Ik heb een koppeltje in een hok en die staan buiten het hele jaar door Nu staan ze in mijn tuinhuisje/ schuur ivm de kou van afgelopen tijd Dit is een inverwarmde schuur Nu hoorde ik van iemand dat het met vorst beter is om het hok niet schoon te maken maar er gewoon een nieuwe laag stro op de gooien Dit zou isolerend werken Ik vind het gewoon vies maar als het echt beter is...? Hoe doen jullie het in de winter tijdens vorstperiodes?
Gewoon lekker schoonmaken en dik opstrooien, wat extra hooi erbij , hebben ze zo weer een lekker bedje !
Thats_Me
Geplaatst: 17-02-13 12:44
Die werkt dus met het zogenoemde potsysteem. Ik zou het niet zo doen. Gewoon lekker helemaal schoonmaken en dan een dikke laag aan strooisel er in. Als je konijnen altijd al buiten zijn wennen ze ook aan de kou en maken ze een lekker dikke wintervacht aan. Met de vorst kun je ze beschut zetten en dat doe ja al. Dat moet meer dan genoeg zijn.
Een potstal kan gebruikt worden voor een geit, een schaap of een ander groot dier. Maar een konijn zou ik niet in een potstal zetten. Aangezien dit diertje altijd in het hok zit en laag bij de grond is.
hier geen bodembedekking en ze lopen gewoon 24/7 los en slapen het liefst in de open lucht op on overdekt gedeelte of in hun tunnel. Bodembedekking gebruikten ze alleen om hun behoefte op te doen en dat vind ik een dure hobby dus al jaren geen bodembedekking meer hier (wel mogelijkheid om goed tochtvrij en droog te kunnen zitten en liggen uiteraard)