Inmiddels is ze minimaal 14 maar oh zo levenslustig. Loopt gerust kilometers mee door de uiterwaarden, uiteraard een en ander geheel in haar eigen tempo. Luistert wanneer ze zin heeft maar van doofheid is nog absoluut geen sprake. Wel van dementie....of tenminste dat gok ik op dit moment maar.
Ze "vergeet" dat ze buiten geweest is en elke keer dat je de kamer binnenloopt, volgt een spring en piep toestand,want ze moet naar buiten! Ik geef daar maar gehoor aan (grote tuin
) en vervolgens is ze tevreden....totdat je de kamer uitgeweest bent en het begin van voor af aan. Zo heel langzamerhand vraag ik me dus af of ze misschien wel wat dement wordt, maar komt dat voor bij honden? Ook met eten begint het heel opvallend te worden, Luca heeft altijd honger....nu is het een exzwerver dus het snaaien heeft er altijd wel in gezeten maar nu gilt ze soms gewoon omdat ze vindt dat ze ook recht heeft op hetgeen wij eten
En ach, ze is oud, dus je geeft er ook aan toe. Maar niets lijkt echt te vullen......overigens staat er bij ons altijd eten dus eten kan ze altijd en doet ze dus ook. Soms vind ik het ook wat sneu want ze is er echt heilig van overtuigd dat ze bijna doodgaat van de honger
Ik zou verwachten dat een oudere hond langzamer wordt, rustiger, magerder maar goed ze is dus niets van dit alles, ze wordt steeds hysterischer. En ergens moet ik er wel om grinniken maar gisteravond moest ik de kat ontzetten omdat Luca die bijna platdrukte om toch nog net dat restje kattenvoer te kunnen jatten.....Oud als ze is, is ze ook ineens lenig want ze springt gewoon op de bank en staat dus ook op haar achterpootjes met haar koppie schuin de kruimels van de tafel te schurken.
Wie nog meer zo'n ouwetje in huis?
Sorry moet er een beetje om lachen.
Hij stootte helaas na jaren nog zn kop, over het uitlaten nog niets te zeggen. Het is best lastig om voor je grote lompe hond te kijken...
waarna wij besloten dat het beter was hem weer te laten rennen en kijken in de hondenhemel...
, staan regelmatig stil in het niets te staren...en staan 100 x per dag voor de deur omdat ik vermoed dat ze zijn vergeten dat ze 5 minuten geleden ook geweest zijn...en zelfs dan laat Balou af en toe nog een drol binnen vallen, omdat hij zijn spieren niet meer zo beheerst... (gelukkig gladde beton vloer...goed schoon te houden)..Soms vertonen ze ook ander "vreemd" gedrag. Ik denk dementie er gewoon bij hoort. Onze kat Gizmo die 2 jaar geleden op 18 jarige leeftijd is ingeslapen, was ook dement volgens de dierenarts. Kon ze horen aan zijn geluid, oftewel hij miauwde een beetje raar...
Ach de hondjes mogen van ons zo rond hobbelen/struikelen, zolang we het idee hebben dat ze het nog naar hun zin hebben en geen pijn ervaren. Regelmatig laten we dit bij de dierenarts checken. We bereiden ons langzaam voor op het afscheid