Zijn er Bokkers met Degoes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Zijn er Bokkers met Degoes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 16:02

Hallo,

Ik heb een paar weken geleden 2 Degoes opgevangen. Het zijn twee weesjes.
Het zijn erg leuke diertjes.

Zo ziet een Degoe eruit:
Afbeelding

En wat info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Degoe

Ik heb ze om naar te kijken en te verzorgen. Ze gaan al op mijn hand zitten met voeren. Ook kan ik ze aaien. Verder zijn ze nog aardig wild.

Groetjes Annemiek

Anoniem

Re: Zijn er Bokkers met Degoes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:12

Jammer dat er nog geen reacties zijn! Ik zit eraan te denken om er 2 op te vangen uit een asiel, maar ben nog erg aan het twijfelen. Je neemt toch de zorg voor 2 diertjes in huis en daarmee komen ook verantwoordelijkheden natuurlijk... Hoe bevallen ze jou tot nu toe? En in wat voor verblijf heb jij ze zitten? Waar ik me ook een beetje zorgen om maak is dat ze misschien iets té snel zijn en zo uit je handen glippen als je ze vast hebt.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 18:10

Buckskey schreef:
Jammer dat er nog geen reacties zijn! Ik zit eraan te denken om er 2 op te vangen uit een asiel, maar ben nog erg aan het twijfelen. Je neemt toch de zorg voor 2 diertjes in huis en daarmee komen ook verantwoordelijkheden natuurlijk... Hoe bevallen ze jou tot nu toe? En in wat voor verblijf heb jij ze zitten? Waar ik me ook een beetje zorgen om maak is dat ze misschien iets té snel zijn en zo uit je handen glippen als je ze vast hebt.

Ze hebben een grote kooi nodig. En dan vooral in de hoogte. Ze klimmen erg graag, maar rennen ook uren in hun molentje.
Ik vind ze heel leuk en kan er ook echt lang naar kijken. Ze worden steeds tammer, maar ze zijn echt heel erg snel. Niet te vergelijken met een hamster.
Ze knagen ook veel meer, dus je moet ze genoeg te knagen geven. En qua voer moet je je er goed over inlezen. Ze mogen namelijk geen suiker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:11

Volgens mij heeft bokker Evelyne79 ze ook!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:31

ik heb al een aantal jaar degoe's
het zijn echt kijkdiertjes, vastpakken zou ik sowieso niet veel doen. Wil je knuffeldiertjes dan moet je niet voor degoe's gaan

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:57

Zoals Jolliegirl al aangeeft, ik heb er ook.
Heb er inmiddels ook nog maar 2.
Onze populatie is op z'n grootst 11 degoes geweest :D
www.degoeforum.nl
meld je daar anders eens aan, dat is een forum voor en door degoeliefhebbers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:18

Thanks! Ik heb een topic aangemaakt over mijn twijfels, ben benieuwd :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:20

Het is even geleden dat hier gereageerd is, maar ik zou toch nog graag wat informatie over Degoes in willen winnen.

Hoe oud is een Degoe (bij voorkeur) als je hem aanschaft?
Hoe benaderbaar kunnen Degoes worden?
En hoe oud zijn Degoes bij jullie geworden?

Tot slot, belangrijke do's en don'ts?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:51

eline_di schreef:
Het is even geleden dat hier gereageerd is, maar ik zou toch nog graag wat informatie over Degoes in willen winnen.

Ze kunnen aardig oud worden. Volgens mij rond de 8 jaar.
Mijn Degoes kruipen wel op mijn hand, maar willen niet gepakt worden. Ze zijn ook heel erg snel!
Hoe oud een Degoe moet zijn voordat ie bij de moeder weg mag weet ik niet precies. Ik dacht een week of 6?

Op Marktplaats worden veel Degoes aangeboden. Als ze al handtam zijn, is het helemaal niet erg als ze wat ouder zijn.
Je moet er wel minimaal twee nemen. Het zijn echt diertjes die samen zitten.

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:54

Ik heb zelf jaren degoes gehad. Geweldig lieve beestjes :) super leuk. Helaas is 2 jaar terug onze laatste degoe bewoner overleden en hebben wij besloten er daarna helemaal mee te stoppen. Nou ja eigenlijk al toen haar vriendinnetje een half jaar daarvoor dood ging. We hebben nog geprobeert een nieuwe maatje te introduceren maar ze was al wat ouder en tollereerde eigenlijk weinig meer.
Arme schat was aan 1 oog blind en vond plotse bewegingen een dreiging.

Wij hebben ruim 10 jaar lang degoes gehouden. De oudste is 8 jaar geworden onze lieve opa degoe top beestje. We hebben 3 nestjes gehad en toen alle mannen weg gedaan op 2 na die we gecastreerd hebben.
Wij zijn nooit ontevreden geweest over deze beestjes.
Op het moment heb ik geen ruimte om meer dieren te nemen. Als het kon haha... volgens mij wordt ik echt een dierenvrouwtje later. Ik heb op het moment 13 muizen en 2 chinchilla's dus tja huisje zit aardig vol :P

eline_di schreef:

Zoals hier boven al beantwoord kunnen degoes best oud worden. Maar dit ligt echt aan hoe schoon het bloed is en hoe goed ze verzorgt worden. Zo hadden wij vrij uit eenlopende leeftijden 1tje ging met 1 jaar al dood en de andere werden zo makkelijk 7 jaar. Dus tja het verschilt echt.
Onze degoes waren heel tam kropen graag bij mij onder mijn dikke bos haar of in mijn buidel. Waren ook erg handtam. Kon ze zo oppaken zonder problemen vonden alles best. Ook super bij de dierenarts die mocht ze zo even op de rug houden om de tandtjes te inspecteren.
Maar zelf zeg ik altijd een dier is zo tam als de mens hem maakt. Hiermee bedoel ik als je er niet voor werkt gebeurt er ook niks. De meeste degoes op de markt op het moment zijn volgens mij vanaf 8 a 10 week al verkrijgbaar. Zelf hebben we ze gekocht toen ze 3 maand waren. Bij een hobby fokker. Bewust omdat de meeste dierenwinkels die ze hebben inteelt fok hebben of gewoon slechte bloedlijnen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:45

meld je eens aan op www.degoeforum.nl dit is een forum voor en door degoeliefhebbers.

om even je vragen te beantwoorden:

onze oudste degoe is ruim 13 jaar geworden, dat is wel een uitzondering.
een jaar of 5 is over het algemeen netjes.
soms overlijden ze ook als ze pas 3 zijn, dit kan heel varierend zijn.
die van ons zijn gemidddeld, 7 tot 9 geworden

je kunt ze handtam maken, maar het zijn geen knuffelbeestjes

degoes mogen het nest verlaten vanaf 8 weken, dan kunnen ze zichzelf goed redden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:47

kim_amos heeft er volgens mij ook!

DeemDeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:36

Ik heb er ook 2! In een heel groot terrarium op mijn kamer ziet er superleuk uit :)