Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en die praat en fluit ook, maar over het algemeen zijn grasparkieten nog een van de beste praters. 
), merk ik toch wel een verschil. Dit is een vogel die niét praat ? Tenminste, hij praat wel (maar gelukkig niet krijsen en hele dag door fluiten) Hij heeft ziojn periodes dat hij fluit. En het is ook totaal geen 'schreeuwvogel'. Dat alleen maar krijst etc. Ik merk wel dat hij minder tam blijkt te zijn dan een Parkiet ? Hij is handtam, maar merk wel dat hij veel pikt. En hoe vaak je hem ook straft daarvoor, het is gewoon een eigenwijze vogel
En hij sloopt letterlijk alles, al zijn speeltjes gaan zeker maar 2 maanden mee.
En ja, hij krijgt genoeg aandacht. Verder 'woont' hij in zijn eentje.
Als je een rustige parkiet wilt, kun je ook 2 bourkeparkieten nemen:

probeer nu het commando 'kom hier' aan te leren, ben dr alleeb nog niet helemaal uit hoe ik dat voor elkaar ga krijgen haha 
Het vrouwtje is (nog) niet tam maar die hebben we ook nog niet zo lang. Ze zijn heel erg nieuwsgierig en zoeken altijd direct contact als ze je zien. Wel een beetje hyperactief.
Maar echt leuke beestjes.
) en zijn echt leuke, actieve vogels.
. Ze zitten buiten in een volière, ze hebben ook een doorgang naar het tuinhuisje waar ze binnen kunnen zitten. Alleen dat doen ze nooit.. Dus eigenlijk een beetje zonde dat we zo'n mooi hok hebben waar ze nooit in zitten
.