de boerboel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elodietje

de boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 01:16

je hoort op bokt van de:newfoundlander, jack russel, windhonden etc. maar je hoort/ziet niks over de Boerboel (vrijwel onbekend ras)...

het is eigenlijk om kort samen te vatten de zuid Afrikaanse versie van de bull mastiff....

het zijn over het algemeen waakse honden maar naar de baasjes doen ze niks ze waken over je....

wij hebben nu onze eerste Boerboel het is een pup van ruim 8 maanden en ze weegt op het moment 55 kilo het is een blonde teef met een grijzig/zwart masker(kop). we hebben haar nu 6 maanden en ze voelde zich al vanaf dag 1 thuis ze is dikke maatjes met onze andere hond een newfoundlander van bijna 9 en de labrador van mijn opa en oma van bijna 2

ik kan helaas geen foto's plaatsen maar hoop reacties te zien van meer mensen die een boerboel hebben en natuurlijk ook andere mensen

Eirikur

Re: de boerboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:20

Vriendje van me heeft er eentje, een reutje, soort van lichtbruin-gelig, ongeveer even oud als die van jou. Leuke hond, reteslim, wel een tikkie eigengereid.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:31

Ik ben tijdens mijn studie 3 van die monsters tegengekomen :D
Geweldige dieren alleen niet geschikt als je klein behuisd bent ^) .
2 van de 3 waar ik kennis mee heb gemaakt waren pups die zich als een olifant in een porseleinen kast gedroegen. Zo druk als maar kon maar geen bijtneigingen oid.
De 3e was een doodzieke teef die zich ondanks dat we d'r pijn hebben gedaan super lief bleef.

Misschien als ik ooit mijn droomhuis kan realiseren dat ik er nog 1 neem want ben wel verkocht <3droomt nog lekker even verder O:)

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 01:32

Ohh geweldige honden. Vrienden van ons hadden 2 zusjes. Helaas is er al 1 overleden paar jaar terug vanwege gewricht problemen :( maar ze zijn zeer waaks. Maar zo lief en trouw

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 08:22

Kennis van mij fokt boerboels, ik vind het erg mooie honden met een fijn karakter.
Kennis heeft er een stuk of 7 en een dogo argentino, fijne roedel honden die hij geweldig onder de duim heeft, stuk voor stuk zijn ze sociaal en vriendelijk.

elodietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 12:56

Eirikur: waar hebben jullie hem gehaald?

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:29

Wij hebben ook een Boerboel

Afbeelding

Op deze foto was ie een jaar, hij is nu 3.
Echt superhonden!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:09

wij hebben een kruizing boerboel*rottweiler alweer in zijn 9e levensjaar