren. En dat kan je heel goed met een band en een flexibele kap op. Mij lijkt dit de veiligste optie als ze 's nachts alleen moet slapen. Zelf heb ik mijn hond na castratie bij mij op mijn kamer genomen en overdag altijd met toezicht laten lopen zodat hij geen kap op moest. Als dit moeilijk is dan zou ik dus deze kap wel op laten of er een gaasje op doen, dan watten en dan een verbandje erom. Dan zit er ook een laagje tussen echter een verband om de kop kan ook erg irritant en eng zijn. Het geeft toch een bepaalde druk.

Je kan er ook voor kiezen geen aandacht aan te geven. Gewoon kap op en klaar ermee, uitlaten zonder kap en dan een paar minuten geen kap op binnen en daarna weer kap op en uit laten zoeken. Ze wennen er wel aan vaak echter ik vond het zelf niet nodig. Toen mijn andere hond aan ED geopereerd is heeft hij ook geen kap op gehad. Wel erg veel toezicht gehouden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:11

Het hondje waar ik woon is ook geopereerd, maar dan aan tumor op zijn achterhand. Hij wil ook geen kap op, blijft gewoon apathisch staan en beweegt niet meer. Dus geen kap meer om, wat resulteerde in binnen 2 dagen alle hechting eruit *O*.
Nieuwe hechtingen erin en hij heeft nu een muilkorfje. Vindt hij nog niet grappig, maar beperkt hem iig niet zo veel. Overdag en 's avonds, wanneer er toezicht is, loopt hij met niks om. 's Nachts krijgt hij zijn muilkorfje om en dat gaat eigenlijk heel erg goed.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:17

soms is het makkelijk als een hond gecastreerd word doen wij een rompertje van een baby.
dan kunnen ze er niet de hele tijd aan likken.
maar daar heb je natuurlijk niks aan als hij op z'n hooft is geopereerd.
ik denk zelf dat er weinig aan te doen is.
ik zal de kraag zoveel mogelijk af laten als je zelf thuis bent.
en alleen omdoen als je er niet bent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:43

Dat trillen en niet durven lopen is misschien nog wel een logische reactie. De hond is jong en heeft dit nog nooit meegemaakt.
Jullie reactie daarop zal haar moeten overtuigen van het feit dat er niets aan de hand is. Als jullie maar normaal genoeg doen en haar gedrag negeren zal ze zich vanzelf wel normaler gaan gedragen ook.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 20:56

Nou goed nieuws... afgelopen nacht de hele nacht liggen huilen... kon het niet laten toch even gaan kijken... maar vandaag... durft ze eindelijk er mee te lopen en eerst als ze ergens tegen aan stootte met haar kraag werd ze helemaal trillerig... nu interesseert het haar niet meer zo veel. Ze heeft het allemaal al een beetje geaccepteerd... Ze slaapt wel veel en loopt nog steeds liever niet... de bank op en af durft ze ook nog steeds niet... uitlaten doen we zonder kraag... want ze plast of poept niet zonder te kunnen ruiken (logisch eigenlijk :+ )

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:13

Onze hond moest 3x een kraag, omdat ze 3x geopereerd werd aan een tumor. Ze botste overal tegenaan, maar alles ging goed.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:11

Ik heb er hier een momenteel met een wondje aan zijn poot, die is eigenlijk verbazingwekkend rustig met dat ding om. .
Verder heb ik hem de eerste keren even geholpen met ergens langs lopen, pak de kap vast en stuur een beetje mee, als ie denkt hier pas ik niet door dan wacht ie ook even tot er hulp komt.