Wij hebben hier in huis een kruising Mechelse herder x Whippet. Met haar wandelen kan alleen met een tuig om, een halsband glipt zo af. Wie heeft er tips voor mij?? Waar kan ik mooie tuigen kopen geschikt voor windhonden.
Knakker
Geplaatst: 15-02-13 13:06
wat vind je vervelend aan een tuig dan? Dat zit voor de hond toch ook veel prettiger!
switt
Geplaatst: 15-02-13 13:08
Knakker schreef:
wat vind je vervelend aan een tuig dan? Dat zit voor de hond toch ook veel prettiger!
Zo te lezen niets...ze zoekt alleen een mooie!
NesG
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 13:08
Het is niet het tuig wat ik vervelend vind, maar de slechte kwaliteit die ze hier in de winkels verkopen. Ik zoek een goede kwaliteit tuig die niet de druk in de nek verhoogt.
8nnemiek
Geplaatst: 15-02-13 13:10
Geen idee of er speciale windhondtuigjes bestaan, mijn afghaanse windhond heeft een gewone, brede windhond band om en gelukkig geen problemen met afglijden. Hoe krijgt die van jou hem af dan? Als ie achteruit trekt aan de riem ofzo?
NesG
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 13:12
Haar nek is net zo breed als dr hoofd, dus ze doet een stapje achteruit en hij glijd zo af. Vandaar een tuig
annebe
Geplaatst: 15-02-13 13:14
Er bestaan heel veel windhondtuigjes, een windhond heeft een heel ander model dan een gemiddelde hond. Een tijdje geleden heb ik mij er ook in verdiept en allerlei sites gevonden, maar weet zo even niet meer hoe deze sites heten.
Leg je vraag anders even neer bij het windhondenforum.
moonday
Geplaatst: 15-02-13 13:14
Ik weet ook niet welke tuig het meest geschikt is voor windhonden. Maar de brede halsband speciaal voor windhonden vind ik echt ideaal. Via deze link zie je welk ik bedoel: http://greyhoundsrescue.nl/shop/product ... ggu717v512
als je op google windhondentuig invoert krijg je meerdere sites over tuigjes speciaal voor windhonden.
NesG
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-13 21:14
Dank jullie wel voor de tips
Sassol
Geplaatst: 16-02-13 15:07
Je hebt heel veel windhondenhalsbanden, die zijn breder aan de ene kant dan aan de andere kant waardoor ze niet over de kop kunnen. Ook heb je windhondentuigen die een soort van 8-vorm hebben.
Je zou ook een tuig van Ruffwear kunnen halen, maar die zijn heel duur. Wel handig als je veel fietst of van plan bent te gaan hiken in de bergen, ook te combineren met backpack. Ze gaan lang mee en zijn goed bestand tegen water/modder e.d.
Hurtta pro tuigen vind hij ook fijn zitten (wil hij graag aan krijgen bij het wandelen) maar deze borstband zit zo laag dat deze over de schouders loopt. Erg laag vind ik en kan hinderen bij het rennen.
De tre ponti tuigen hebben de band die om de borst gaat veel hoger zitten. Ideaal voor mijn hond en zeer goede kwaliteit.
Hier heb ik het tuig besteld: http://www.allrounddog.com/c-1678602/tre-ponti-tuigen/ super goede service gekregen! Had toch een maat te groot besteld en mocht hem zonder problemen terug sturen en kleinere maat bestellen. Heb die te grote maat gehouden voor mijn andere hond