Mijn vriend en ik gaan verhuizen van 3 hoog in de flat naar 1 hoog.
We nemen hoogstwaarschijnlijk het huisje over van mijn schoonbroer.
Hij wil graag verhuizen naar de stad en wij willen lager wonen ivm zwangerschap.
(de 5 trappen oplopen zie ik niet zitten als ik hoogzwanger ben,
en met een baby in een flat waar alleen jongeren wonen ook niet eerlijk gezegd.)
Nu is dus de grap dat mijn schoonbroer 2 katten heeft en wij 1.
Die van hem zijn ergens rond de 8 jaar en na jaren lang huiskatten geweest
te zijn komen deze 2 nu ook heerlijk buiten. Onze kater van 2 jaar is een huiskat
en nog nooit buiten geweest. Nu, als wij zijn huis kunnen overnemen, laat hij zijn
2 katten bij ons (natuurlijk overlegd met ons). Ik wil de katten aan elkaar laten
wennen en dus de eerste tijd samen even in huis houden. Als de onze gewend
is aan die 2 dan wil ik hem ook lekker naar buiten doen (rustig dorp).
Denken jullie dat dit zal gaan lukken? 3 katers bij elkaar?
Bailey (onze kater) heeft nog nooit een andere kat gezien en zal dus erg moeten wennen.
Die 2 van mijn schoonbroer lopen buiten ook vaak tussen andere katten
dus ik denk niet dat het probleem echt bij hun zal liggen.
Al ben ik wel wat bang dat Bendit (de grootste van de 2) hem misschien als rivaal kan zien
als we dat huis gaan overnemen.
Ik heb mijn hele leven (toen ik thuis woonde) altijd 1 kat gehad (een echte buitenkat
die zo nu en dan lekker binnen sliep). Ik heb dus geen ervaring met koppelen van katten.
Zullen wij hier goed aan doen? Een vriendje voor onze Bailey wou ik al een tijd
maar mijn man zag dit nooit zitten (hij vind Bailey echt de duivel haha -Bailey speelt
nog heel veel en houd veel van uitdagen- de katten van mijn schoonbroer zijn een stuk
rustiger al kan Bendit ook nog wel eens lekker spelen).
Wat denken jullie? Zou graag ervaringen horen van mensen die ervaring met koppelen
hebben van katten!

Groetjes, Miranda
.
Ben al bang voor alles wat hij gaat vangen in het weiland hier haha