Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met het tuig met die tekstlabels. Onze hond loopt nu met een tuigje maar deze trekt de hele tijd scheef, vandaar dat ik op zoek was naar een nieuw tuig. Blijft deze wel goed op de plaats zitten?
Ik heb er 1 en hij bevalt prima, blijft keurig zitten en goed verstelbaar (ik heb honden die geschoren worden, dus de ene keer zit er meer vacht op dan de andere).
Wij hebben ze ook, stevige tuigen die goed blijven zitten! Bij mijn Boxer zorgen ze alleen voor schuurplekken achter de oksels, maar hij heeft niet zo'n beste huid van zichzelf.
PineApple
Geplaatst: 17-02-13 16:02
inderdaad opmeten. ik heb er ook een voor mijn grote labrador x schapendoes. Hij heeft maat 1 geloof ik. Erg fijn tuig! blijft prima zitten, hij zwemt er ook mee. Tuig is ook sterk.
Piietjuh
Geplaatst: 17-02-13 16:03
Ik heb er 2 , zowel voor mijn border collie als voor mijn sheltie! Als je ze eenmaal hebt , wil je niks anders meeer., als je ze eerst wil uitproberen kan je ook naar de woef en miauw shop gaan , die hebben look a likes. Scheeld aardig in de prijs! Model etc. Is het zelfde alleen een ander merk. Ik heb dat toen ook eerst gedaan en daarna een echte k9 aangeschaft!
Ik heb er een bij mijn herder. Ideaal, en inderdaad, als je ze eenmaal hebt wil je niks anders meer. En de prijs valt ook erg mee. Tuig van ons ziet er nog steeds zo goed als nieuw uit en word echt veel gebruikt. Ik ben meer dan tevreden. http://www.mijnalbum.nl/Foto-CWTJW6E3.jpg hier zit ie niet helemaal goed volgens mij, maar klein beeld
Vorige hond had het tuig graag aan. Nu 1 met spondylose in rug/nek die dit tuig vreselijk vond en een hond die het snel warm had en het dus ook niet aan wilde hebben. Heb het tuig dus verkocht en 2 tre ponti tuigen aangeschaft.
Mijn ouders gebruiken het K9 tuig voor hun herdershond. Elke andere riem of tuig werkte niet zo heel goed of zijn oksels ging ervan open door het schuren, maar met het K9 tuig zijn ze zeer tevreden.
Ik heb ook geen tekst, maar een tervuerense herder en Duitse herder in combinatie met zo'n tuig is erg leuk ) vooral als je in de stad door de ongure buurten loopt haha. (drugs enzo)
ik had police, security, bodybuilder en gangster. Mensen geloofden hier ook vaak dat het echt een politie hond was. Nu was het wel zo dat mijn hond erg goed luisterde en heel beschermend was voor eigen mensen tegenover vreemden.
Nu met mijn huidige honden gewoon tre ponti of hurtta tuigen aan en nu hoor ik enorm vaak 'laat die hond met rust, die is aan het werken' als ik ergens loop. Dan zeggen moeders dat tegen hun kinderen. Snapte daar niets van totdat ik een geleidehond tegen kwam die daadwerkelijk aan het werk was in hurtta tuig (met beugel dan)
Zit nog steeds te denken ook een K9 tuig voor Simme aan te schaffen. Heb beide topics doorgelezen, erg interessant!
Voor Simme zit ik aan maat 2 te denken. Die kan nu net (op zijn kleinst), maar aangezien hij pas bijna 9 maanden is en vast nog groeit komt dat wel goed. En die tekstlabels, helemaal geniaal. Evenals het handvat aangezien hij vrij sterk kan zijn en met zijn jeugdige enthousiasme alles graag wil zien en onderzoeken.
Simme is ondanks zijn leeftijd al vrij groot (ook voor zijn ras), hij wordt vaak voor volwassen hond aangezien. Hoor wel eens dat ze vinden dat hij veel energie heeft, en als ze dan horen dat hij nog zo jong is, is het steevast: ohhh......maar dan is het logisch.....
Dus tsja, misschien een label met jonge hond ofzo laten maken;-)
Anyway, lijkt mij een ideaal tuig.
amy_leftover
Geplaatst: 19-02-13 22:02
Hier ook goede ervaringen met dit tuig Gebruikte 'm voor de training, inmiddels gebruik ik 'm alleen nog bij het speuren of voor het fietsen. Andere tuigen zaten altijd nèt niet goed... De borstriem was vaak te krap, waardoor het tuig in de oksels begon te trekken. De K9 is op meerdere plaatsen te verstellen, waardoor die veel beter passend gemaakt kon worden Hier zit er een label van security op, veel mensen denken daarom dat het een politiehond is of dat ze in opleiding is