Beste bokkers,
Ik hoop dat iemand me serieus kan helpen mijn slang weer handtam te maken. Even een beeldje schetsen:
Ik heb haar al sinds ze klein was, en ze is altijd handtam geweest, maar kon wel eens bijten(voelde zich snel bedreigd). Ik woonde altijd bij mijn moeder en in die tijd dat ik haar had, is ze eens ontsnapt. Hierdoor wou mijn moeder geen slang meer in huis hebben en moest ze naar mijn vader. Hier is ze compleet verwilderd en sterker nog; ontzettend agressief geworden. Als je al voor het terrarium staat, heb je grote kans dat ze wil grijpen. Ik woon sinds kort weer bij mijn vader (vanwege overlijden moeder en het geen succes hebben van op mezelf wonen), en juist, ik ben verantwoordelijk voor alle beesten in huis. Aangezien mijn slang zó agressief geworden is, is het bijna onmogelijk haar terrarium te verschonen, of ook maar een schuifdeur open te doen zonder dat je op je vingers moet letten en het is gewoon niet leuk meer. Ik kan je vertellen dat een rattenslang aan je vinger geen prettige ervaring is.
Ze is nu ongeveer 6 jaar oud, en ik schat nog geen meter lang (ze is altijd ondermaats klein geweest). Ik zie haar wel wat dikker worden, maar nog niet echt langer en hier werk ik aan.
Mijn missie is voornamelijk om haar weer handtam te krijgen.
Kan iemand me hierbij advies/tips geven? Alvast hartstikke bedankt!